2022-01-31, 23:52
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Der var du ja. Akevitten falt ikke i smak om jeg forstår deg rett. Hva med margaritas ved neste sammenkomst? Kanskje jeg skal avstå fra anbefalinger når jeg tenker meg om, høres nesten ut som om dere var i behov av lang rehabilitering etter kun 1 runde med akevitt og ribbesvor.

Fra fire til to. Hvorvidt det er fremgang eller tilbakegang er ikke godt å si. Fant alle H’ene litt interessante. Når det begynte å flakse noen firkløvere rundt i skallen skjønte jeg at det ga assosiasjoner til 4H og pausa ut litt.

Det «skurrer» her også. Skjer relativt ofte hos meg, så jeg er vant med det. Vet du noe om hvorfor eller hva det er som skurrer hos deg?

Tom Hagen er nok en skrue det ikke nødvendigvis er så lett å bli helt klok på er min tanke.

Det skurrer på flere områder. TH blir omtalt som en iskald, kynisk, langsiktig strateg. At han da klapper helt sammen og serverer den ene røverhistorien etter den andre, er underlig. Det måtte ha vært mye mer strategisk å holde seg rolig og balansert i samtaler og avhør hos politiet. Så er det tidslinjene da……
Citera
2022-01-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tror du må søke jobb i HR. Makan til gnål. Du kaster mistanken over på ru og bl.a en som ikke vil navngis på forumet. Hvem vil assosieres med drapsoppdrag på uskyldig eldre dame. Dette er et konedrap og har ingenting med kidnapping mot løsepenger å gjøre. En eller flere nærstående til th må være mgm.
Nei, nå må du lese min innlegg ordentlig. Jeg sier bare det vi vet, at RU har kontaktet folk vedrørende Hvalen, han selv hadde tenkt å få 10 millioner ut av på legalt vis. Men ett eller annet sted har han truffet GM som etter å ha lyttet til RUs plan, så sitt snitt til å få ut millioner fra TH på en annen, illegal måte. Uten at RU viste noe om det.
Citera
2022-02-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Det skurrer på flere områder. TH blir omtalt som en iskald, kynisk, langsiktig strateg. At han da klapper helt sammen og serverer den ene røverhistorien etter den andre, er underlig. Det måtte ha vært mye mer strategisk å holde seg rolig og balansert i samtaler og avhør hos politiet. Så er det tidslinjene da……

Kan det være at han morer seg ved å skape forvirring gjennom løgner og røverhistorier? Kan han være en lystløgner? Eller at han er bedre på papir enn i praksis? Jeg er helt sikker på at han har hatt en eller flere medhjelpere i dette. Kanskje det «svikter» litt når han må opptre solo? Ingen som henter han inn typ.

Ja de tidslinjene. Tror ikke de er hugget i sten hvis vi skal forholde oss til det opplyste i media.
Senast redigerad av Kokadu 2022-02-01 kl. 00:22. Anledning: Tillegg
Citera
2022-02-01, 00:20
Medlem
TH skal med andre ord ha deltatt i samtaler om både Monero og kidnappinger like før AEH forsvant.
Det kan ikke ha vært mange i de tusen hjem i Norge som snakket om både Monero og kidnapping før hun forsvant.
Citera
2022-02-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Se her https://i.ibb.co/qJhL7hs/image-2022-01-31-214845.png Dette er noe RU skrev juni 2017. Jeg tror den andre og bedre løsningen han til slutt nevner er en kontrakt med Hvalen, eieren av en av Norges største strømselskap.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Det går med andre ord fint an å følge denne historien på nettet helt fra juni 2017. Jeg tror GM kommer inn i bildet et sted på høsten 2017 og at det er han som på Reddit i slutten av november 2017 spør om hvor han kan kjøpe Monero for en million EUR og får der de opplysningen han trenger til kravbrevet.

Det er faktisk fult mulig å pusle sammen dette puslespillet.

Han siste RU kommuniserer med der ble medlem av denne siden på facebook for 4 år siden: Kryptomining Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Dash, Monero Ect.
Citera
2022-02-01, 00:34
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan det være at han morer seg ved å skape forvirring gjennom løgner og røverhistorier? Kan han være en lystløgner? Eller at han er bedre på papir enn i praksis? Jeg er helt sikker på at han har hatt en eller flere medhjelpere i dette. Kanskje det «svikter» litt når han må opptre solo? Ingen som henter han inn typ.

Ja de tidslinjene. Tror ikke de er hugget i sten.

Ja, kan være at han har et «dødsønske». Det siste store stuntet fra en «artig skrue» Når hans kone må forlate ham, har han egentlig ikke noe mer å leve for. Vi vurderer som regel andre ut fra hvordan vi selv tenker. Noen ganger strekker ikke det til, dessverre.
PS: Tror han er best på papir ja. Tror også at oppklaringen kommer snart.
Senast redigerad av Enneagram 2022-02-01 kl. 00:39.
Citera
2022-02-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Selvsagt var det feil. Politiet har jo selv sagt at hele var en feil.

https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-forklarte-politiet-krypto-tabben/72547744

PS: Også det at de ikke avhørte, de RU kontaktet vedrørende Hvalen han tenkte han skulle få 10 millioner kroner ut av, er en feil.
Bare fordi politiet sier det var en feil, behøver ikke det være sant.
Deres vurdering om hvorvidt omkretsen til RU var aktuelle å ringe inn til avhør, er ikke noe jeg vil begi meg inn på å diskutere. Vi vet ikke hvem de i bakgrunnen har undersøkt, eller hatt hemmelig overvåking på.
Hekt ærlig synes jeg du burde lese deg opp på etterforskningsmetoder.
Citera
2022-02-01, 00:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Spørs om ikke ting gikk fast & furious rett etter samtale med mb.

Tror det. Men spørsmålet er jo om det er TH som har gjort det selv, og en annen har fraktet liket og vasket litt rundt der.
Han hadde 5 minutter, hvis det stemmer at samtalen varte fra 08.45-55?
Først drepe henne, og så må han nesten skifte klær for å være sikker på at det ikke er mikroskopiske blodrester på dressen sin. Spørs om han har hatt tid til det. En minste bloddråpe fra AE på skoene eller dressen, og han er naglet. Bilen på gangveien var der 08.56, og politiet mener at han ventet på den. Han kan i teorien ha hatt på seg bare underbukse og t-skjorte, utført drapet, og så hatt underbukse og t-skjorte i en pose, tatt på seg dress i full fart, og tatt denne posen med seg og kastet den et sted.
Citera
2022-02-01, 00:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror det. Men spørsmålet er jo om det er TH som har gjort det selv, og en annen har fraktet liket og vasket litt rundt der.
Han hadde 5 minutter, hvis det stemmer at samtalen varte fra 08.45-55?
Først drepe henne, og så må han nesten skifte klær for å være sikker på at det ikke er mikroskopiske blodrester på dressen sin. Spørs om han har hatt tid til det. En minste bloddråpe fra AE på skoene eller dressen, og han er naglet. Bilen på gangveien var der 08.56, og politiet mener at han ventet på den. Han kan i teorien ha hatt på seg bare underbukse og t-skjorte, utført drapet, og så hatt underbukse og t-skjorte i en pose, tatt på seg dress i full fart, og tatt denne posen med seg og kastet den et sted.

eller en sån där tunn skyddsdräkt som täcker hela kroppen, passar bra med ett skott i gommen och kvävning efteråt....
Citera
2022-02-01, 00:56
Medlem
Det var da voldsomt til energi som blir lagt ned her inne nå, i et forsøk på å diskreditere politiets kryptoetterforskning.

Det er nesten så jeg undres over om politiet har hatt et gjennombrudd, og at ny pågripelse og fengsling er like rundt hjørnet.

Det ser ut som om noen i ren desperasjon forsøker å så tvil rundt siktedes straffskyld. Det er jo selvfølgelig fåfengt.

TH har jo hele tiden oppført seg mistenkelig og skyldig. Oppgjørets time nærmer seg.
Citera
2022-02-01, 00:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
eller en sån där tunn skyddsdräkt som täcker hela kroppen, passar bra med ett skott i gommen och kvävning efteråt....

Ja, det kan være. Hvit engangsdrakt kjøpt på Biltema. Der han kjøpte stripsene.
Citera
2022-02-01, 01:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var da voldsomt til energi som blir lagt ned her inne nå, i et forsøk på å diskreditere politiets kryptoetterforskning.

Det er nesten så jeg undres over om politiet har hatt et gjennombrudd, og at ny pågripelse og fengsling er like rundt hjørnet.

Det ser ut som om noen i ren desperasjon forsøker å så tvil rundt siktedes straffskyld. Det er jo selvfølgelig fåfengt.

TH har jo hele tiden oppført seg mistenkelig og skyldig. Oppgjørets time nærmer seg.

Det virker som at det er noe i gjerde. Det kan være økt aktivitet eller noe. Det var jo slik før TH ble arrestert sist. Økt aktivitet rundt journalistene bl.a.
Denne unormale aktiviteten merker nok også TH og co.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in