Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Intressant att FHM nu säger att tredje dosen kan/ska ges från 3 månader. Måste ju betyda att man gjort missbedömning tidigare som sa 6 månader, för att sedan ändra till 5 månader. Själv fick jag vänta i 7 månader och har således antagligen gått runt utan skydd i närmare 4 månader innan jag fick min tredje dos. Jag kunde för sjutton ha dött, men finns ju inte ett jävel som hade tagit som helst ansvar för det.
Börjar tänka som Hells Angels. "Gud förlåter - vi gör det inte".
Faktum är att immunitet mot Covid tycks vara mycket kortvarig. Den ligger troligen på 10-12 veckor efter det att man fick sin sista vaccindos och det spelar inte så stor roll om det är dos 3 eller dos 100. Samma gäller för sk "naturlig" infektion trots vad alla antivaxare tror. Jag vet så många som haft covid både 2 och 3 gånger och varit ganska illa däran alla gånger.
Det handlar om smittspridning inte risken för allvarlig sjukdom är det så svårt för dig att förstå.
Denna nya larviga rekommendation är ett patetiskt sätt att försöka få ner smittspridningen, inte för öka skyddet mot svår sjukdom nämnvärt.
Men om vi ponerar att du har rätt IMBILDEN och man är "oskyddad" efter 10 veckor och riskerar att dö
Hur ser din drömbild ut, stora vaccination-centraler där hela befolkningen 5 gånger per år infinner sig för lite nya antikroppar mot denna pestens senaste mutation och massdöd för dom som vägrar eller?
Det har blivit en förkylning/influensa IMBILDEN, jag och halva Sverige har haft den och vet till skillnad från dig.
Fråga folk runt dig eller titta på sportvärlden. 5 dagar i karantän sen tillbaka till SHL eller EM-match i handboll, inga problem.
Sverige kommer inom en snar framtid släppa allting och när vi slutar testa och ha pressträffar varannan dag så kommer kanske din ångest släppa lite. Det är väl positivt?