2022-02-01, 15:29
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Elsas födelsedag och självklart tillbringas den på Ett hem. Fritt fram att göra men det jag ser i stories är ett handskrivet gratulationskort från Ett hem med ett paket från Svenskt Tenn bredvid. Inte en helt normal relation att ha med ett företag om man inte samarbetar med det va? Har Elsa någonstans skrivit om att de har ett samarbete dvs att hon lägger upp reklam när hon postar därifrån? Annars något som kanske reklamombudsmannen borde titta närmare på.. Känns inte som att hon betalar fullpris varje gång hon är där direkt och samtidigt är deras största ambassadör i sociala medier.
Håller med. Rätt sjukt beteende om det INTE är sponsrat. Men isf är det försent för henne nu, hon har gjort hur många poster och referenser som helst till Ett hem utan att nämna samarbete/reklam.
Citera
2022-02-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Haha va? Tror du missuppfattade kommentaren ovanför rätt grovt. Den handlar INTE om att Anna Book ska vara toastmadame på ”bröllopet” utan syftar givetsvis på att Elsa i person påminner om Anna Book. Har man koll på Anna Books utspel de senaste åren kan man relatera till den kopplingen.

Har koll på Anna(tyvärr) men inte Elsa annat än lite ströläsning här emellanåt Ja, då var det en missuppfattning åt helvete
Citera
2022-02-01, 15:35
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Har koll på Anna(tyvärr) men inte Elsa annat än lite ströläsning här emellanåt Ja, då var det en missuppfattning åt helvete
Haha ja! Men en sjukt rolig missuppfattning, bara tanken på Anna Book som toastmadame åt Elsa…😂
Citera
2022-02-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Elsas födelsedag och självklart tillbringas den på Ett hem. Fritt fram att göra men det jag ser i stories är ett handskrivet gratulationskort från Ett hem med ett paket från Svenskt Tenn bredvid. Inte en helt normal relation att ha med ett företag om man inte samarbetar med det va? Har Elsa någonstans skrivit om att de har ett samarbete dvs att hon lägger upp reklam när hon postar därifrån? Annars något som kanske reklamombudsmannen borde titta närmare på.. Känns inte som att hon betalar fullpris varje gång hon är där direkt och samtidigt är deras största ambassadör i sociala medier.

Ja det var ju inte så förvånande. Nä det är verkligen rätt suspekt, att hon skulle bjuda på så otroligt mycket reklam för dom helt gratis!
Citera
2022-02-02, 14:57
Medlem
Citat:
Håller med. Rätt sjukt beteende om det INTE är sponsrat. Men isf är det försent för henne nu, hon har gjort hur många poster och referenser som helst till Ett hem utan att nämna samarbete/reklam.

Hoppas faktiskt att det är spons av något slag.
Annars är det väl dumdristigt att boka ett dubbelrum från 8000:- och uppåt per natt och äta trerätters och ev behandlingar på det.
Bara för ta några ”miljöbilder” som redan finns överallt i bloggen redan. Elsa som vanligt står på tå för att få längre ben i för stor klänning i olika rum på Ett hem? Att ta det ur egen ficka blir som att vaska 20000:- då födelsedagen inte blev privat.
Citera
2022-02-04, 08:02
Medlem
Bara jag som tänker att brownien i fickan är påhitt för att få köpa en ny trenchcoat i år med?
Citera
2022-02-04, 08:22
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Bara jag som tänker att brownien i fickan är påhitt för att få köpa en ny trenchcoat i år med?
Ja, och om det inte är så: tvätta den då för gudars skull! Är inte som att det är helt omöjligt att få bort klet från brownie. Elsa är bara lat och vill få en bra bortförklaring till att köpa nytt hela tiden.
Citera
2022-02-04, 09:07
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:

Det verkar otroligt märkligt att en brownie i fickan skulle kunna förstöra en hel trenchcoat ens om man aktivt försökte. Och det finns ju kemtvätt om man inte pallar tvätta själv? 100% dålig ursäkt.
Citera
2022-02-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Det verkar otroligt märkligt att en brownie i fickan skulle kunna förstöra en hel trenchcoat ens om man aktivt försökte. Och det finns ju kemtvätt om man inte pallar tvätta själv? 100% dålig ursäkt.

Eller hur, tänkte också på att en kemtvätt måste ju kunna få rent, med tanke på vilka fläckar barnen kan åstadkomma som vi lyckas få bort här hemma.
Citera
2022-02-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ja, och om det inte är så: tvätta den då för gudars skull! Är inte som att det är helt omöjligt att få bort klet från brownie. Elsa är bara lat och vill få en bra bortförklaring till att köpa nytt hela tiden.

Ja hon vill väl inte höra om sitt ohållbara konsumerande! Vet att hon skrev så när trenden med linnesängkläder inte var lika hypad, att de var sönder och därför hade hon köpt nya. De var typ 2 år gamla från midnatt, har så svårt att tro att det är sant då jag har 4 år gamla från hm som fortfarande är som nya trots att jag tvättar dom väldigt ofta.
Citera
2022-02-04, 11:40
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ja hon vill väl inte höra om sitt ohållbara konsumerande! Vet att hon skrev så när trenden med linnesängkläder inte var lika hypad, att de var sönder och därför hade hon köpt nya. De var typ 2 år gamla från midnatt, har så svårt att tro att det är sant då jag har 4 år gamla från hm som fortfarande är som nya trots att jag tvättar dom väldigt ofta.
Samma här. Mina linnesängkläder är fem år gamla och ser nya ut. Tvättar också ofta, torktumlar varmt etc.
Elsa snackar bara massa skit, sjukt att ingen ifrågasätter…eller, just det. Såna kommentarer släpps ju inte igenom…😌
Citera
2022-02-04, 11:58
Medlem
Sardinbruss avatar
Jag är rätt nyfiken på den upphovsrättsliga aspekterna av att hon lägger upp andras fotografier hela tiden. Har hon verkligen fått eller köpt rätten att göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in