2022-01-22, 17:21
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men alla vi andra i tråden vet ju fortfarande nästan ingenting eller väldigt lite om hur parets äktenskap såg ut innanför hemmets fyra väggar?

Hur kan vi vara säkra på att anmälan inte hade lagts ned? Att den nu lagts till med övriga punkter betyder väl inte att den inte hade kunnat läggas ned tidigare?

Det vore intressant att höra ditt resonemang om varför en eller flera anmälningar som man vet kan läggas ner inte läggs ner utan istället läggs till i ett mer omfattande åtal, men jag tvivlar aningen på att du har några vettiga argument för det, och då kommer du göra som vanligt, låta bli att svara eller bara ställa motfrågor. Misstankarna om hot och misshandel stärktes förmodligen när anmälaren hittades död efter att sist ha setts med den misstänkte.
Citera
2022-01-22, 17:24
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Förhoppningsvis om två månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tidsplanen är två månader till enligt åklagare. @Doiten lade upp papper på det.

Edit. Tvåa på bollen.

Tackar. Har missat tidsplanen pga orkar inte gå genom allt fram och tillbaka med trädgårdsmästaren.
Citera
2022-01-22, 17:25
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag pratar om ett teoretiskt händelseförlopp där C och den avlidne hamnade i en situation där C blev provocerad och handlade i affekt.

Vi vet dessutom ingenting om omständigheterna kring kvinnans bortgång, det klingar väl rätt illa att prata om mord då? C förnekar väl dessutom detta?

Om du ska spekulera så var åtminstone seriös och hitta inte på egna saker.

Här är en länk du borde läsa.

https://lawline.se/answers/provokati...strafflindring

Vi vet att hon inte täckte över sig själv i hagen och självdog. Att hon gömdes talar mycket starkt för att hon mördades. Att prata om mord i en tråd om en sannolikt mördad kvinna där en man sitter anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord klingar inte ett dugg illa, det förstår nästan alla.
Citera
2022-01-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Vi vet att hon inte täckte över sig själv i hagen och självdog. Att hon gömdes talar mycket starkt för att hon mördades. Att prata om mord i en tråd om en sannolikt mördad kvinna där en man sitter anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord klingar inte ett dugg illa, det förstår nästan alla.
Ang mord fick presstalesman för polisen frågan från media. Man misstänkte mord pga kroppens skick. Så den frågeställningen är klargjord. Sen att gräset inte kan ta det till sig är en annan femma.
Citera
2022-01-22, 17:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ang mord fick presstalesman för polisen frågan från media. Man misstänkte mord pga kroppens skick. Så den frågeställningen är klargjord. Sen att gräset inte kan ta det till sig är en annan femma.
"Misstanke" är alltså bara ett ord för ren fomalitet. B är mördad. Punkt! Men det måste benämnas 'misstänkt mördad' fram tills åklagaren lagt fram bevisen, då det blir 'bekräftat mördad'. Det har alltså inte något som helst med några tvivel att göra, bara teknikalitet.
Grästuggaren saknar de mest elementära kunskaperna om hur rättsväsendet och det juridiska fungerar. Och han förefaller ha en mycket stor ovilja att förkovra sig eller ens försöka förstå det som många här förklarat ett otal gånger.
Citera
2022-01-22, 17:56
Medlem
Citat:
"Misstanke" är alltså bara ett ord för ren fomalitet. B är mördad. Punkt! Men det måste benämnas 'misstänkt mördad' fram tills åklagaren lagt fram bevisen, då det blir 'bekräftat mördad'. Det har alltså inte något som helst med några tvivel att göra, bara teknikalitet.
Grästuggaren saknar de mest elementära kunskaperna om hur rättsväsendet och det juridiska fungerar. Och han förefaller ha en mycket stor ovilja att förkovra sig eller ens försöka förstå det som många här förklarat ett otal gånger.
Så är det. Misstänkt på sannolika skäl tills dom från tingsrätt och/eller hovrätt. Han har delvis erkänt så det blir finkan. Frågan är nu, hur många år? 18? Livstid?
Citera
2022-01-22, 18:16
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Så stackars C förtjänar lindring för att han inte mördat tidigare och blivit provocerad?
Hur förklarar du då att B fick ligga ute och ruttna i 2 månader innan äcklet öppnade käften?
Var det för att C handlade i affekt och inte kunde rå för det?
Du är endast ett stort äckel gräset (nu sänkte jag mig till din nivå) fatta det.

Såg ditt inlägg var borta om att du hade fått oönskade pm om både ett och annat.
Det har flera fått, att vi kan inte tillför något, har diagnoser, dra ifrån tråden osv.
Det är debatteknik?! Seriöst?
Rapportera!
Citera
2022-01-22, 18:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Så är det. Misstänkt på sannolika skäl tills dom från tingsrätt och/eller hovrätt. Han har delvis erkänt så det blir finkan. Frågan är nu, hur många år? 18? Livstid?
Med tanke på att stolpskottet i Höör bara fick 16 år (det har visserligen överklagats) så kan det nog landa på vilket som. Jag tror det blir avhängigt av hur hon dog, om det var ett utdraget, tortyrliknande eller snabbt förlopp. Detsamma som var vägledande i Höör.
Citera
2022-01-22, 18:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det måste väl inte bli dom? Mord kan väl bekräftas även om bevisen inte räcket till fällande dom?
Citera
2022-01-22, 18:34
Medlem
Citat:
Med tanke på att stolpskottet i Höör bara fick 16 år (det har visserligen överklagats) så kan det nog landa på vilket som. Jag tror det blir avhängigt av hur hon dog, om det var ett utdraget, tortyrliknande eller snabbt förlopp. Detsamma som var vägledande i Höör.

Mördades hon i Oxie med sonen väntandes i bilen vilket jag tror, är det en försvårande omständighet som kan tala för livstid. Håller med i det du skriver samt om dom kan bevisa ifall han planerade det.
Citera
2022-01-22, 18:44
Medlem
Citat:
Det måste väl inte bli dom? Mord kan väl bekräftas även om bevisen inte räcket till fällande dom?
Kan mord bekräftas så räcker det, med de bevis de verkar ha inkl hans erkännande. Nån sorts dom blir det ju alltid.Fällande eller friande vad gäller mord. De kan också fälla för dråp, vilket i princip är samma sak. Nå, vi får se.
Citera
2022-01-22, 18:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Mördades hon i Oxie med sonen väntandes i bilen vilket jag tror, är det en försvårande omständighet som kan tala för livstid. Håller med i det du skriver samt om dom kan bevisa ifall han planerade det.
Det förefaller finnas en hel del försvårande omständigheter, enligt mig. Men hur juridiskt försvårande de är och huruvida de kan påverka påföljden har jag inte koll på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in