2022-01-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Fan vad du påstår en massa skit om mig som inte är sant. Att du bara har mage å hitta på att jag sagt saker jag alls inte sagt och så renderar det i en massa inlägg till höger å vänster som borde vara ogjorda då de är baserade på ett påhitt från dig. Å värst du är inte ensam. Ni är en hel hög Ebba-lakejer med allt brunare tungor.

Hitta detta inlägg där jag säger att de över 65 inte får sälja sin fastighet nä det kan varken du eller resten av lakejerna. Ja ja - hur som är det kontraproduktivt och inte alls så att era påhitt till slut skall få sanningsstatus för att ni så frekvent upprepar era påfund. Så erbarmligt lågt....men men som sagt ALLA SER era tilltag.
Bara två frågor så jag vet hur du tänker.

1. Hur gammal ska säljaren vara för att det ska vara ett åldringsbrott att köpa ett hus från denne?

2. Hur gammal ska ska säljaren vara för att få nyttja en ångerrätt?
2022-01-30, 23:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Såg att detta välskrivna inlägg citerades häromdagen av någon med ansledning av att vissa skribenter hävdar att Esbjörn inte har skador eller haft små proppar i hjärnan. Det tål att läsas på nytt, då i sin helhet.

Tyvärr faller citatrutorna bort när man citerar, så jag lägger in dom här nedan.

Citaten är alltså tagna från DoraF:s inlägg ovan.

Citat från Neuropsykologens sammanfattning:

"Sammanfattningsvis. Föreliggande utredning bekräftar den tidigare ställda diagnosen från år 2011: F067 Lindrig kognitiv störning (enligt ICD-10) och ger i föreliggande utredning det motsvarande svaret "Lindrig kognitiv funktionsnedsättning" (enligt DSM-5), som innebär att en serie inklusionskriterier är uppfyllda, bland annat s.k. exekutiva funktioner med sänkt arbetsminne, snabbhetsfunktioner, flexibilitet och bristande vardagliga ADL￾funktioner; dessa redovisas inte alla i detalj utan ingår implicit i diagnoskoden. Det är min bedömning att det dessutom skett en kognitiv försämring sedan förra testningarna 2010 och 2012 där vissa värden nu är xxxxxxx

‐---------

I journalen redovisas en röntgenundersökning, en CT-hjärna från år 2008 som visar: xxxxxxxx

Kommentar. Denna röntgenundersökning följdes upp 2010 med ungefär motsvarande fynd, och patienten delgavs i mars 2011 diagnosen F067 Lindrig kognitiv störning (enligt ICD-10) sam., xxxxxxxx men att det inte fanns belägg för en mer uttalad demensdiagnos.
"

//

Citat från Jan Marcussons utlåtande:

"Min sammanfattande bedömning av de kognitiva testerna överensstämmer med psykolog Karlssons bedömning, att Bolin har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Till det gör jag ett förtydligande att den diagnosen/bedömningen utesluter allvarliga nedsättningar av kognitionen som kan innebära att individen har nedsatt förståelse och fattningsförmåga/omdöme."

//

"Information om strukturella skador i hjärnan.
I samband med utredningar i vården 2010 gjordes en datortomografi av hjärnan (CT) och man beskrev då rest tillstånd efter små infarkter i hjärnan samt viss "skrumpning" (degeneration) av hjärnans vita substans. Några senare/aktuella undersökningar har jag ej att bedöma. Men det har kommit till min kännedom att en ny CT hjärna har gjorts våren 2021, men några resultat från denna har jag inte. En CT undersökning av hjärnan ger endast en fingervisning av omfattning av ev. skador i hjärnan och dess etiologi. De svarar inte på vilka ev. konsekvenser de kan ge. Det gör däremot kognitiv testning samt en klinisk och kognitiv bedömning.
"
Ja det hela är så uppenbart att Esbjörn inte fungerar som en helt frisk människa och denna svage gamle man ger sig Ebba på för å manipulera till sig hans fastighet - hans barndoms sommarhem. Så sjukt så det är svårt att ta in utan att bli bedrövad och få en klump i halsen och denna "dam" siktar på att bli en minister som skall styra svenska folkets öde. Klart att folk blivit varnade men vad gör KD åt det? Ett antingen - eller råder ju och behåller KD Ebba så är partiet medskyldigt å sänder ut mer än tråkiga signaler och åt alla håll så.

Sen är det mycket märkligt, ja beklämmande sorgligt å se hur det skrattas och has över hur Esbjörn beter sig konstigt utan att ärligt reflektera över orsaken till det. Så sjukt beteende att hålla på så och göra sig lustiga över en sjuk människas öde och skadeglädjen sen - fy fan för er

Att förneka att Esbjörn idag är betydligt värre däran än han var för 12 - 15 år sen faller på sin egen orimlighet - man blir inte bättre utan hela tiden gradvis sämre med den sortens hjärnskador Esbjörn drabbats av och ovanpå detta sen fridstöraren Ebbas vansinniga behandling av denne mycket sköre gamle man.
2022-01-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Var vad Majkgård skulle vittna om att hon sagt åt Ebba.
Men det nämndes inte att Ebba frågat efter Esbjörn och varit till Odalgården efter att han sålt.
Hon har varit till Odalgården och letat efter Esbjörn då han gått i gryt, inte tidigare.
Har du trovärdig källa på det?
2022-01-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Var även Majkgård som satte igång ryktet om att Ebba skulle köpa eller hyra huset.
Nej förlåt, var nog Brännström som broderade ut texten när han intervjuade henne.
Har du trovärdig källa på det?
2022-01-30, 23:49
Medlem
Citat:
Att förneka att Esbjörn idag är betydligt värre däran än han var för 12 - 15 år sen faller på sin egen orimlighe.
Tja. Barry, som var kallad som vittne av svarandesidan lyckades ju förneka det.
2022-01-30, 23:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bara två frågor så jag vet hur du tänker.

1. Hur gammal ska säljaren vara för att det ska vara ett åldringsbrott att köpa ett hus från denne?

2. Hur gammal ska ska säljaren vara för att få nyttja en ångerrätt?
Jag har ingen anledning å ändra på det BRÅ har angett: https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ldringsbrott
I BRÅ:s klassificering används beteckningen 0858 Äldre/funktionsnedsatt.[4] Ofta anges åldern 65 år som gräns, även i internationella sammanhang,
Sen är det såklart helt okey att köpa från en åldring som lagt ut sin fastighet till försäljning men det är ICKE OK att bete sig som Ebba gjort mot Esbjörn - nämligen övertalat (tjatat o tjatat) honom att sälja till henne. Detta är ju en självklarhet för normalt funtade människor att så gör man bara inte. Därför behövs en lag som skyddar åldringar från detta. Alltså, att göra det olagligt att vara den som tar första steget i fastighetsaffärer med åldringar. Då behövs ingen ångerrätt. En åldrings fastighet skall alltså bara kunna köpas om åldringen lagt ut den till försäljning på den öppna marknaden.
2022-01-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ja det hela är så uppenbart att Esbjörn inte fungerar som en helt frisk människa och denna svage gamle man ger sig Ebba på för å manipulera till sig hans fastighet - hans barndoms sommarhem. Så sjukt så det är svårt att ta in utan att bli bedrövad och få en klump i halsen och denna "dam" siktar på att bli en minister som skall styra svenska folkets öde. Klart att folk blivit varnade men vad gör KD åt det? Ett antingen - eller råder ju och behåller KD Ebba så är partiet medskyldigt å sänder ut mer än tråkiga signaler och åt alla håll så.

Sen är det mycket märkligt, ja beklämmande sorgligt å se hur det skrattas och has över hur Esbjörn beter sig konstigt utan att ärligt reflektera över orsaken till det. Så sjukt beteende att hålla på så och göra sig lustiga över en sjuk människas öde och skadeglädjen sen - fy fan för er

Att förneka att Esbjörn idag är betydligt värre däran än han var för 12 - 15 år sen faller på sin egen orimlighet - man blir inte bättre utan hela tiden gradvis sämre med den sortens hjärnskador Esbjörn drabbats av och ovanpå detta sen fridstöraren Ebbas vansinniga behandling av denne mycket sköre gamle man.
-Esbjörn fungerar som en (åtminstone mentalt) frisk människa, utom när han kör över cyklister förstås,
-Esbjörn är ingen "svag gammal man".
-Ebba har inte "manipulerat" till sig någon av hans fastigheter, vare sig Marielund 1:7 eller Marielund 4:77. Esbjörn har själv I MUF talat om att han frivilligt och utan tvång sålt sina fastigheter till Ebba.

Varför blir dina inlägg så totalt förvirrade, hatiska och mer än vanligt totalt uppåt väggarna ju senare på kvällen du skriver dem?
2022-01-31, 00:00
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Fan vad du påstår en massa skit om mig som inte är sant. Att du bara har mage å hitta på att jag sagt saker jag alls inte sagt och så renderar det i en massa inlägg till höger å vänster som borde vara ogjorda då de är baserade på ett påhitt från dig. Å värst du är inte ensam. Ni är en hel hög Ebba-lakejer med allt brunare tungor.

Hitta detta inlägg där jag säger att de över 65 inte får sälja sin fastighet nä det kan varken du eller resten av lakejerna. Ja ja - hur som är det kontraproduktivt och inte alls så att era påhitt till slut skall få sanningsstatus för att ni så frekvent upprepar era påfund. Så erbarmligt lågt....men men som sagt ALLA SER era tilltag.

Du verkar vara lite stressad, mår du inte bra?

Du och Merrybum förordar inskränkningar i äganderätten för personer som är äldre än 65 år.
Din åldersfascism har gått helt överstyr och det är dags att säga stopp när du vill omyndigförklara personer över 65.

Citat:

Borde ju kunna vara något för KD att ta tag i och se till så en lag kommer på plats då ju det partiet säger sig vilja värna om de äldre. Omöjliggör för en köpare att initiera fastighetsaffärer med personer över 65 som ju Ebba gjort i detta fall. En lex Ebba helt enkelt
2022-01-31, 00:04
Medlem
Citat:
Jag har ingen anledning å ändra på det BRÅ har angett: https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ldringsbrott
I BRÅ:s klassificering används beteckningen 0858 Äldre/funktionsnedsatt.[4] Ofta anges åldern 65 år som gräns, även i internationella sammanhang,
Sen är det såklart helt okey att köpa från en åldring som lagt ut sin fastighet till försäljning men det är ICKE OK att bete sig som Ebba gjort mot Esbjörn - nämligen övertalat (tjatat o tjatat) honom att sälja till henne. Detta är ju en självklarhet för normalt funtade människor att så gör man bara inte. Därför behövs en lag som skyddar åldringar från detta. Alltså, att göra det olagligt att vara den som tar första steget i fastighetsaffärer med åldringar. Då behövs ingen ångerrätt. En åldrings fastighet skall alltså bara kunna köpas om åldringen lagt ut den till försäljning på den öppna marknaden.

så även om man vill sälja till en barnfamilj, som har anknytning till området, så tycker du att man inte får sälja till vem man vill, utan man måste lägga ut den på öppna marknaden?

även om det blir budgivning, så behöver ju inte säljaren välja den med högst bud, utan väljer den man vill sälja till. ESB har inga bröstarvingar, och inget behov av att få ut högsta möjliga pris, och ingen av annan som han frågade ville matcha Ebbas bud!
2022-01-31, 00:04
Medlem
Citat:

-Vid vilken ålder blir man en "åldring"?
-Kan du formulera -åtminstone på ett ungefär- hur lagtexten borde se ut?
-Har Binninge varit medlem i KD?
2022-01-31, 00:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Du verkar vara lite stressad, mår du inte bra?

Du och Merrybum förordar inskränkningar i äganderätten för personer som är äldre än 65 år.
Din åldersfascism har gått helt överstyr och det är dags att säga stopp när du vill omyndigförklara personer över 65.
Se mitt förra inlägg (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning 21–10–11 Överklagad 21–11–09
där förklarar jag för såna som dig vad "initiera" står för!

https://www.synonymer.se/sv-syn/initiera
2022-01-31, 00:12
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Så vid en viss ålder så måste en fastighet säljas via en mäklare?
Det blir säkert populärt då många äldre vill att fastigheter skall fortsätta inom familjen och inte kommer ut på öppna marknaden utan säljs inom familjen.
Du vill alltså misstänkliggöra dessa äldre och deras barn 🤔

Du har uppenbarligen inga problem med att gå över lik i din iver att smutskasta Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in