2022-01-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Så kan det ju givetvis vara! Eller så släpps de kommentarerna inte igenom längre!

Jaha oj det visste jag inte! Ja det hade ju varit intressant om hon hade nämnt i bloggen.

Du har nog rätt, de kommentarerna godkänns nog inte längre.

Ja det är nog mkt i hemmet och vad gäller kläder som Elsa kan göra avdrag på för att hon kan säga att det ingår i hennes jobb. Önskar hon kunde vara mer tydlig och öppen med detta för att minska på normaliseringen av lyxkonsumtion och hög konsumtion.
Citera
2022-01-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Du har nog rätt, de kommentarerna godkänns nog inte längre.

Ja det är nog mkt i hemmet och vad gäller kläder som Elsa kan göra avdrag på för att hon kan säga att det ingår i hennes jobb. Önskar hon kunde vara mer tydlig och öppen med detta för att minska på normaliseringen av lyxkonsumtion och hög konsumtion.

Jo precis, det håller jag med dig om att hon har ett ansvar. Men det passa antagligen inte in bland hennes lyxkonsumtion.
Citera
2022-01-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Nej är det sant? Oj. Vilken jävla resa Anna B har gjort, det får man ge henne. Hon är ju känd sedan innan för att inte lyckas behålla umgänge, så det ska bli spännande att se hur den här relationen utvecklar sig.

Hmmm..Nu blev jag osäker. Jag har absolut för mig att Elsa skrivit efter nyår om att saker börjar falla på plats inför bröllopet, ungefär såhär: ”location bokad, Pontus fixar livemusik och Anna ska vara toast Madame”. det kan förstås avse någon annan Anna.

Men nu hittar jag det inte i hennes blogg, så jag kan ha drömt allt, men jag minns att jag tänkte att det förstås är ett sätt att positionera sig som lite edgy.
Citera
2022-01-31, 15:31
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Hmmm..Nu blev jag osäker. Jag har absolut för mig att Elsa skrivit efter nyår om att saker börjar falla på plats inför bröllopet, ungefär såhär: ”location bokad, Pontus fixar livemusik och Anna ska vara toast Madame”. det kan förstås avse någon annan Anna.

Men nu hittar jag det inte i hennes blogg, så jag kan ha drömt allt, men jag minns att jag tänkte att det förstås är ett sätt att positionera sig som lite edgy.
Det är inlägget som kom 26e januari, men står inget om Anna eller toast madame där, så antingen kanske du drömt eller så har hon tagit bort det😅
Citera
2022-01-31, 15:55
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Du har inte fel, en Anna nämns som toastmaster. Om det inte är hennes svägerska som avses? Hon heter väl också Anna? https://elsa.elle.se/en-summering/2022-aret-med-temamanader/
Citera
2022-01-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Du har inte fel, en Anna nämns som toastmaster. Om det inte är hennes svägerska som avses? Hon heter väl också Anna? https://elsa.elle.se/en-summering/2022-aret-med-temamanader/

Känns oväntat om det inte är svägerskan som menas eller? Men typiskt att förvänta sig att alla förstår vilken Anna hon menar. En toastmaster innebär väl att det är en större tillställning?
Citera
2022-01-31, 20:41
Medlem
Ok, det känns mer troligt, my bad
Citera
2022-01-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Känns oväntat om det inte är svägerskan som menas eller? Men typiskt att förvänta sig att alla förstår vilken Anna hon menar. En toastmaster innebär väl att det är en större tillställning?

Både Elsa, Sofia W och medlemmar av bloggkretsen kring dem (bestående av bl.a Frida Lund) har detta sätt att skriva på där de förutsätter att alla vet vem de syftar på när de bara skriver förnamn. Som om de förutsätter att alla har full kännedom om deras lilla ankdamm.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-01-31 kl. 22:45.
Citera
2022-02-01, 11:16
Medlem
razizovs avatar
Är inte Elsa en 20 år nyare version av Anna Book?

Tycker mig se tydliga tendenser som vidimerar detta på flera plan.
Citera
2022-02-01, 14:17
Medlem
Elsas födelsedag och självklart tillbringas den på Ett hem. Fritt fram att göra men det jag ser i stories är ett handskrivet gratulationskort från Ett hem med ett paket från Svenskt Tenn bredvid. Inte en helt normal relation att ha med ett företag om man inte samarbetar med det va? Har Elsa någonstans skrivit om att de har ett samarbete dvs att hon lägger upp reklam när hon postar därifrån? Annars något som kanske reklamombudsmannen borde titta närmare på.. Känns inte som att hon betalar fullpris varje gång hon är där direkt och samtidigt är deras största ambassadör i sociala medier.
Citera
2022-02-01, 15:16
Medlem
Det är inte Anna Book som avses, hur skulle det ens varit möjligt.
Senast redigerad av PannaSnook 2022-02-01 kl. 15:19.
Citera
2022-02-01, 15:27
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Det är inte Anna Book som avses, hur skulle det ens varit möjligt.
Haha va? Tror du missuppfattade kommentaren ovanför rätt grovt. Den handlar INTE om att Anna Book ska vara toastmadame på ”bröllopet” utan syftar givetsvis på att Elsa i person påminner om Anna Book. Har man koll på Anna Books utspel de senaste åren kan man relatera till den kopplingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in