2022-01-31, 11:50
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citatparasiten
En muslim ber tre gånger om dagen och det tar 5 minuter varje gång. Bara en av dessa böner infaller under arbetstid. Ska du ljuga kan du åtminstone göra det på rätt sätt.

Man kan vara flexibel i sin trosutövning.
Citera
2022-01-31, 11:51
Medlem
flashbackkalles avatar
Ta jobbet för helvete!
Citera
2022-01-31, 11:51
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag bara påpekar att a-kassan är (till största delen) fack-och a-kasse-medlemmarnas pengar, och därtill en arbetstagarFÖRSÄKRING.

Varken mer eller mindre. Frågor på det?

Jag vet exakt hur det fungerar, så du behöver inte informera mig.

Faktum kvarstår - lever man på andras pengar så är man en samhällsparasit.

Frågor på det?
Citera
2022-01-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Fem minuter???
Då ska man inte jobba på byggen...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Salah

Alla muslimer som har nått pubertetsålder och är mentalt friska är ålagda att utföra salat.

Innan man förrättar salat skall man förbereda sig och uppfylla sex villkor. Om något av villkoren inte uppfylls är bönen ogiltig. Villkoren är som följer:

1. Vara kroppsligen ren, ha rena kläder och ha en plats där salat kan utföras.
En muslim bör alltid hålla sin kropp ren, likaså sina kläder och sin bostad. Man kan inte utföra salat fysiskt smutsig. Reglerna för renhet omfattar tvagning efter toalettbesök, avlägsnande av hår från armhålor och andra dolda platser, rena tänder och välskötta naglar. Före och efter varje måltid skall händerna tvättas.

Fyra av dessa böner kan kombineras vid två tillfällen och en av dessa tillfällen infaller mitt under natten (innan jobbet sätter igång om man jobbar ett normalt schema 8-17). Du har däremot rätt att det inte är optimalt att jobba som muslim på bygge med tanke på hur skitigt jobbet är men att en muslim behöver be 210 minuter om dagen köper ingen arbetsgivare (möjligtvis korkade Flashbackare som saknar verklighetsförankring).
Citera
2022-01-31, 11:56
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
En muslim ber tre gånger om dagen och det tar 5 minuter varje gång. Bara en av dessa böner infaller under arbetstid. Ska du ljuga kan du åtminstone göra det på rätt sätt.
Sluta ljug.
Kan bli flera gånger på arbetstid.
Fan vad knepigt det blir i norr på vintern

"Den första bönen är gryningsbönen, strax före solens uppgång. Den andra bönen är middagsbönen, när solen börjat återigen börjat sjunka. Ungefär två timmar före solnedgången sker eftermiddagsbönen. De två sista bönestunderna är solnedgångsbönen och kvällsbönen.[3]

Tidebönerna får inte förrättas just i gryningen eller skymningen och inte heller precis när solen står som högst på himlen.[3]"

"Hur många gånger om dagen ber muslimer?
I allmänhet tar alla 5 böner cirka 30-45 minuter. Beroende på läshastigheten.

Om vi ​​lägger till tvättning till dem kommer det totalt att vara cirka 1 timme.

Och om i delar då...

Morgonbön (FAZHR): 4-6 min.

Lunchbön (ZUHR): 10-14 min.

Eftermiddagsnamn (ACP): 4-5 min.

Kvällsbön (MAGRIB): 5-7 min.

Nattbön (ISHA): 10-12 min."
Citera
2022-01-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Sluta ljug.
Kan bli flera gånger på arbetstid.
Fan vad knepigt det blir i norr på vintern

"Den första bönen är gryningsbönen, strax före solens uppgång. Den andra bönen är middagsbönen, när solen börjat återigen börjat sjunka. Ungefär två timmar före solnedgången sker eftermiddagsbönen. De två sista bönestunderna är solnedgångsbönen och kvällsbönen.[3]

Tidebönerna får inte förrättas just i gryningen eller skymningen och inte heller precis när solen står som högst på himlen.[3]"

"Hur många gånger om dagen ber muslimer?
I allmänhet tar alla 5 böner cirka 30-45 minuter. Beroende på läshastigheten.

Om vi ​​lägger till tvättning till dem kommer det totalt att vara cirka 1 timme.

Och om i delar då...

Morgonbön (FAZHR): 4-6 min.

Lunchbön (ZUHR): 10-14 min.

Eftermiddagsnamn (ACP): 4-5 min.

Kvällsbön (MAGRIB): 5-7 min.

Nattbön (ISHA): 10-12 min."

Trams. Jobbar med en del muslimer och det tar max 10 minuter och det sköts under rasten. Bor inte i Norrland. Har aldrig träffat en muslim i hela mitt liv som tar 40 minuter på sig under bön och då bor jag i Malmö och halva mitt umgänge har religiös bakgrund. Mina exempel är tagna från verkligheten, du citerar Wikipedia artiklar från pojkrummet.
Citera
2022-01-31, 12:02
Medlem
Gnupungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Hej,
Jag fick besked från min akassehandläggare att de ser vart jag har varit anställd under det senaste året då de hämtat in uppgifter från Skatteverket. Nu undrar jag vad det är för skatteverksrapporter de hämtar in vid vanlig handläggning. Ser de information per månad eller per år? Varför behöver man skicka in arbetsgivarintyg om de redan har all information?

Tjena!

Skall säga upp mig nu. Vad har jag att förvänta mig hos A-kassan? Ingen ersättning på 45 dagar och vad händer sedan? Har aldrig gått på varken A-kassa eller varit arbetslös innan så ALL information är jag tacksam för. Även om det är några skillnader nu under pandemin!

MVH
Citera
2022-01-31, 12:02
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Trams. Jobbar med en del muslimer och det tar max 10 minuter och det sköts under rasten. Bor inte i Norrland. Har aldrig träffat en muslim i hela mitt liv som tar 40 minuter på sig under bön och då bor jag i Malmö och halva mitt umgänge har religiös bakgrund. Mina exempel är tagna från verkligheten, du citerar Wikipedia artiklar från pojkrummet.

Kanske det, men du träffar säkert muslimer som VILL jobba.
Vi diskuterar en "muslim" som vill få sparken.
Citera
2022-01-31, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Du ska ta jobbet och göra rätt för dig i samhället. Capische!?

Jag vill inte betala din a-kassa.
En mer eller mindre som lever på dig gör ingen skillnad.
Det är väldigt många som ”vabbar”, är ”sjuka”, som vill leva på a-kassa.
Varför? För det går.
Därför lönerna är så dåliga. För man måste direkt eller indirekt betala till dessa personer..
Citera
2022-01-31, 12:15
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Hejsan flashback.

Blivit erbjuden ett jobb som kommer ge mig 5000 mer i månaden än vad min a-kassa ger mig (ovärt).
Tackar jag nej kommer jag ev. bli av med a-kassan (har lite varningar sen innan).

Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...
Hur ser dina utgifter ut idag gentemot med ett jobb? Har du med A-kassa redan idag flera tusenlappar över varje månad är ju inte situationen samma som om du lever hand till mun och tvingas snåla in på allt. Och hur påverkas dina kostnader? Högre merkostnad? Högre transportkostnad?
Citera
2022-01-31, 12:19
Medlem
Det är väl klart att du skall bli av med Akassan om du inte tar jobbet.
Lata jävel
Citera
2022-01-31, 12:19
Medlem
Nisse71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Hejsan flashback.

Blivit erbjuden ett jobb som kommer ge mig 5000 mer i månaden än vad min a-kassa ger mig (ovärt).
Tackar jag nej kommer jag ev. bli av med a-kassan (har lite varningar sen innan).

Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...
Eftersom de flesta jobb är skitjobb och flertalet arbetsgivare är slavdrivare som endast vill köra med dig är valet enkelt. Om jag vore dig hade jag fortsatt att "arbetsvägra" din frihet är värd mer än femtusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in