2022-02-01, 11:48
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Läst polisförhöret?
Näh tänkte väl de……
Esbjörn muttrade att Ebba låtit röja bort sånt han hade spekulanter på.
Hade Esbjörn tänkt sälja bort virke från en annans fastighet?

Man kan ju undra när han fick dessa idéer om att gå bakom Ebbas rygg och sälja hennes egendom?

Har han kommit på det själv eller har det kommit ifrån den miljön som han har vistats i?
2022-02-01, 12:21
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Utgår ifrån att åklagaren har gjort en korrekt bedömning att Esbjörn har varit på plats och godkänt avverkningen.
Esb påstår i polisanmälan att det har sågats ner en gran som han hade en köpare på.

Övertygad om att Esb kunde ha gjort en överenskommelse så att han hade fått ta med sig slyet och julgranen och sålt det till sin fiktiva köpare.

Med tanke på att du möjligtvis bryter mot grundlagen om åsiktsregistrering samt GDPR lagen genom att upprätta ett register över de som skriver i tråden så är jag intresserad av att veta om jag är med samt vilka uppgifter som du registrerar.

Åsiktsregistrering i form av anteckning om medborgare i allmänt register får i Sverige enligt 2 kap 3 § regeringsformen sedan 1975 ej utan hans samtycke grundas enbart på hans politiska åskådning.
Att skärmdumpa inlägg på Flashback är inte att åsiktsregistrera. Att säga det med myndig stämma är så urbota dumt att man skulle kunna diskvalificerad allt du säger i framtiden.

Du utgår från att denna åklagare gjort en korrekt bedömning. Men tycker samtidigt att åklagaren i Ebbas förtalsmål gjorde fel. Du hör inte skölj hur skev du låter?
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Läst polisförhöret?
Näh tänkte väl de……
Esbjörn muttrade att Ebba låtit röja bort sånt han hade spekulanter på.
Hade Esbjörn tänkt sälja bort virke från en annans fastighet?
Jag har läst det. Tänk jag tolkade att han menade bilar och skrot när han talade om spekulanter. Inte själva huset.
Att Ebba bara röjde sly har med all önskvärd tydlighet framkommit av Ebbotar i tråden. Och jag visste inte att det fanns folk som köpte sly.
2022-02-01, 13:09
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har läst det. Tänk jag tolkade att han menade bilar och skrot när han talade om spekulanter. Inte själva huset.
Att Ebba bara röjde sly har med all önskvärd tydlighet framkommit av Ebbotar i tråden. Och jag visste inte att det fanns folk som köpte sly.

Du har alltså inte läst förhöret?
Näh… tänkte väl de.
Han pratar inte om bilar och skrot, han talar inte om huset heller.
Esbjörn pratar bl.a om ett visst träd han hade någon spekulant på.
(Du får dessutom skärmdumpa hur mycket du vill för min del)
2022-02-01, 13:10
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nämen så var det ju inte och det vet du med. Ebba kontaktade en väninna för att ta en inledande kontak med Esbjörn. Sedan sa han nej och Ebba tjatade. Faktumet att Ebba säger att det var Esbjörn som satte priset är en sanning med modifikation.

Ebba sa 3,8 och Esbjörn sa 3,9 enligt Ebba själv. Min fundering blir självklar varför Esbjörn höjde så lite. I synnerhet om han hade tillgång till de två skriftliga värderingar Ebba säger sig ha gjort. Där om jag inte minns fel den ena ska vara pp 4,2 och den andra på 4,5. Vem i helvete vid sina sinnes fulla bruk skulle höja 100 000 i det läget. Själv hade jag svarat 4,8 ( sitter ju på ett hus köparen tjatat om att få köpa) på Ebbas 3,8 och sen hade förhandlingar startat där.

Jag läser dokument. Och ju fler dokument jag läser ju mer övertygad blir jag om att Få nja medvetet lurat Esbjörn. I dessa dokument har jag inte hittat ett enda bevis för att Majkgård skulle bara inblandad i detta.

Tja, tillträdes datum hade ju inte passerat och enligt Esbjörn så hade kontraktet inte skrivets på.

Jag tror du får se saker i ett större sammanhang. Vilka summor har Esbjörn tidigare blivit erbjuden för sin fastighet och hur länge sedan var det? Vilken diskussion om sanering, röjning och städning har de haft och vad den skulle kosta Esbjörn om han överlät det till Ebba? Värderingarna Ebba lät göra, har hon visat upp dom (eller berättat sanningsenligt) om dessa för Esbjörn?

Skulle Esbjörn ha krävt en miljon mer än Ebbas öppningsbud (om det nu var öppningsbud vet vi inte, men det är det enda kända bud från Ebba vi har), så tror jag att Ebba hade tackat för sig. Esbjörn är inte ointelligent, så han hade räknat ut det också. Fastigheten är inte värd mer än 7-8 miljoner i färdigrenoverat skick (dåvarande priser), det visar värderingarna. Densias värdering visar också att det krävs många miljoner att renovera upp till det skicket som krävs för en permanentbostad (vilket det sunda förnuftet håller med om). Det utrymme som är kvar, differensen, är vad fastigheten är värd där och då. Vem bjuder mer än vad fastigheten är värd förutom du? Vem bjuder hela 25% mer?

Jag tror dock inte att deras prisdiskussioner var fullt så enkla som 3,8 - 3,9 - acceptans. Det var nog diskussioner runt detta och kanske andra bud också, både upp och ner i skalan. Men ingen av de inblandade har sagt något om det, så vad vet vi?

Värderingarna som fanns vid innan kontraktsskrivningen är Notars på 4,2 och en okänd (?) värdering Ebba inte visat upp för oss. Densias värdering tillkom ett halvår senare när priserna gått upp och har fått andra tillgångar i sig som inte fanns i Notars (fungerande kaminer/kakelugnar tex). Så justerat för tidsskillnaden är de på ungefär samma nivå, 4,2 miljoner.

Om Esbjörn hade velat haft 4,2 miljoner, varför tog han inte själv hand om och ansvar för sanering, röjning och städning? Att det kostar något att bli av med arbetsinsatsen och ansvaret är självklart. Esbjörn själv tyckte uppenbarligen att det var värt de där tusenlapparna.

Att Majkgård är inblandad syns i inlämnade bilagor. Barrys undersökning till exempel, där Majkgård först berättar om en relativt fungerande Esbjörn, för att sedan ändra sin berättelse när Barrys slutsats inte visade förväntat resultat. Varför försöker hon ändra Esbjörn diagnos till något mer allvarligt? En normal anhörig hade kört på sanningen hela vägen ut. En människa med en agenda ändrar sig. Svårare än så är det inte.
2022-02-01, 13:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Vad är det för krafter som verkar i tråden?
Det byggs upp databaser med över 500 skärmdumpar och förs fram anklagelser om botar och liknande.

Hoppas att inte Esb och EB fastighetsaffär används som ett slagträ av någon organisation eller liknande och det gäller bägge läger.

Jag hade en databas med alla inlägg (de 40 000 första eller något sånt). Mest för att kunna göra avancerade sökningar, då Flashbacks sökmotor är rätt usel på det. Det var så mycket fakta och påståenden hit och dit. När förlikningen kom, raderade jag databasen då den var onödig. Tji fick jag.

Jag gjorde några slagningar utanför boxen och det var vilka användare som skrev flest inlägg, längst inlägg och använde flest epitet/skällsord/fula ord. Det för att det slängdes påståenden hit och dit om vilka som var värst. Kom fram till att båda sidor var lika illa ute om man skulle se det så. Dock var det inte alla användare på respektive sida som betedde sig illa.

Att det finns organisationer som sparar ner allt som skrivs på Flashback och analyserar det till höger och vänster, ser jag som självklart. Expo försöker väl matcha Flashbackanvändare med person till exempel, så de lär nog köra språkanalyser och matcha mot andra forum och sociala medier. Det skulle jag ha gjort om jag haft deras agenda.

Att fastighetsaffären använts som slagträ i politiken är ett faktum. Även i semipolitiska sammanhang som ledarsidor har affären använts.
2022-02-01, 13:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Tja, tillträdes datum hade ju inte passerat och enligt Esbjörn så hade kontraktet inte skrivets på.

Har det sågats ner träd innan kontraktsskrivningen nu? Är vi uppe i fyra potentiella tillfällen? En väldans massa röjningstid, för så lite faktiskt röjt.
2022-02-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Visst känner du till att det är den exakta definitionen på ett internettroll?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl, missförstånd eller utdragna ofruktbara diskussioner (flejmkrig) som inte leder någon vart.

Och det är precis därför du använder detta tilltal av meningsmotståndare:

"Det är bara något som röven, kungens kaffeflicka och koben på Flashback klarar av, för de har den superkraften."

Att du inte ser eller förstår att dina argument som ska försvara Ebba Bluffs filurande av Esbjörn får ett löjes skimmer över sig när du o de dina använder dylika kommentarer.
Stackars er! (o Ebba o hennes pyttesmå barn)
2022-02-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Och det är precis därför du använder detta tilltal av meningsmotståndare:

"Det är bara något som röven, kungens kaffeflicka och koben på Flashback klarar av, för de har den superkraften."

Att du inte ser eller förstår att dina argument som ska försvara Ebba Bluffs filurande av Esbjörn får ett löjes skimmer över sig när du o de dina använder dylika kommentarer.
Stackars er! (o Ebba o hennes pyttesmå barn)
Jag hävdar absolut att de uppräknade måste ha en superkraft som gör att de kan diagnostisera något som varken psykologer, professorer eller läkare kan se, nämligen den svåra kognitiva funktionsnedsättning som döljer sig bakom Esbjörn Bolins lindriga kognitiva funktionsnedsättning. Det krävs talang av en alldeles speciell sort för detta, jag misstänker att även du har denna superkraft. Är det så Freudianen?
2022-02-01, 14:02
Medlem
Reimers avatar
Rättvisans kvarn maler långsamt i detta fall, ingen tidsram än för förhandling enligt mail med Svea Hovrätt.

Men jag hämtade ut den senaste aktbilagan från Katrin Björklund där Ebba Busch avsäger sig alla kostnadsanspråk rörande denna överklagan av stadsfästelse.

https://anonfiles.com/r13ceaF6x6/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_36_pdf

Bifogar ett aktuellt dagboksblad också.

https://anonfiles.com/t23be6F8x1/T_13497-21_1_pdf
2022-02-01, 14:20
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Rättvisans kvarn maler långsamt i detta fall, ingen tidsram än för förhandling enligt mail med Svea Hovrätt.

Men jag hämtade ut den senaste aktbilagan från Katrin Björklund där Ebba Busch avsäger sig alla kostnadsanspråk rörande denna överklagan av stadsfästelse.

Känns som om Katrin vet mer än vad vi vet och kanske har fått frågan ifrån SH.
Finns ingen anledning att gå ut och avsäga sig kostnadsanspråk om det finns risk för en dyr rättegång.
2022-02-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Undrar vart bilaga 37 som inte var märkt gallringsbar tog vägen…..

Ska vi anta att ebbas uttalande var ett sätt att försöka snabba på ett beslut?
2022-02-01, 14:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nämen så var det ju inte och det vet du med. Ebba kontaktade en väninna för att ta en inledande kontak med Esbjörn. Sedan sa han nej och Ebba tjatade. Faktumet att Ebba säger att det var Esbjörn som satte priset är en sanning med modifikation.

Ebba sa 3,8 och Esbjörn sa 3,9 enligt Ebba själv. Min fundering blir självklar varför Esbjörn höjde så lite. I synnerhet om han hade tillgång till de två skriftliga värderingar Ebba säger sig ha gjort. Där om jag inte minns fel den ena ska vara pp 4,2 och den andra på 4,5. Vem i helvete vid sina sinnes fulla bruk skulle höja 100 000 i det läget. Själv hade jag svarat 4,8 ( sitter ju på ett hus köparen tjatat om att få köpa) på Ebbas 3,8 och sen hade förhandlingar startat där.

Jag läser dokument. Och ju fler dokument jag läser ju mer övertygad blir jag om att Få nja medvetet lurat Esbjörn. I dessa dokument har jag inte hittat ett enda bevis för att Majkgård skulle bara inblandad i detta.

Hur kan det vara möjligt att hon tjatade egentligen, jag tror med vetskapen om att han själv satte priset han själv gick med vetskap om att hon ville köpa till henne så är det ju inte så troligt. Detta är typiskt en ursäkt inget annst
Dom förhandlade om priset inte tjatade i mina öron

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in