2022-02-01, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Du kan ju få lunginflammation av en förkylning också. Ganska vanligt. Tror 10% åker på det.

Japp det har man haft. Åkte på det i trettioårsåldern när man var oförsiktig och både jobbade och festade med feber. och förkylning. Lunginflammation med vatten i lungorna enligt röntgenbilder. Läkaren ringde till jobbet och tvingade hem mig. Inget konstigt alls.

Tror att det är ganska vanligt att (unga) människor inte lyssnar på kroppen utan bara kör på.
Citera
2022-02-01, 00:54
Medlem
En artikel om prion-lika strukturer i SARS-COV-2.
The study findings of this research are in line with previous studies that analyzed the pathological function of prions in humans (e.g., Alzheimer’s and Parkinson’s diseases, and diabetes). Scientists have stated that protein misfolding plays an important part in both prokaryotes and eukaryotes.

The study team in the current research used the ratio of the high threshold of the PLAAC score for protein identification and only proteins with a high probability of prionogenic properties.

The study team observed that even though different β-CoV members contain PrDs in the S proteins, SARS-CoV-2 was the only coronavirus that contained PrD in the RBD of the S protein.
https://www.thailandmedical.news/news/breaking-study-discovers-presence-of-prion-like-domains-in-sars-cov-2-that-affects-binding-affinity- to-ace2-every-variant-has-different-prion-like-dom
Citera
2022-02-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så de som ligger på IVA har bara en snuva? Ok, då vet vi.
1 av 100.000 i befolkningen ligger på IVA med Covid. Man säger väl att drygt 50% har Covid som enbart ett bifynd.

Alltså 1 på 200.000. Skulle vara intressant att veta vad snittet på antal underliggande sjukdomar ligger på.
Citera
2022-02-01, 01:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
1 av 100.000 i befolkningen ligger på IVA med Covid. Man säger väl att drygt 50% har Covid som enbart ett bifynd.

Alltså 1 på 200.000. Skulle vara intressant att veta vad snittet på antal underliggande sjukdomar ligger på.

Det ser ut som vi ligger bra till.

Snittet är säkert högt.
Citera
2022-02-01, 01:24
Medlem
Citat:
Det ser ut som vi ligger bra till.

Snittet är säkert högt.
Onekligen. Dags att vända blad!
Citera
2022-02-01, 01:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Intressant att FHM nu säger att tredje dosen kan/ska ges från 3 månader. Måste ju betyda att man gjort missbedömning tidigare som sa 6 månader, för att sedan ändra till 5 månader. Själv fick jag vänta i 7 månader och har således antagligen gått runt utan skydd i närmare 4 månader innan jag fick min tredje dos. Jag kunde för sjutton ha dött, men finns ju inte ett jävel som hade tagit som helst ansvar för det.

Börjar tänka som Hells Angels. "Gud förlåter - vi gör det inte".
Faktum är att immunitet mot Covid tycks vara mycket kortvarig. Den ligger troligen på 10-12 veckor efter det att man fick sin sista vaccindos och det spelar inte så stor roll om det är dos 3 eller dos 100. Samma gäller för sk "naturlig" infektion trots vad alla antivaxare tror. Jag vet så många som haft covid både 2 och 3 gånger och varit ganska illa däran alla gånger.
Citera
2022-02-01, 01:55
Medlem
En av tusen dog inom fjorton dagar efter andra vaccindosen. Är det mycket?
Citera
2022-02-01, 01:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Intressant att FHM nu säger att tredje dosen kan/ska ges från 3 månader. Måste ju betyda att man gjort missbedömning tidigare som sa 6 månader, för att sedan ändra till 5 månader. Själv fick jag vänta i 7 månader och har således antagligen gått runt utan skydd i närmare 4 månader innan jag fick min tredje dos. Jag kunde för sjutton ha dött, men finns ju inte ett jävel som hade tagit som helst ansvar för det.

Börjar tänka som Hells Angels. "Gud förlåter - vi gör det inte".
Faktum är att immunitet mot Covid tycks vara mycket kortvarig. Den ligger troligen på 10-12 veckor efter det att man fick sin sista vaccindos och det spelar inte så stor roll om det är dos 3 eller dos 100. Samma gäller för sk "naturlig" infektion trots vad alla antivaxare tror. Jag vet så många som haft covid både 2 och 3 gånger och varit ganska illa däran alla gånger.

Missbedömning och missbedömning. FHM agerar reaktivt, vi andra agerar proaktivt. Det är skillnaden. Vi kan be om ursäkt, FHM kan inte det, av dumhet eller okunskap, det är oklart.
Citera
2022-02-01, 02:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Missbedömning och missbedömning. FHM agerar reaktivt, vi andra agerar proaktivt. Det är skillnaden. Vi kan be om ursäkt, FHM kan inte det, av dumhet eller okunskap, det är oklart.

Nej, de är väl rädda för att tappa ansiktet. Grejen är ju bara den att de tappar ansiktet ännu mer när de ska stå och slingra sig likt ålar vid varenda pressträff. Skulle vara betydligt mer trovärdigt om de sa, "Ja, det stämmer att vi tidigare sa 6 månader, men det berodde på att vi saknade resurser för att vaccinera snabbare och då ville vi börja med de äldsta först och sedan trappa ned i tid. Vi började för sent helt enkelt, men vi lär oss av våra misstag".

Att de skulle uttrycka sig på det viset kommer förstås aldrig att hända. Inte förrän helvetet fryser till is i vart fall. För mig har de för alltid förlorat sin trovärdighet. Regeringen likaså om de ens någon gång haft någon trovärdighet. Det är trots allt regeringen som är ansvarig för vad som har hänt i Sverige.
Citera
2022-02-01, 05:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jag är defenitivt inte emot vaccinet generellt men detta uttalande gör mig fakriskt lite förbannad.
Jag tog spruta nummer två i Augusti och har precis varit bekräftat Covid-positiv, varför i helvete skulle jag ta nummer tre nu?

Det känns som ett hån mot tänkande människor, som om inte en naturlig infektion skulle räknas.
Man behöver inte direkt vara Einstein för att räkna ut att en naturlig infektion till och med är bättre

Sådana uttalanden blir som att hälla bensin på elden för alla som är misstänksamma mot vaccinet.

Nej fan heller möjligtvis till hösten men troligtivs inte det heller.
Verkar panik då deras tidigare uttalanden inte håller. De har ingen koll på smittspridningen och överträffar enormt deras prognoser.
Ska vi nu ta vaccin var tredje månad, verkar ju inte klokt. De som är emot vaccinet får nu verkligen argument för detta börjar bli dårskap.
Vaccinet hjälper inte mot smittspridning med Omicron varianten. Möjligen mot svår sjukdom.
Folk skulle alltså ställa sig i kö för dos 3 nu vilket inte kommer få effekt före vågen är över och troligen väldigt liten nytta.
Citera
2022-02-01, 05:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det fungerade inte i Israel där inte ens den fjärde dosen gav önskad effekt, så varför skulle det fungera i Sverige?
En förhöjd antikroppanivå är kanske inte vad man behöver?
Antikroppar som inte är effektiva då det gäller att hindra infektioner är väl inte mycket att ha…

https://www.reuters.com/world/middle-east/israeli-study-shows-4th-shot-covid-19-vaccine-not-able-block-omicron-2022-01-17/

Precis så. Antikroppar från covid med Omikron funkar bra och dessa tycker man ändå ska ta dos tre. De är inte kloka i huvudet. Anders Tegnell med en dåres försvarstal.
De är hjälplösa mot Omicron och då föreslår de en tredje dos.
Verkar helt galet. Riskgrupper har redan fått så det räcker.
Citera
2022-02-01, 05:55
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det verkar upplagt för att ge vaccinet äran för ett naturfenomen.
Jag tycker det luktar panik från deras håll. Ska folk nu vaccinera sig var tredje månad?
Nej tack, det räcker nu. De har spårat ur.

Dags att de följer Danmarks linje och öppnar upp nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in