2022-02-01, 03:09
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det måtte bli en pause. Reflektere over det du formidler om jeg oppfatter det rett.

Jeg håper en oppklaring kommer snart. Fordi det er det beste for mange, kanskje alle. Slik jeg ser det.

Kanskje AE var mer opptatt av at hennes sønn skulle ha det bra, enn å hele livet skulle være morserstatning for sin egen gamle ektemann. En ektemann som fremstår som mer skrudd enn artig.

Ellers fant jeg dette i boka Lørenskogmysteriet - Yngstedatter HHB2 i klagebrevet som var tenkt sendt til Riksadvokaten:
«Min søster forteller at politiet i hennes avhør hadde bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma xxxxxxx(et nedsettende kallenavn). Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt»

Hva er stikk motsatt av hva her?
Senast redigerad av Enneagram 2022-02-01 kl. 03:14.
Citera
2022-02-01, 03:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
En kuriositet, men Makarov er meg bekjent et av få pistolmerker som bare kan benytte spesifikk ammunisjon. At det ble funnet ammunisjon man vet tilhører et våpen som ikke ble funnet i S4, kan tyde på Makarov som i SJ-saken.

Googler man f.eks. «Makarov skutt», får man i tillegg til SJ-saken, at en 70 årig mann ble skutt på åpen gate i Ås!! i 2012 med en Makarov 9 mm, våpenet er etterlyst og saken er trolig fortsatt uoppklart. Jeg sier ikke det er en sammenheng, kun et pussig sammentreff.

https://www.tv2.no/a/7991431/

Det eneste jeg finner ellers om patroner er at han skal ha hatt haglpatroner og 9mm patroner. Det nevnes ikke noen annen type ammunisjon. Ammoen til Makarov, er jo også en form for 9mm, så det kan godt hende at du har rett her. At TH har hatt en Makarov.
Slik ser de ut. Makarov i midten med hylse av kobber. Til høyre er vanlig 9mm Luger, eller Parabellum som den også kalles. Til venstre er 9X17mm, eller 38 caliber som den egentlig heter.
https://www.quora.com/What-are-the-differences-in-a-9mmx18-Macarov-and-a-9mmx19-luger-as-far-as-power-and-is-the-Macarov-b asically-just-a-380
Senast redigerad av Skaanseth 2022-02-01 kl. 03:56.
Citera
2022-02-01, 03:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Kanskje AE var mer opptatt av at hennes sønn skulle ha det bra, enn å hele livet skulle være morserstatning for sin egen gamle ektemann. En ektemann som fremstår som mer skrudd enn artig.

Ellers fant jeg dette i boka Lørenskogmysteriet - Yngstedatter HHB2 i klagebrevet som var tenkt sendt til Riksadvokaten:
«Min søster forteller at politiet i hennes avhør hadde bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma xxxxxxx(et nedsettende kallenavn). Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt»

Hva er stikk motsatt av hva her?
Stikk motsatt betyr vel at politiet har glemt å skrive "ikke" i setningen. Sånn at når den som avhører HHB1, leser hva som er nedskrevet (fra HHB2s avhør), så blir det feil referert.

Jeg tolker det som at det skulle stå:
"Min far (TH) hadde oppfordret oss barna til IKKE å kalle mamma xxxxxxx(et nedsettende kallenavn)."
Senast redigerad av Havhest 2022-02-01 kl. 03:36.
Citera
2022-02-01, 03:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Stikk motsatt betyr vel at politiet har glemt å skrive "ikke" i setningen. Sånn at når den som avhører HHB1, leser hva som er nedskrevet (fra HHB2s avhør), så blir det feil referert.

Jeg tolker det som at det skulle stå:
"Min far (TH) hadde oppfordret oss barna til IKKE å kalle mamma xxxxxxx(et nedsettende kallenavn)."

Tull og tøys på deg. Når hun legger trykk på "JEG", så betyr det jo ikke det som du skriver.
Det er tydelig at dette er et ømt punkt for TT her i tråden.
Citera
2022-02-01, 08:22
Medlem
Denne bilen som kom 0856.. Hva om dette var VE som satt igjen bilen og kjørte bilen til TH til futurum med ipad.
For det stod vel at TH hadde logget seg på ipad fra bilen?
Så VE kan ha sittet på TH sin ipad i bilen til TH utenfor futurum, frem til TH kom etter til futurum med bilen som ble satt igjen 0856.
Deg gir han kanskje 10-30 minutter ekstra å utføre drapet på?
Har det vært skrevet når TH ble overservt inne på futurum første gang?
TH parkerer utenfor kameraene på futurum og tusler inn så fort han er klar, VE drar tilbake til SV4 med bilen TH kom i og tar med seg liket?
Citera
2022-02-01, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nei, nå må du lese min innlegg ordentlig. Jeg sier bare det vi vet, at RU har kontaktet folk vedrørende Hvalen, han selv hadde tenkt å få 10 millioner ut av på legalt vis. Men ett eller annet sted har han truffet GM som etter å ha lyttet til RUs plan, så sitt snitt til å få ut millioner fra TH på en annen, illegal måte. Uten at RU viste noe om det.

I de fleste ordbøker er vel det å få 10 mill ut av noen noe ganske annet enn å få noen med på å investere 10 mill.
Citera
2022-02-01, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, Monero skal ha vært tema i flere samtaler mellom RU og TH.

RU var i utgangspunktet bare opptatt av Bitcoin og hvilken fortjeneste dette kunne gi, men da TH skal ha vist stor interesse for Monero måtte RU skaffe mer informasjon om denne kryptovalutaen. RU hadde i utgangspunktet ingen spesielle kunnskaper om Monero og måtte lese seg opp.

Etter å ha oppdatert seg på Monero, er det verdt å merke seg at RU i senere samtaler med TH ikke bare påpekte at Monero er en kjeltringvaluta, men RU skal også ha informert TH om at Monero ble brukt i forbindelse med kidnappinger i utlandet.

TH skal med andre ord ha deltatt i samtaler om både Monero og kidnappinger like før AEH forsvant.

RU har også forklart at han mistenker TH for å spille litt mindre kunnskapsrik enn han egentlig er når det gjelder kryptovaluta.
Under samtalene fikk RU inntrykk av at TH kan mer enn han gir inntrykk av.

Som toiko1 skriver, så tok det et og et halvt år før RU kom med denne forklaringen. Den kom tilfeldigvis etter han selv ble siktet i saken. I de tidligere avhørene nektet han for at Monero var tema i møtene med TH.

Det er jo også mulig å være ørlite kritisk til om RUs versjon kan være sann, og ikke fremstille det som fakta i saken. Måtte RU google seg fram til helt grunnleggende opplysninger om Monero, etter påtrykk fra TH? Ville TH brukt en så usikker kilde til unyttig (men avslørende) informasjon i det som skulle være en vanntett drapsplan. Og ville TH være sikker på at RU holdt tett om denne interessen for Monero i de første avhørene med politiet?

Det er mulig RU har hjulpet TH på et eller annet vis, men politiet kan vel ikke være så store idioter at de stoler 100% på RUs versjon.
Citera
2022-02-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Denne bilen som kom 0856.. Hva om dette var VE som satt igjen bilen og kjørte bilen til TH til futurum med ipad.
For det stod vel at TH hadde logget seg på ipad fra bilen?
Så VE kan ha sittet på TH sin ipad i bilen til TH utenfor futurum, frem til TH kom etter til futurum med bilen som ble satt igjen 0856.
Deg gir han kanskje 10-30 minutter ekstra å utføre drapet på?
Har det vært skrevet når TH ble overservt inne på futurum første gang?
TH parkerer utenfor kameraene på futurum og tusler inn så fort han er klar, VE drar tilbake til SV4 med bilen TH kom i og tar med seg liket?

Ja, det kan jo være noe i dette. Også med tanke på at TH ikke husker hvilken vei han tok til jobb den dagen ...

Han har fått tid til å sende SMS til datter og ringe sønn fra AEHs mobil, før han dro
Senast redigerad av Alsagio 2022-02-01 kl. 09:15.
Citera
2022-02-01, 09:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er tydelig at dette er et ømt punkt for TT her i tråden.
Ja, utvilsomt noe støttespillerne til TH skulle vært foruten, og det med god grunn. Alt ble så mye tydeligere da «Pandoras krukke» som inneholdt denne mørke familiehemmeligheten ble åpnet i det brevet.

Edit: Brevet ble totalt mislykket og vitner om et forvrengt virkelighetsbilde, som ofte er resultatet av hjernevask. I stedet for å høste sympati, ble mistanken mot TH og AE’s nærmeste vesentlig styrket.

Edit 2: Til og med Lego måtte gjøre helomvending etter brevet, da ingen lenger kunne tro at barna hjalp den grusomme AE med å flykte til en sydhavsøy. Hele GG historien måtte skrives om, etter hvert som det gikk opp for hen at brevet satte barna i et dårlig lys.
Senast redigerad av Slettsnoken 2022-02-01 kl. 09:36.
Citera
2022-02-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, utvilsomt noe støttespillerne til TH skulle vært foruten, og det med god grunn. Alt ble så mye tydeligere da «Pandoras krukke» som inneholdt denne mørke familiehemmeligheten ble åpnet i det brevet.

Edit: Brevet ble totalt mislykket og vitner om et forvrengt virkelighetsbilde, som ofte er resultatet av hjernevask. I stedet for å høste sympati, ble mistanken mot TH og AE’s nærmeste vesentlig styrket.

Ja, vanskelig å tolke det annerledes enn at et negativt kallenavn faktisk ble brukt om AEH, av familiemedlemmer.

Så får det heller krangles om av hvem.
Citera
2022-02-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har nettopp sett dokumentaren; "Billy Milligans 24 personligheter".

Det er ikke umulig at en gjerningspersonprofil som BM har utført ugjerningen.
Altså en manipulerende gjerningsperson.

BM var ekstremt manipulerende og svært intelligent. Og likte antageligvis oppmerksomheten han fikk. Ekspertene strides fremdeles om BMs diagnose.
Jeg tror ikke BM hadde MPF/DID.
Tror han skapte alle personlighetene sine selv, med god hjelp fra sine behandlere, Han skjønte at det gjorde ham til en mer spennende pasient for psykiateren(e), og det gav ham særbehandling.
Han var én av de første som fikk diagnosen MPF/DID, og det førte dessuten til at både han og behandlerne ble kjendiser og søkkrike.

Gjerningspersonen kan være omkring samme alder som BM (f 1955), fått psykiatrisk behandling jevnlig, eller periodevis, og lurt sine behandlere trill rundt.
GM kan ha lest om Billy Milligan, saken kan ha vært inspirasjonskilden for ugjerningen i S4.
Motivet tenker jeg først og fremst er oppmerksomhet.

Jeg tror GM har vært svært aktiv i sosiale medier.

Det kan være flere offer.

Eneste kobling mellom denne saken og en BM-kloning, er at du har sett dokumentar om BM på TV.

Vås.
Citera
2022-02-01, 09:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, vanskelig å tolke det annerledes enn at et negativt kallenavn faktisk ble brukt om AEH, av familiemedlemmer.

Så får det heller krangles om av hvem.
Det viser bare hvor virkelighetsfjern forfatteren var. Hensikten med å skrive dette i brevet var å sette politiet i dårlig lys, uten tanke for hvor knusende denne opplysningen var for hennes og familiens troverdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in