2022-01-31, 21:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeanJenie
Du har sitert dette flere ganger, og har fått flere svar. Jeg synes svarene du har fått er gode.

Du har selvfølgelig rett til dine synspunkter. Jeg tror allikevel ikke det er noe poeng å diskutere med deg.

den användaren kommer bara fortsätta med sin bluff,
det är faktiskt långt över 50 % innan det foreligger skjellig grunn til mistanke och tar en med hur lång tid polisen faktiskt fick godkänt husrannsakan i SV4 efter detta så ser man hur orimliga sådana kommentarer från OS faktiskt är...
Citera
2022-01-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, jeg kan jo ikke vite det sikkert, men fornemmelsen jeg får av TV-intervjuet er litt sånn benzo-aktig.
Samme tenker jeg om avhøret etter pågripelsen de ikke fikk gjennomført fordi TH ifølge Hr*nov*ca var
"litt pjusk".

Jeg tenker han kanskje spiller et lite skuespill for å få fokus vekk fra det avhører egentlig vil snakke om.
Alt for å gjøre jobben til politiet vanskeligere.

Ser ikke bort fra at jeg selv i samme situasjon hadde benyttet meg av ett eller annet som beroliget meg forut for et slikt intervju faktisk. Dette litt pjusk greiene er ikke godt å si hva var, men jeg tror kanskje ikke benevnelsen falt helt i god jord.

Jeg ser ikke bort fra at han liker å lede og mulig villede.
Senast redigerad av Kokadu 2022-01-31 kl. 21:33. Anledning: Rette
Citera
2022-01-31, 21:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ser ikke bort fra at jeg selv i samme situasjon hadde benyttet meg av ett eller annet som beroliget meg forut for et slikt intervju faktisk. Dette litt pjusk greiene er ikke godt å si hva var, men jeg tror kanskje ikke det falt helt i god jord.

Jeg ser ikke bort fra at han liker å lede og mulig villede.
Bingo..
Citera
2022-01-31, 21:27
Medlem
Ser selv at jeg ofte linker til NRK. De er faktisk bedre enn de andre. Se fks. her
https://www.nrk.no/norge/har-fatt-tips-etter_krypto-etterlysning-i-lorenskog-saken-1.15506899

«De mener summen av opplysninger kan peke mot noen personer med en spesiell kunnskap og interesse for dette feltet. – Det er først og fremst at det er brukt flere former for krypto. Det er brukt bitcoin, det er brukt monero og det er brukt dash. Det er brukt flere ulike tjenestetilbydere som ikke var helt normale sommeren 2018. Det er brukt flere vekslingsbørser. Samlet sett, selve oppsettet, skiller seg fra normalen, mener Hanssen. Politiet mener at motparten har en så sammensatt og avansert kunnskap om kryptovaluta, det mørke nettet, vekslingsbørser, anonymisering og transaksjoner at de håper noen kan kjenne det igjen. Politiet lurer på hvem som hadde denne kompetansen i 2018 og hvem som hadde både evne og vilje til å utføre handlingen mot Anne-Elisabeth Hagen. – Når vi ser dette i sammenheng og spoler tilbake til 2018, så mener vi at det er en begrenset krets av personer»

Dette er ihvertfall riktig måte å tenke på. Men jeg tror Hanssen må spole filmen litt lengre tilbake og da blir antallet mulige gjerningsmenn enda mindre. Hvorfor ikke spole tilbake, helt til den dagen RU fikk høre om TH og drømmen om millionene kom igang ?
Citera
2022-01-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Da har all akevitt og ribbesvor forsvunnet ut av kroppene våre. Jeg personlig vil aldri sette sånn drikke på bordet mer. Men etter noen hvite uker, og med god søvn, har vi fire fjærkre krympet mulige GM fra fire til to. Det er vel en viss fremgang. Skal sies at alle disse to har etternavn som starter på bokstaven H. Jeg er i mindretall med mitt tips. De tre andre er nå «sikre» på at GM må være den allerede siktede. Det er vanskelig å begrunne valgene, men etter kjent informasjon, er det stor sannsynlighet for at TH har mye å stå til ansvar for. Det er ikke viktig for meg å ha rett, men det er et eller annet som skurrer. Syns ikke TH framstår som supersmart, han er klossete rent verbalt, roter seg inn merkelige forklaringer. Fremstår passiv/aggressiv og lite voksen i møte med andre mennesker. Noen sier at man ikke må undervurdere TH, men man trenger kanskje ikke overvurdere ham heller.

Der var du ja. Akevitten falt ikke i smak om jeg forstår deg rett. Hva med margaritas ved neste sammenkomst? Kanskje jeg skal avstå fra anbefalinger når jeg tenker meg om, høres nesten ut som om dere var i behov av lang rehabilitering etter kun 1 runde med akevitt og ribbesvor.

Fra fire til to. Hvorvidt det er fremgang eller tilbakegang er ikke godt å si. Fant alle H’ene litt interessante. Når det begynte å flakse noen firkløvere rundt i skallen skjønte jeg at det ga assosiasjoner til 4H og pausa ut litt.

Det «skurrer» her også. Skjer relativt ofte hos meg, så jeg er vant med det. Vet du noe om hvorfor eller hva det er som skurrer hos deg?

Tom Hagen er nok en skrue det ikke nødvendigvis er så lett å bli helt klok på er min tanke.
Senast redigerad av Kokadu 2022-01-31 kl. 21:34. Anledning: Rette
Citera
2022-01-31, 22:05
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Der var du ja. Akevitten falt ikke i smak om jeg forstår deg rett. Hva med margaritas ved neste sammenkomst? Kanskje jeg skal avstå fra anbefalinger når jeg tenker meg om, høres nesten ut som om dere var i behov av lang rehabilitering etter kun 1 runde med akevitt og ribbesvor.

Fra fire til to. Hvorvidt det er fremgang eller tilbakegang er ikke godt å si. Fant alle H’ene litt interessante. Når det begynte å flakse noen firkløvere rundt i skallen skjønte jeg at det ga assosiasjoner til 4H og pausa ut litt.

Det «skurrer» her også. Skjer relativt ofte hos meg, så jeg er vant med det. Vet du noe om hvorfor eller hva det er som skurrer hos deg?

Tom Hagen er nok en skrue det ikke nødvendigvis er så lett å bli helt klok på er min tanke.

Er ikke saken i seg selv, slik satt opp, slik håndtert, slik presentert, også en "artig skrue en ikke så lett kan bli klok på"?

Bare dette med barna. En for alle, alle for en. Syntes det at de virker så overbevist og samkjørte tross hvor mye som spriker her.

Nøttenes nøtt. Av hvem er den født?
Citera
2022-01-31, 22:11
Medlem
Se her https://i.ibb.co/qJhL7hs/image-2022-01-31-214845.png Dette er noe RU skrev juni 2017. Jeg tror den andre og bedre løsningen han til slutt nevner er en kontrakt med Hvalen, eieren av en av Norges største strømselskap.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Det går med andre ord fint an å følge denne historien på nettet helt fra juni 2017. Jeg tror GM kommer inn i bildet et sted på høsten 2017 og at det er han som på Reddit i slutten av november 2017 spør om hvor han kan kjøpe Monero for en million EUR og får der de opplysningen han trenger til kravbrevet.

Det er faktisk fult mulig å pusle sammen dette puslespillet.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-01-31 kl. 22:17.
Citera
2022-01-31, 22:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Se her https://i.ibb.co/qJhL7hs/image-2022-01-31-214845.png Dette er noe RU skrev juni 2017. Jeg tror den andre og bedre løsningen han til slutt nevner er en kontrakt med Hvalen, eieren av en av Norges største strømselskap.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Det går med andre ord fint an å følge denne historien på nettet helt fra juni 2017. Jeg tror GM kommer inn i bildet et sted på høsten 2017 og at det er han som på Reddit i slutten av november 2017 spør om hvor han kan kjøpe Monero for en million EUR.

du kan berätta för polisen om vad du har hittat eller mycket enklare använda sökfunktionen på detta forum här...
Citera
2022-01-31, 22:24
Medlem
Citat:

Det går med andre ord fint an å følge denne historien på nettet helt fra juni 2017. Jeg tror GM kommer inn i bildet et sted på høsten 2017 og at det er han som på Reddit i slutten av november 2017 spør om hvor han kan kjøpe Monero for en million EUR og får der de opplysningen han trenger til kravbrevet.

Stå på Stoltenberg!
Citera
2022-01-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Er ikke saken i seg selv, slik satt opp, slik håndtert, slik presentert, også en "artig skrue en ikke så lett kan bli klok på"?

Bare dette med barna. En for alle, alle for en. Syntes det at de virker så overbevist og samkjørte tross hvor mye som spriker her.

Nøttenes nøtt. Av hvem er den født?

Av flere feiginger.
Citera
2022-01-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
du kan berätta för polisen om vad du har hittat eller mycket enklare använda sökfunktionen på detta forum här...
Hadde varit bättre om polisen kunde berätta för mig vad RUs användarnamn på Reddit är.
Citera
2022-01-31, 22:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hadde varit bättre om polisen kunde berätta för mig vad RUs användarnamn på Reddit är.

du får ringa och fråga dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in