2022-01-31, 08:29
Medlem
Airwave92s avatar
Vänta måste man inte söka x antal jobb i månaden för att ha rätt till A-kassa?
Citera
2022-01-31, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Hade jag varit TS så hade jag inte tagit jobbet, 5k mer i månaden för att vara på ett arbete där man knappast lär trivas.
Nej då hade jag krävt mycket mer i lön för det ska märkas i plånboken att man går till ett jobb.

Den lilla ökning han får lär ätas upp av kostnaderna som tillkommer för att ta sig till och från jobb samt att matkostnaderna kommer öka.

Finns för övrigt flera bidragstagare där ute av icke svensk härkomst som plockar hem 32k/månad skattat och klart och då gör de ändå inte ett skit för samhället, gnäll på de i första hand.

Finns ingen ensam person som har 32k skattat och klart som bidrag, det får du styrka seriöst om nån som inte är fördomsfull rasist ska tro dig…
Citera
2022-01-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag blir mörkrädd när jag läser kommentarerna här.
Det är väl fan klart att man ska ta vilket jobb som helst för att slippa leva på samhället?
Allt måste väl vara bättre än att snylta på andra? Vart är er självkänsla?

Är det så här långt som det har gått med dagens unga människor?

Jag trodde, eller ville kanske tro, att det endast var de psykiskt/fysiskt sjuka som av nån anledning inte ville jobba. Det kan jag förstå.
Friska människor hellre är hemma och runkar och pillar i naveln istället för att göra rätt för sig?
Skäms på er!

Den här jävla bidragskarusellen måste få ett slut nån gång. Det är inte rimligt att vuxna människor ska kunna vända på dygnet och förvänta sig att samhället ska betala för deras lättja
Dagens unga? Dagens unga arbetar mer än ni gamlingar någonsin gjort.

Under 1988 så utgjorde sjukfrånvaron 9.7%(!!!) av ordinarie arbetstid och då fick man 100% av lönen utan karensdag. Under din tid var den genomsnittliga kvinnan t.ex. sjukskriven 25 dagar om året.
Idag utgör sjukfrånvaron endast 3.9% och man får enbart 80% + förlorar en dag till karens.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Fortidspensionerade-och-sjukskrivna/Sjukfranvaro/
Citera
2022-01-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Finns ingen ensam person som har 32k skattat och klart som bidrag, det får du styrka seriöst om nån som inte är fördomsfull rasist ska tro dig…
https://letmegooglethat.com/?q=f%C3%A5r+32+0000kr+bidrag
Citera
2022-01-31, 08:54
Medlem
Så jävla ironiskt att läsa alla som klagar på systemet och hävdar att det inte är värt att jobba på grund av systemet som göder "somalierna" men som svensk så är det helt okej att leva på bidrag? Parasit som parasit
Citera
2022-01-31, 09:00
Medlem
Citat:

Du har alltså hängt här i 20 år med dina 35 000!!! menlösa inlägg och spelat bror duktig. Herrejävlar vilket insnöat tandlöst skitliv ha som föredöme.

Till TS: Gå full neger ffs om det får dig att må bra. Det är din rättighet som du, dina föräldrar o deras föräldrar betalat för tusen ggr om.
Det hade fan jag också gjort om jag inte haft ett välbetalt jobb jag trivs med.
Citera
2022-01-31, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog
Jobbar TS 1800 timmar om året så blir det 33kr i timmen. Alltså får han jobba 3 timmar för att ha råd med en pizza som han själv kan göra på 30 min. Inte värt det.

Om ett år har A-kassa dagarna tagit slut. Då minskar TS inkomst rejält. Det finns ingen garanti att nästa jobb han hittar betalar 5000 mer i månaden. Dessutom missar han en potentiell löneutveckling från och med nästa år.

Vilken frisk människa vill sitta hemma i 1800 timmar?

Förstår om man har ett handikapp men annars låter det riktigt trist.
Citera
2022-01-31, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Korkad länkpost borttagen…

Så, vi kan alltså konstatera att du inte kan styrka ditt påstående om att nån icke svensk får ut 32k skattat och klart som bidrag. Bra då vet vi det…

Dit nästa svar blir väl nåt från Samnytt eller Bitchute, ja för det är väl där Nobelkommittén hämtar sin info….
Citera
2022-01-31, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Du har alltså hängt här i 20 år med dina 35 000!!! menlösa inlägg och spelat bror duktig. Herrejävlar vilket insnöat tandlöst skitliv ha som föredöme.

Till TS: Gå full neger ffs om det får dig att må bra. Det är din rättighet som du, dina föräldrar o deras föräldrar betalat för tusen ggr om.
Det hade fan jag också gjort om jag inte haft ett välbetalt jobb jag trivs med.

Vad din harang till mig har med saken att göra är obegriplig…

Men du är då alltså bara en till som inte kan styrka att nån får ut 32k i bidrag i månaden, skattat och klart…? Men vill väsnas lite. Bra då vet vi det….
Citera
2022-01-31, 09:05
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:

Det är bra att du argumenterar för att folk ska arbeta men du måste se verkligheten utan ideologiska glasögon.

https://www.flashback.org/t3352048
Citera
2022-01-31, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Hejsan flashback.

Blivit erbjuden ett jobb som kommer ge mig 5000 mer i månaden än vad min a-kassa ger mig (ovärt).
Tackar jag nej kommer jag ev. bli av med a-kassan (har lite varningar sen innan).

Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...

Börja plugga till något kul jobb som du brinner för. I väntan på att utbildningen börjar, ta ett tråkigt och dåligt betalt jobb så att du får studiemotivation.

Eller så åker du till Norge och tjänar bra.
Citera
2022-01-31, 09:08
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Så oväntat, en klase idioter som verkligen är de stora parasiterna men som givetvis skyller allt på andra, och inte oväntat får invandrare en massa skit igen….

Är man så helvetes korkad att man tror att om man jobbar och beter sig som normalt folk ska, så går allt bara till somalier och andra invandrare och politikerna, då är man ta mig fan helt blåst i skallen och totalt blind för verkligheten….

Trots att Sverige har höga skatter och priser, så är det ändå ett av väldens bästa och tryggaste länder och demokratier att leva i. Vi har det in i helvete bra i detta land, trots att det givetvis finns problem att hantera löpande.

Vi har en generellt sett mycket bra infrastruktur, sjukvård, pension, social trygghet etc etc.
Och detta har vi för att vi alla så långt det är möjligt ska bidra till detta, via skatter etc.
massa värdelös text…
Jobbar du som damage control här? Vad får du betalt.
Infrastruktur. Vissa vägar är fortfarande okej. Betala 3kr per kwh är inte okej.

Sjukvård. Vi har i princip ingen sjukvård i landet. Glöm det. Nästa grej.

Pension. Det vet väl inte du vad som väntar?

Social trygghet. Går du på knark??

Det VAR ett av de bästa länderna att leva i tills nysossarna började förstöra sitt land när deras egna värderingar gick från att värna landets invånare till att värna om den egna plånboken Göran-Persson-style och genom att lyda globalisternas idéer och få betalt Ruinfeldt-style.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in