2022-01-31, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Sossepack, vi har identifierat er skit och vi vill inte ha skiten. Försök förstå det. Och förstå, vi kommer vända ert system emot er, så att ni får jobba och slita som alla andra. För det är väl så, att dina pengar kommer från statskassan med. Det är ju inte så att du är som min släkt, som är i den privata sektorn hela bunten. Och vi får bara skit, uteslutande skit. Medan äckliga röda svin som du får utav statskassan i överflöd. Alla min barn jobbar, sliter som ett djur som jag har gjort. Min yngste son går upp 4 varje dag. 80% av det han jobbar ihop hamnar på ett eller annat sätt till skatter. Som går till alla andra än hans släkt.

Så bästa skitskalle. TS gör helt rätt och med lite tur kan vi förändra systemet. Där arbete lönar sig och inte går till alla andra än de som jobbar.

Du är inne på rätt spår TS, finns ingen mening att jobba för ett system som utrotar befolkningen.

Ja du visar upp ditt högt placerade tomrum utan blygsel, men du begriper väl inte själv hur urbota dumt är…

Du förutsätter alltså att jag inte jobbar…? Utan att du/ni ska se till att jag ska få jobba och slita som alla andra…?

Låter ju då helvetes märkligt att du och de andra jag citerade verkade just skita i att jobba och istället suga bidrag….

Jag kan upplysa dig om att jag började jobba när jag var 13-14 år, på helgerna, och har jobbat hela livet sedan dess, de sista 23 åren hos samma arbetsgivare. Därför har jag en god ekonomi med en rejäl slant på banken etc. Jobbar ca 17 veckor om året (totalt 1457 timmar) och ledig resten.
Citera
2022-01-31, 07:46
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Hejsan flashback.

Blivit erbjuden ett jobb som kommer ge mig 5000 mer i månaden än vad min a-kassa ger mig (ovärt).
Tackar jag nej kommer jag ev. bli av med a-kassan (har lite varningar sen innan).

Vad ska jag göra? Ta jobbet och försöka få sparken?
Förslag?

Planen var att ta det lite lugnt ett tag...
Begär mer betalt, så kanske du inte får jobbet. Skulle du trots allt få det, så har du ju en större ekonomisk uppsida.
Citera
2022-01-31, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citatparasiten
Det är ändå 60 000 mer under ett år. Värt om du frågar mig.
Jobbar TS 1800 timmar om året så blir det 33kr i timmen. Alltså får han jobba 3 timmar för att ha råd med en pizza som han själv kan göra på 30 min. Inte värt det.
Citera
2022-01-31, 07:48
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja du visar upp ditt högt placerade tomrum utan blygsel, men du begriper väl inte själv hur urbota dumt är…

Du förutsätter alltså att jag inte jobbar…? Utan att du/ni ska se till att jag ska få jobba och slita som alla andra…?

Låter ju då helvetes märkligt att du och de andra jag citerade verkade just skita i att jobba och istället suga bidrag….

Jag kan upplysa dig om att jag började jobba när jag var 13-14 år, på helgerna, och har jobbat hela livet sedan dess, de sista 23 åren hos samma arbetsgivare. Därför har jag en god ekonomi med en rejäl slant på banken etc. Jobbar ca 17 veckor om året (totalt 1457 timmar) och ledig resten.
En statlig arbetsgivare kan väl du säga med då. För det är därför du är du där du är
Jag skrev:
Citat:
Medan äckliga röda svin som du får utav statskassan i överflöd

För det är så ni tar er fram. Ni stjäl, medan ni säger att ni är goda. Därför är det allra bästa att arbetarna slutar arbeta, tills ni lata svin får känna hur det känns på att vara i den privata sektorn och bara få skit.
Citera
2022-01-31, 07:58
Medlem
SkuttCobains avatar
Vet inte hur du funkar. Men är det inte värt att bara ta ett jobb för att få nya erfarenheter, nya kollegor och känna sig värd att leva?
Citera
2022-01-31, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Jag hade inte tagit jobbet. 5000 extra i månaden för ett heltidsjobb? Vi snackar alltså knappt 30 kronor i timmen. Man kan inte värdera sin tid speciellt högt om man nappar på något sånt.

Som jag ser det så lever man inte för att kunna arbeta. Utan man arbetar för att kunna leva. Arbetet är något nödvändigt ont. Det finns massor med roliga hobbys som man kan pyssla med som kostar väldigt lite pengar. Något man dock bör tänka på är att det kan bli svårare att få jobb ju längre tid man tar det lungt och lever livet.

Detta. Här anar jag vad för slags jobb som det gäller. Hur slitigt är det? Vilka villkor gäller på arbetsplatsen. Finns många oseriösa som bara är ute efter att utnyttja folk under provanställning. Näe! Är du ung och har nåt innanför pannbenet så bättre att satsa på eget företag där det är du som bestämmer.

Samt att det beror lite på vad för jobb det handlar om. Taxijobb är det ingen som frågar hur länge man gått hemma men nåt mer med utbildning frågas det .
Senast redigerad av Black-Ivan 2022-01-31 kl. 08:15.
Citera
2022-01-31, 08:02
Avstängd
SoberZealots avatar
Fast nu har jag det bästa tipset till dig.

Säg att du röstar på SD. Det löser nog alla knutar.
Citera
2022-01-31, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
En statlig arbetsgivare kan väl du säga med då. För det är därför du är du där du är
Jag skrev:

För det är så ni tar er fram. Ni stjäl, medan ni säger att ni är goda. Därför är det allra bästa att arbetarna slutar arbeta, tills ni lata svin får känna hur det känns på att vara i den privata sektorn och bara få skit.

Statlig arbetsgivare….? Förklara dig, du som är fylld av groteska förutfattade meningar och fördomar… Men direkt avslöjar dig som naiv och okunnig… på vilket sätt har jag stulit….?

Jag har jobbat hela mitt vuxna liv och bidragit till samhället genom att vara ärlig och uppföra mig som folk mot både folk myndigheter och samhälle, och betalat skatt etc etc.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-01-31 kl. 08:10.
Citera
2022-01-31, 08:09
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag blir mörkrädd när jag läser kommentarerna här.
Det är väl fan klart att man ska ta vilket jobb som helst för att slippa leva på samhället?
Allt måste väl vara bättre än att snylta på andra? Vart är er självkänsla?

Är det så här långt som det har gått med dagens unga människor?

Jag trodde, eller ville kanske tro, att det endast var de psykiskt/fysiskt sjuka som av nån anledning inte ville jobba. Det kan jag förstå.
Friska människor hellre är hemma och runkar och pillar i naveln istället för att göra rätt för sig?
Skäms på er!

Den här jävla bidragskarusellen måste få ett slut nån gång. Det är inte rimligt att vuxna människor ska kunna vända på dygnet och förvänta sig att samhället ska betala för deras lättja
Citera
2022-01-31, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag blir mörkrädd när jag läser kommentarerna här.
Det är väl fan klart att man ska ta vilket jobb som helst för att slippa leva på samhället?
Allt måste väl vara bättre än att snylta på andra? Vart är er självkänsla?

Är det så här långt som det har gått med dagens unga människor?

Jag trodde, eller ville kanske tro, att det endast var de psykiskt/fysiskt sjuka som av nån anledning inte ville jobba. Det kan jag förstå.
Friska människor hellre är hemma och runkar och pillar i naveln istället för att göra rätt för sig?
Skäms på er!

Den här jävla bidragskarusellen måste få ett slut nån gång. Det är inte rimligt att vuxna människor ska kunna vända på dygnet och förvänta sig att samhället ska betala för deras lättja

Jodå, klart det ska vara så man ska leva, skita i andra och inte bidra samhället, men allt ska man ändå ha. Kolla bara idolerna jag citerade och hur de svarar…
Citera
2022-01-31, 08:23
Medlem
Hade jag varit TS så hade jag inte tagit jobbet, 5k mer i månaden för att vara på ett arbete där man knappast lär trivas.
Nej då hade jag krävt mycket mer i lön för det ska märkas i plånboken att man går till ett jobb.

Den lilla ökning han får lär ätas upp av kostnaderna som tillkommer för att ta sig till och från jobb samt att matkostnaderna kommer öka.

Finns för övrigt flera bidragstagare där ute av icke svensk härkomst som plockar hem 32k/månad skattat och klart och då gör de ändå inte ett skit för samhället, gnäll på de i första hand.
Citera
2022-01-31, 08:24
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Jag hade inte tagit jobbet. 5000 extra i månaden för ett heltidsjobb? Vi snackar alltså knappt 30 kronor i timmen. Man kan inte värdera sin tid speciellt högt om man nappar på något sånt.

Som jag ser det så lever man inte för att kunna arbeta. Utan man arbetar för att kunna leva. Arbetet är något nödvändigt ont. Det finns massor med roliga hobbys som man kan pyssla med som kostar väldigt lite pengar. Något man dock bör tänka på är att det kan bli svårare att få jobb ju längre tid man tar det lungt och lever livet.

Ditt råd till TS är således, utifrån trådstarten, att han eller hon skall avsäga sig jobberbjudandet och därmed även möjligheten till fortsatt försörjning över huvud taget? Låter inte särskilt genomtänkt.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in