2022-01-29, 23:33
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Haga in alltså. Då blir det antagligen hon och TUW in på skiathlon istället för Weng & Kalvå. Intressant att se hur man gör senare om inte Weng blir redo, vem slänger man in på 10 klassisk och får Haga också åka stafetten?
Haga istället för Weng är väl ingen jätteförsvagning av det norska stafettlaget - men det gör det väldigt förutsägbart att Johaug får köra andra. Så det förenklar uttagningen för övriga nationer.
Nu får vi hoppas att Heidi lyckas ta sig till OS.
Citera
2022-01-30, 01:53
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Haga istället för Weng är väl ingen jätteförsvagning av det norska stafettlaget - men det gör det väldigt förutsägbart att Johaug får köra andra. Så det förenklar uttagningen för övriga nationer.

Nä, inte direkt. Mest att man förlorar en (potentiellt) stark avslutare. Om nu det har så stor betydelse för Norge. Haga kanske inte är så dum på en sista ändå, hugget som stucket mellan hon och Fosse.
Citera
2022-01-30, 05:42
Bannlyst
Citat:

Nä, vi hoppas verkligen inte Weng eller Kruger kommer till något OS. I så fall bevisar det bara det extrema i norsk längdskidåkning. Att man ser till resultat före människor.

Jag hoppa verkligen vi inte får se någon Weng eller Kruger. Jag hoppas de inte blir insläppta i Kina om de skickas dit. Någon måtta på idioti måste det finnas.

Hoppas norska längdlandslaget inte blir insläppta i Kina. De har inte för att göra.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-30 kl. 05:44.
Citera
2022-01-30, 12:30
Medlem
bcdefgs avatar
Kuriosafråga - vilka delar rum med vilka i OS (är det så enkelt att det är Dyvik+Moa, MDFK, Ribom+Sundling samt Ebba och Kalla) och nån som vet om åkarna får välja själva eller om landslagsledningen bestämmer?
Ribom och Sundling framstår alltmer som lika tighta som MDFK.
Citera
2022-01-30, 12:51
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Kuriosafråga - vilka delar rum med vilka i OS (är det så enkelt att det är Dyvik+Moa, MDFK, Ribom+Sundling samt Ebba och Kalla) och nån som vet om åkarna får välja själva eller om landslagsledningen bestämmer?
Tror Ebba och Charlotte delat rum tidigare redan vid förra OS, Maja och Frida är ju oskiljaktiga sen är det ju bara fyra kvar och Jonna och Emma är ju bägge i Piteå Elit och sen är det ju Moa och Anna från Falun och Mora så det är nog naturliga konstellationer.
Citera
2022-01-30, 13:02
Medlem
Jag försökte googla för jag hade inte sett några bilder från OS-byn, men hittade inget direkt. Vet vi om de har dubbelrum ens?
Citera
2022-01-30, 14:07
Medlem
Citat:
På uppladningslägret och förra VM så var det Andersson+Ribom och Sundling + Kalla. Utgår från att det är samma här.
Citera
2022-01-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
På uppladningslägret och förra VM så var det Andersson+Ribom och Sundling + Kalla. Utgår från att det är samma här.

Precis, Sundling brukar dela rum med Kalla och "97-orna" Ebba & Emma har varit nära kompisar sedan länge..
Citera
2022-01-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Jag försökte googla för jag hade inte sett några bilder från OS-byn, men hittade inget direkt. Vet vi om de har dubbelrum ens?

De är förbjudna att filma där, vet inte om den ens får fotografera?
Citera
2022-01-30, 15:38
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Dyvik har lagt ut bild från hennes och Moas dubbelrum - det är allt jag sett.
Citera
2022-01-30, 16:31
Medlem
Citat:
Dyvik har lagt ut bild från hennes och Moas dubbelrum - det är allt jag sett.

Ah ok. Jag menar, det är Kina, det hade kunna vara enkelceller...
Citera
2022-01-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
De är förbjudna att filma där, vet inte om den ens får fotografera?
Har nog sett videor från OS byn på Instagram så vet inte riktigt hur strikt det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in