2022-01-30, 15:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Är den storartade personligheten Marco Pierre White fortfarande med i australienska programmet?
Han har bara anspelat som gäst och aldrig varit domare. Om det var det du menade. Nu är dom 3 stofilerna utbytta mot en yngre och fräschare stab. Damen är rena motsatsen till Mischa. Snyggt klädd, vacker, karisma och pondus. Allt det som saknas hos vår svenska hästkvinna.
Citera
2022-01-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Mischa med sina smaaaaaker. Har ni sett när hon smakar av rätterna och hon inte nuddar läpparna på gaffeln, utan bara tänderna som skrapar mot gaffeln?

Ska det anses fint eller?

Nä, hon gör så för att inte smeta ut läppstiftet.
Citera
2022-01-31, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Stirrögat åker inte ut. Av någon anledning lagade hon mat i TV4 på deras morgonprogram innan detta började sändas. Därför försvann spänningen innan start då hon självklart står som segrare. Tror hon är släkt till Mischa då 2 så fula och groteska kvinnor har plats i samma såpa. Antagligen samma far eller mor.

Även killen som fick luggen klippt lagade mat i nyhetsmorgon (innan han hade åkt ur Sveriges mästerkock) och han gick ju inte ens till topp 12.
Citera
2022-01-31, 17:49
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Även killen som fick luggen klippt lagade mat i nyhetsmorgon (innan han hade åkt ur Sveriges mästerkock) och han gick ju inte ens till topp 12.
Nu blandar du ihop korten. Han med luggen har inte medverkat i TV4 morgonstudio och lagat mat. Det har däremot stirrögat gjort innan mästerkocksprogrammet började sändas. Vad har luggklippningen med detta att göra? Klart som korvspad att den stirriga vinner påhejad av vinkärringen.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-01-31 kl. 17:51.
Citera
2022-01-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nu blandar du ihop korten. Han med luggen har inte medverkat i TV4 morgonstudio och lagat mat. Det har däremot stirrögat gjort innan mästerkocksprogrammet började sändas. Vad har luggklippningen med detta att göra? Klart som korvspad att den stirriga vinner påhejad av vinkärringen.

Det är du som är på flaskan. Jag såg klart och tydligen den luggklippte killen stå och laga sin äckliga ärtsoppa i TV4s Nyhetsmorgon innan han åkte ur tävlingen i Gävle. Här kan du se det med dina egna ögon om du misstror mig så grovt:
https://www.tv4.se/klipp/va/13743024/hyllade-ratten-fran-sveriges-masterkock-artsoppscover
Citera
2022-01-31, 22:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det är du som är på flaskan. Jag såg klart och tydligen den luggklippte killen stå och laga sin äckliga ärtsoppa i TV4s Nyhetsmorgon innan han åkte ur tävlingen i Gävle. Här kan du se det med dina egna ögon om du misstror mig så grovt:
https://www.tv4.se/klipp/va/13743024/hyllade-ratten-fran-sveriges-masterkock-artsoppscover
Okidock..då är jag med. Tittar aldrig på TV4 morgonprogram då det är min bästa sovtid. Däremot läste jag i tidningen att stirrögat var med. Missförstod dig totalt och hade ingen aning om att luggen lagat ärtsoppa.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-01-31 kl. 22:30.
Citera
2022-01-31, 23:08
Medlem
En sak som jag reflekterat på när jag sett Mästerkocken, är att jag har aldrig sett någon tvätta händerna eller bära huvudbonad.
Trodde det var ett krav att ha kockmössa el.dyl på sig när man lagar mat åt andra.
Sedan ser man ju att det stoppas ner händer när man vänder på t.ex. köttet.
Kan nog tänka mig att de måste vara rena om tassarna, men inget man har sett.
Bara en liten reflektion från mig
Citera
2022-02-02, 13:57
Medlem
disparitys avatar
Adam känns som en blygare, mer oslipad variant av Philip Poon. Han vinner nog hela klabbet så länge som han inte åker ut på någon taskig smaktävling som Poon gjorde. Tjackdamen med ögonen måste ut för allas psykiska hälsas skull, narcissist-Alexander likaså.
Citera
2022-02-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Vanstra-Hal
En sak som jag reflekterat på när jag sett Mästerkocken, är att jag har aldrig sett någon tvätta händerna eller bära huvudbonad.
Trodde det var ett krav att ha kockmössa el.dyl på sig när man lagar mat åt andra.
Sedan ser man ju att det stoppas ner händer när man vänder på t.ex. köttet.
Kan nog tänka mig att de måste vara rena om tassarna, men inget man har sett.
Bara en liten reflektion från mig

Jag håller med. Just att de rör maten med händerna mycket ser innefektivt ut. Tänk er att laga mat åt många gäster och då stå o dutta med fingrarna. Ser amatörmässigt ut helt enkelt.
Citera
2022-02-02, 17:38
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag håller med. Just att de rör maten med händerna mycket ser innefektivt ut. Tänk er att laga mat åt många gäster och då stå o dutta med fingrarna. Ser amatörmässigt ut helt enkelt.

Ja tänk så många restauranggäster det dog innan plasthandskarna gjorde sitt intåg och det blir ju så mycket effektivare med handskar.

Obs Ironi för de trögfattade.
Citera
2022-02-02, 20:09
Medlem
Enmansdemos avatar
3 dimensionell smakstruktur

Om ni likt Nicklas måste tänka på Misha när ni ska spegla vem ni är, vad blir det för maträtt då?
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-02-02 kl. 20:18.
Citera
2022-02-02, 20:23
Medlem
Har Miffa varit och rotat fram dagens outfit i något hemligt SS-förråd?
Väljer hon själv är det skrämmande, får hon hjälp med garderoben är det ännu värre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in