Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Jag är defenitivt inte emot vaccinet generellt men detta uttalande gör mig fakriskt lite förbannad.
Jag tog spruta nummer två i Augusti och har precis varit bekräftat Covid-positiv, varför i helvete skulle jag ta nummer tre nu?
Det känns som ett hån mot tänkande människor, som om inte en naturlig infektion skulle räknas.
Man behöver inte direkt vara Einstein för att räkna ut att en naturlig infektion till och med är bättre
Sådana uttalanden blir som att hälla bensin på elden för alla som är misstänksamma mot vaccinet.
Nej fan heller möjligtvis till hösten men troligtivs inte det heller.
Verkar panik då deras tidigare uttalanden inte håller. De har ingen koll på smittspridningen och överträffar enormt deras prognoser.
Ska vi nu ta vaccin var tredje månad, verkar ju inte klokt. De som är emot vaccinet får nu verkligen argument för detta börjar bli dårskap.
Vaccinet hjälper inte mot smittspridning med Omicron varianten. Möjligen mot svår sjukdom.
Folk skulle alltså ställa sig i kö för dos 3 nu vilket inte kommer få effekt före vågen är över och troligen väldigt liten nytta.