2022-01-31, 19:46
Bannlyst
Handbollsfinalen i EM sågs i snitt av 1.728 miljoner tittare och som mest 2.107 miljoner vilket är den näst högsta siffran på TV 6 någonsin. Bara VM-finalen Sverige-Danmark 2021 sågs av något fler.

https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/sa-manga-sag-sverige-ta-hem-handbolls-em/
Citera
2022-01-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Det är en puss på halsen/nacken. Inte alls "oroväckande"
Tycker inte alls att det är oroväckande. Bara lite överraskad att se det.
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Kan inte mod varna denna användare då vi var tvungna att stänga ner den andra tråden på grund av denna användare?

Din handbollskunskap är lika med noll.
Ska jag bannas för att jag kommer med obekväma sanningar?

Ingen utanför Sverige förknippar denna Corona turnering med prestige. Och hade Sverige åkt ut mot Norge utan Palicka, Claar och vilka andra det nu var som var smittade så hade ni tyckt samma sak.
Citera
2022-01-31, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania

Ingen utanför Sverige förknippar denna Corona turnering med prestige. Och hade Sverige åkt ut mot Norge utan Palicka, Claar och vilka andra det nu var som var smittade så hade ni tyckt samma sak.
Hahahaha fan vad du ljuger.

Förta året var de silver när alla lag hade full trupp å inga corona fall.

Norge och Danmark fick corona fall när de var kört för dom..

Frankrike hade på mane..
Citera
2022-01-31, 22:02
Medlem
Citat:

Haha jovissr dd är ovanligt bland svenskar. De är sant
Citera
2022-01-31, 22:30
Bannlyst
Bragdguldet är nära. Vinna med att EHF höll på att jvlas ini det sista är bara en bragd.
Citera
2022-02-01, 11:24
Medlem
Hunden007s avatar
bara gotte som är kvar efter denna "skandal".

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/XgB8Xo/avslojar-stjarnorna-gick-pa-krogen-mitt-under-em

man kan dock inte frågasätta Solberg med vem han tar ut. xD

såg dock någon idiot som ville vi skulle ha med en tredjemålvakt istället för Fredrik pettersson på bänken vilket är idotiskt ifall Darj/Bergendahl inte skulle kunna försätta spela mitt under match
Citera
2022-02-01, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/XgB8Xo/avslojar-stjarnorna-gick-pa-krogen-mitt-under-em

såg dock någon idiot som ville vi skulle ha med en tredjemålvakt istället för Fredrik pettersson på bänken vilket är idotiskt ifall Darj/Bergendahl inte skulle kunna försätta spela mitt under match

2008 så slog några landslagsspelare sönder ett hotellrum så jag tror Handbollsförbundet fått nog av skandaler. Solberg tog tillbaka Gotte..men vill nu undvika framtida skandaler. Gruppdynamiken är det som gjorde att vi kunde gå vägen…och Gotte var Solbergs informelle ledare på planen.

Solberg har en röd tråd i sina uttagningar.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/P3g2g0/jag-tar-mitt-straff-vad-det-an-blir
Citera
2022-02-01, 17:33
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

Man kan ju förstå att Ekdahl Du Rietz inte fick fortsatt förtroende efter den incidenten. Enligt en plusartikel i AB ska han ha sagt att ursäkten efter krogkvällen var fabricerad och att han hade gjort samma sak igen. Han spelade väl dessutom sin sista match på elitnivå i maj i fjol, i European Leauge.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/opzwv0/det-var-en-fabricerad-ursakt

MALMÖ. Sverige misslyckades i hemma-EM.
I stället var det en krogkväll mitt under EM som blev mest omskriven.

Dagen efter EM-uttåget väljer nu Kim Ekdahl Du Rietz att tala ut om kvällen och framför allt uppståndelsen och ledningens hantering av den efteråt.

– Med facit i hand var detta det bästa glas vin jag tagit i mitt liv. Hade jag kunnat spola tillbaka tiden hade jag gjort samma sak utan att tveka, säger han till Sportbladet och kritiserar samtidigt landslagsledningen och förbundet i en lång intervju.

Rätt klumpigt att uttala sig så, även om händelsen i sig inte var så allvarlig. Har själv inte läst mer än ingressen, så vet inte vilken kritik han framförde mot landslagsledningen och förbundet.
Citera
2022-02-01, 18:06
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:

Jävlar, nu svalde jag trollbetet men... Du kommer inte med obekväma sanningar. Du framstår mer som bråksjuk. Det är bara att titta på viljeinsatserna från de andra lagen, t.o.m i bronsmatchen. Enorm insats och glädje hos segrarna Danmark.
Citera
2022-02-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Jävlar, nu svalde jag trollbetet men... Du kommer inte med obekväma sanningar. Du framstår mer som bråksjuk. Det är bara att titta på viljeinsatserna från de andra lagen, t.o.m i bronsmatchen. Enorm insats och glädje hos segrarna Danmark.
Ja juste, danskarna ville det så mycket - därför som Hansen tackade nej till matchen. Vinst mot Frankrike var viktig för Jakobsen så att han inte fick sparken.
Citera
2022-02-01, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ja juste, danskarna ville det så mycket - därför som Hansen tackade nej till matchen. Vinst mot Frankrike var viktig för Jakobsen så att han inte fick sparken.

Fast motivation slår alltid klass ( Hansen)..
Citera
2022-02-01, 21:35
Medlem
Citat:
Hansen tackade inte nej, han hade startförbud pga vristskada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in