2022-01-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Se her https://i.ibb.co/qJhL7hs/image-2022-01-31-214845.png Dette er noe RU skrev juni 2017. Jeg tror den andre og bedre løsningen han til slutt nevner er en kontrakt med Hvalen, eieren av en av Norges største strømselskap.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Det går med andre ord fint an å følge denne historien på nettet helt fra juni 2017. Jeg tror GM kommer inn i bildet et sted på høsten 2017 og at det er han som på Reddit i slutten av november 2017 spør om hvor han kan kjøpe Monero for en million EUR og får der de opplysningen han trenger til kravbrevet.

Det er faktisk fult mulig å pusle sammen dette puslespillet.
Jeg synes det du skriver her er interessant. Vi vet at TEH var kompis med MPU, RUs bror og at RU ble presentert for TH i 2017. En bruker her, rableverk, går langt i å antyde at RU ble brukt av TEH til å få kontakt med TH for å promotere en miningfabrikk. Det er helt tydelig i det innlegget du delte at RU er en drømmer, han drømmer om raske penger, slik holdningen var til bitcoin på den tiden, en slags miningbonanza som tok fyr 2017/18. Det skulle da være TEH som stod bak
Rableverk går langt i å kaste TEH under bussen og han liker å avsløre navn på viktige vitner i saken i denne tråden. Hvorfor?
Citera
2022-01-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg vet ikke når de kom i kontakt. Hvem sier de ikke har spurt han om dette?

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg synes det du skriver her er interessant. Vi vet at TEH var kompis med MPU, RUs bror og at RU ble presentert for TH i 2017. En bruker her, rableverk, går langt i å antyde at RU ble brukt av TEH til å få kontakt med TH for å promotere en miningfabrikk. Det er helt tydelig i det innlegget du delte at RU er en drømmer, han drømmer om raske penger, slik holdningen var til bitcoin på den tiden, en slags miningbonanza som tok fyr 2017/18. Det skulle da være TEH som stod bak
Rableverk går langt i å kaste TEH under bussen og han liker å avsløre navn på viktige vitner i saken i denne tråden. Hvorfor?

Mener du Rableverk er mer troverdig enn andre brukere her?
Citera
2022-01-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja.. 22 caliber er vel omentrent den svakeste som finnes. Svein brukte 9mm, men Janne har ikke dødd av det fant teknikerne ut. 22 caliber ble brukt i Orderud-drapene, som avlivning-nakkeskudd, kontaktskudd.
38 caliber, som tilsvarer vanlig 9 mm, ble brukt ellers.
Hålspets eller høyekspanderende, gjør jo at kulen ikke går gjennom, men lager et "krater" der den treffer.
Av en grunn må det jo ha kommet blod fra Anne der, og da er det jo rart at politiet finner patroner som TH ikke har våpen til. Og enda rarere blir det når TH benekter kjennskap til disse.
Spørs om ikke ting gikk fast & furious rett etter samtale med mb.
Citera
2022-01-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Ru snakker mest sannsynlig sant når han nevner at monero var tema. Th fikk en fiks ide og ru ble utilsiktet ideskaper, mens han i realiteten kun drømte om kryptofabrikk. Ru vil tydeligvis ikke trekkes inn i saken og ba om å få siktelsen henlagt. Mulig han vet litt om hvem som kan stå bak, men usikker på hvilken rolle han har utover dette

Ja, Monero skal ha vært tema i flere samtaler mellom RU og TH.

RU var i utgangspunktet bare opptatt av Bitcoin og hvilken fortjeneste dette kunne gi, men da TH skal ha vist stor interesse for Monero måtte RU skaffe mer informasjon om denne kryptovalutaen. RU hadde i utgangspunktet ingen spesielle kunnskaper om Monero og måtte lese seg opp.

Etter å ha oppdatert seg på Monero, er det verdt å merke seg at RU i senere samtaler med TH ikke bare påpekte at Monero er en kjeltringvaluta, men RU skal også ha informert TH om at Monero ble brukt i forbindelse med kidnappinger i utlandet.

TH skal med andre ord ha deltatt i samtaler om både Monero og kidnappinger like før AEH forsvant.

RU har også forklart at han mistenker TH for å spille litt mindre kunnskapsrik enn han egentlig er når det gjelder kryptovaluta.
Under samtalene fikk RU inntrykk av at TH kan mer enn han gir inntrykk av.
Senast redigerad av Jayce 2022-01-31 kl. 23:44.
Citera
2022-01-31, 23:34
Medlem
Slettsnokens avatar
En kuriositet, men Makarov er meg bekjent et av få pistolmerker som bare kan benytte spesifikk ammunisjon. At det ble funnet ammunisjon man vet tilhører et våpen som ikke ble funnet i S4, kan tyde på Makarov som i SJ-saken.

Googler man f.eks. «Makarov skutt», får man i tillegg til SJ-saken, at en 70 årig mann ble skutt på åpen gate i Ås!! i 2012 med en Makarov 9 mm, våpenet er etterlyst og saken er trolig fortsatt uoppklart. Jeg sier ikke det er en sammenheng, kun et pussig sammentreff.

https://www.tv2.no/a/7991431/
Senast redigerad av Slettsnoken 2022-01-31 kl. 23:38.
Citera
2022-01-31, 23:37
Medlem
Solviuss avatar
Citat:

Nær 100% av de som oppsøker "hvaler" rike eller hva en man kaller dem, er vel strengt tatt der for selv å bli rike. Ikke noe mystisk med det.

Man forsøker å vri det dit hen at ambisjoner, ønske om velstand bedre en andres, er mistenkelig.

Føler det er ganske påfallende.
Citera
2022-01-31, 23:39
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
En kuriositet, men Makarov er meg bekjent et av få pistolmerker som bare kan benytte spesifikk ammunisjon. At det ble funnet ammunisjon man vet tilhører et våpen som ikke ble funnet i S4, kan tyde på Makarov som i SJ-saken.

Googler man f.eks. «Makarov skutt», får man i tillegg til SJ-saken, at en 70 årig mann ble skutt på åpen gate i Ås!! i 2012 med en Makarov, våpenet er etterlyst og saken er trolig fortsatt uoppklart. Jeg sier ikke det er en sammenheng, kun et pussig sammentreff.

https://www.tv2.no/a/7991431/

Makarov bruker 9,3mm, såvidt jeg ksn huske. Skummelt våpen, da detbikke har sikring.
Citera
2022-01-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Mener du Rableverk er mer troverdig enn andre brukere her?

Nei
Citera
2022-01-31, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
For meg er det motsatt. Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesterett fant ingen grunn til å mistenke TH etter å ha sett hva politiet har og satt ham derfor fri fra politiarresten han var i.

« I dagens kjennelse står det at lagmannsrettens flertall ikke finner at det foreligger skjellig grunn til mistanke for at siktede skal ha overtrådt straffeloven § 275, jf. § 15, og at han derfor skal løslates.»
https://www.nrk.no/norge/mener-politiets-beviser-er-for-svake-_-tom-hagen-kan-ga-fri-1.15004788
Tror du må søke jobb i HR. Makan til gnål. Du kaster mistanken over på ru og bl.a en som ikke vil navngis på forumet. Hvem vil assosieres med drapsoppdrag på uskyldig eldre dame. Dette er et konedrap og har ingenting med kidnapping mot løsepenger å gjøre. En eller flere nærstående til th må være mgm.
Citera
2022-01-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tror du må søke jobb i HR. Makan til gnål. Du kaster mistanken over på ru og bl.a en som ikke vil navngis på forumet. Hvem vil assosieres med drapsoppdrag på uskyldig eldre dame. Dette er et konedrap og har ingenting med kidnapping mot løsepenger å gjøre. En eller flere nærstående til th må være mgm.
Apropos gnål....jeg tror noen kommer til å snakke. Ganske snart. Vi får se.
Citera
2022-01-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, Monero skal ha vært tema i flere samtaler mellom RU og TH.

RU var i utgangspunktet bare opptatt av Bitcoin og hvilken fortjeneste dette kunne gi, men da TH skal ha vist stor interesse for Monero måtte RU skaffe mer informasjon om denne kryptovalutaen. RU hadde i utgangspunktet ingen spesielle kunnskaper om Monero og måtte lese seg opp.

Etter å ha oppdatert seg på Monero, er det verdt å merke seg at RU i senere samtaler med TH ikke bare påpekte at Monero er en kjeltringvaluta, men RU skal også ha informert TH om at Monero ble brukt i forbindelse med kidnappinger i utlandet.

TH skal med andre ord ha deltatt i samtaler om både Monero og kidnappinger like før AEH forsvant.

RU har også forklart at han mistenker TH for å spille litt mindre kunnskapsrik enn han egentlig er når det gjelder kryptovaluta.
Under samtalene fikk RU inntrykk av at TH kan mer enn han gir inntrykk av.
For å kunne sjekke om noe av dette stemmer, må du komme med noen datoer eller årstall. At RU i utgangspunktet bare var opptatt av Bitcoin er fks. feil, hans innlegg på Facebook 2017 viser noe annet. Monero er heller ikke brukt i forbindelse med noen kidnappinger i utlandet.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-02-01 kl. 00:00.
Citera
2022-01-31, 23:49
Medlem
Citat:
Ingen grunn til å kaste TEH under bussen. Krimpodden nevnte det med miningfabrikk for lenge siden. Det er ikke inside informasjon.
Edit: at han er en drømmer er i hvertfall ikke noe nytt, og heller ikke noe som kan brukes i mot ham. Alle som spiller på Lotto eller satser på børsen er vel drømmere i en viss grad.
Senast redigerad av Ittno 2022-02-01 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in