Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Om jag tycker det är rimligt att bli kallad och tilltalad på ett sätt jag blivet i den här tråden. Nej faktiskt inte. Om du frågar om jag ibland skriver inlägg för att Ebbotarna ska löpa amok så är svaret däremot Ja.
Men det är kanske lite svårt att förstå. Du är här för Ebbas skull, du hade varit här och försvarat henne vad än tråden handlade om. Jag är här för vad Ebba gjort, jag hade varit i denna tråd vem som än agerat så.
Jag har skrivet i många trådar. Jag är lite yvig i mitt språk, så att jag påstår och tänker om saker är inget ovanligt. Och så jobbigt är det inte att knäppa en skärmdump. Tanken är inte att jag ska använda dom till någonting. Det är en vana jag har.
Visst skulle man må väldigt dåligt om man visste att man orsakat en gammal människa att må så. Hur Ebba ens kan tänka att hon ska bo och trivas i det där huset är ofattbart. Saknar människan helt förmåga att känna empati. Eller tycker hon på riktigt att hon är lite finare, lite bättre och lite viktigare än alla andra.
Varför skärmdumpa i ett forum som detta? Ingen kan redigera i eller ta bort inlägg (förutom admins/mods och skribenten själv inom en timme).
Sedan tycker jag det är intressant att du klumpar ihop alla som inte tycker som du, till "Ebbotar". Varför? Jag kan förvisso inte tala för de andra, men såvitt jag vet är vi fristående individer och inte robotar. Inte heller går vi i Ebbas ledband eller lyder order. Jag är iallafall helt fristående och kom hit enbart för att ämnet intresserade mig, inte spelarna.
Varför skriver du med flit inlägg i syfte att få andra att löpa amok? För mig låter det inte som att du är här för att du är intresserad av ämnet, eller för att försvara endera sidan. Du är här för att kaosa. Men det är bra att veta, för nu kan jag hädanefter ignorera dig.
Ebba och Esbjörn vet vad som hänt, hur det hänt, vem som sagt vad osv. Vi vet väldigt lite. Det lilla som sipprat ut, tyder inte på en påtvingad, orättvis affär. Om Esbjörn mår dåligt nu, så inte beror det på Ebba i första hand, utan hur uruselt han spelade sin giv.
Han kunde ha bett Ebba om ett möte. Han kunde ha erbjudit att hålla henne skadeslös. Han kunde ha låtit bli att eskalera tvisten i media. Han kunde ha hållit sig till sanningen. Han kunde stå för sitt handslag/ord/påskrift.