2022-01-30, 14:11
  #1357
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Baffo har varit stabil i HBK. Jag tror absolut att han hade kunnat platsa i ett allsvenskt lag. Även förväntade topplag.
2022-01-30, 14:12
  #1358
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wOk66M/avslojar-baffoe-aktuell-for-allsvenska-toppklubbar

Vad är detta för pinsamt usel artikel?

Han heter Baffo vilket journalisten inte ens har koll på. Skulle den sopan va en av allsvenskans mest pålitliga backar? Ante Johansson köper jag men knappast Baffo.

Av det jag sett av Baffo så har han varit bra, förstår att Allsvenska-klubbar vill ha honom. Hade inte haft problem med om vi värvar honom för 3-5 miljoner och säljer Anel för 50. Bra investering!
2022-01-30, 14:26
  #1359
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
är en snabb mittback! Borde ju vara aktuell för Blåvitt, Djurgården IFK Norrköping och Malmö till exempel! petade ju Helander i U21 EM
Vem som peta vem i en u-turnering för över sex år sedan är ointressant.
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Baffo har varit stabil i HBK. Jag tror absolut att han hade kunnat platsa i ett allsvenskt lag. Även förväntade topplag.
Bredvid Ante Johansson som helt klart var den bärande balken, det är helt klart mitt intryck.
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Av det jag sett av Baffo så har han varit bra, förstår att Allsvenska-klubbar vill ha honom.
Allsvenska klubbar fine, kan säkert va nyttig i typ Varberg eller Sirius men för lag med Europaambitioner så nej.
Citat:
Hade inte haft problem med om vi värvar honom för 3-5 miljoner och säljer Anel för 50. Bra investering!
Där ser man. Ett solklart nedköp spelmässigt. Men dom där 50 för Anel verkar väl rinna ut i sanden?
2022-01-30, 14:39
  #1360
Medlem
catos avatar
Tycker man kunde väntat lite med försäljningen av Amo. Drar han hinner vi inte ersätta han. Allt under 60 tycker jag man skulle nobbat.
2022-01-30, 14:40
  #1361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Av det jag sett av Baffo så har han varit bra, förstår att Allsvenska-klubbar vill ha honom. Hade inte haft problem med om vi värvar honom för 3-5 miljoner och säljer Anel för 50. Bra investering!
Hade kunnat se baffo som en trupp spelare,men inte som en ersättare för Anel och startspelare,men som en inhoppare absolut
2022-01-30, 14:44
  #1362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja där ser man. Tänk sen när de säljer vidare Roony, IBJ och möjligtvis Amoo om han blir klar. Detta är alltså vad vi (Malmö FF) konkurrerar med i Öresundsregionen.



Hur mycket pengar är ”allt för mycket pengar”? Talar vi om 1 miljard i likvida medel? 2 miljarder eller 5 miljarder?

Så meget kender jeg ikke deres økonomi, men de er børsnoterede så det er vel muligt at finde ud af.
De har garanteret en kæmpe gæld, men de har også andre aktiviteter end fodbold, primært Lalandia, sommerhuse og koncerter i parken.
Med negative renter behøver gæld ikke at være et problem og likvide midler kan være en udgift.
De har sikkert også fået økonomiske tæv af Corona.
2022-01-30, 14:45
  #1363
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hade kunnat se baffo som en trupp spelare,men inte som en ersättare för Anel och startspelare,men som en inhoppare absolut
Han är ju bättre defensivt än Anel... Anel Ahmedhodzic är överskattad! Var ju inte ens nominerad till årets back!
2022-01-30, 14:56
  #1364
Medlem
Besviken på den påstådda övergångsumman såväl som klubbvalet gälande Amoo.
2022-01-30, 15:02
  #1365
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Besviken på den påstådda övergångsumman såväl som klubbvalet gälande Amoo.
Hur mycket är han värd enligt dig?
2022-01-30, 15:08
  #1366
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Tycker man kunde väntat lite med försäljningen av Amo. Drar han hinner vi inte ersätta han. Allt under 60 tycker jag man skulle nobbat.
Jag tror på hög vfk.
Att inte hindra en spelare som vill vidare är viktigt, det är något man kan peka på när man är i tex afrika för att värva. En strategi helt enkelt.
2022-01-30, 15:51
  #1367
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Verkar som att Amoo taggar till Köpenhamn som det ryktats starkt om. Trodde det skulle bli mer aktuellt i sommar.

Sportbladet hävdar 45 miljoner, är ni bajare nöjda med det?
Spontant hade man ju velat ha mer så klart, har väl pratats om runt 60 mille tidigare. Men det är väl bara att inse hur långt ner i näringskedjan vi faktiskt är (samt att vi tyvärr inte har Bosse Anderssons säljar-skills).
2022-01-30, 16:13
  #1368
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Spontant hade man ju velat ha mer så klart, har väl pratats om runt 60 mille tidigare. Men det är väl bara att inse hur långt ner i näringskedjan vi faktiskt är (samt att vi tyvärr inte har Bosse Anderssons säljar-skills).
Ni krängde Odilon för 40 efter 9 matcher och Aziz för 30 det tycker jag är bra jobbat faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in