Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jag har för klarar farfar jag skärmdumpar. Sen raderas det ojämt i tråden. Men det är väl därför denna tråd har två trådar i klagomålsforumet.
Att vi klumpas ihop i två lag i denna tråd är inget jag är inget jag är ensam om att göra. Det gör vi allihopa mer eller mindre. Och varför jag ibland skriver inlägg för att retas är väl för att jag inte är mer än människa. När man blivet kallad lögnare, avskum, idiot, utvecklingsstörd etc tillräckligt många gånger blir man lite irriterad. Men att jag är här för att skapa kaos är inte sant och det kan alla som läser mina inlägg se.
Det är intressant att Esbjörn ska stå för sitt handslag men Ebba inte är bunden till sitt löfte om att inte genomföra affären om Esbjörn inte vill.
För övrigt så tror jag inte Esbjörn riktigt minns detaljer om hur saker gick till. Ebba och Esbjörn är lika goda kålsupare när det gäller att använda sig av media. Så det tycker jag inte är mycket att orda om.
Du tycker att det som läckt ut tyder på att Ebba agerat rätt och hederlig, jag tycker precis tvärt om. Jag anser att att en husaffär som leder till förtal av ett juridiskt ombud är allt annat än hederlig. Jag anser att Ebba sagt att hon har två skriftliga värderingar och inte kan visa upp någon tyder på allt annat än ärlighet. Och jag anser att en husaffär där säljaren gråter av ånger inte är renhårig.
Det är väldigt stor skillnad på om jag klumpar ihop dig i Team Esbjörn, mot när du benämner mig som en Ebbot. Ser du verkligen inte skillnaden på benämningar?
Ebba ska naturligtvis stå för sina löften, men du verkar ha skygglapparna på när det gäller det specifika löftet om att inte genomföra affären. För det var inte en lösryckt mening, utan ett helt resonemang. Hon ville träffa Esbjörn för att öga mot öga få reda på Esbjörns verkliga vilja. Om det då visade sig att han ville ha tillbaka fastigheten, så var hon villig att medverka till det. Men, som vi alla vet så medverkade inte Esbjörn det minsta lilla för att Ebba skulle få den vetskap hon önskade. Så hur du kan få det till att Ebba brutit sitt löfte förstår jag faktiskt inte. Eller anser du att hennes löfte ska gälla från då till evigheten, oavsett vad som händer? Jag ser det som att alla löften har en tidsbegränsning.
Tror du på fullaste allvar att Ebba hade tagit den här fastighetsaffären till media (sina sociala medier och/eller MSM) om Esbjörn inte hade gjort det? Jag har väldigt svårt att se att hon skulle göra det faktiskt. Varför? Det är bara ett spel hon förlorar på. Att hon svarar upp i media på de angrepp som sker där, är bara naturligt. Hon valde inte slagfältet, det gjorde Esbjörn. Hon valde inte fulstrid, det gjorde Esbjörn. Som vi sa när jag var barn, ger man sig in i leken, får man leken tåla. Ebba är inte bara bättre på media än Esbjörn och hans kompisar, hon har faktat på sin sida och Esbjörnsidan har inte lyckats bevisa ett enda av sina påståenden. Något som verifieras då de gick med på förlikningen som i princip bekräftar affärens riktighet.
Ebba sa förövrigt att hon hade två värderingar väl? Den ena (den från Notar) har hon senare sagt var sms/muntligen.
Jag har tagit ett beslut i mitt liv som kostat mig många miljoner om inte miljarder i framtida inkomst. Helt sant. En affärsidé med delägarskap jag tackade nej till för att jag då inte trodde på den alls. Jag ångrar det nästan dagligen. Var det någon annans fel än mitt? Jag tycker inte det. Esbjörn sålde något för att han där och då tyckte, helt frivilligt, att det var en bra affär. Han får stå för det. Acceptera konsekvenserna.