2022-01-13, 23:23
Medlem
På tal om försäljningar har Rit-Ola en hel del att bevisa där. Hans anonyma stil är bra i många avseenden men när det gäller att skapa intresse för våra spelare känns det inte klockrent. Förvånansvärt få konkreta intressen fast vi säkert har ett halvt dussin som är högintressanta på marknaden just nu. Många i supporterled har helt orealistiska förväntningar, men det har inte jag. Bara sälj och få bollen i rullning, och fortsätt sen fynda i superettan.
2022-01-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Fast har vi fått svart på vitt vad Varberg faktiskt dragit in, verkar ha varit klåfingriga agenter och klausuler inblandade i övergångarna hittills, inte så ovanligt när det gäller mindre klubbar som kanske inte på förhand såg stora försäljningar framför sig. Matthews kanske blir försäljningen som verkligen ger kassakista?

Jag tror ändå man kommer ha en tillräckligt bra trupp till slut för att inte bli nederlagstippade.
Inte exakta summor men det var bara i Selmani dealen det var en jävligt agent om jag minns rätt. Och även då gick man plus några millar.

Sen har man gjort en del vinster höger och vänster innan och efter honom samtidigt som man inte spenderat mycket.

Jocke kommenterade för ett tag sedan lite kryptiskt att även om vi inte skulle sälja detta fönster så hade vi en helt okej summa redan tydligen.
2022-01-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Inte exakta summor men det var bara i Selmani dealen det var en jävligt agent om jag minns rätt. Och även då gick man plus några millar.

Sen har man gjort en del vinster höger och vänster innan och efter honom samtidigt som man inte spenderat mycket.

Jocke kommenterade för ett tag sedan lite kryptiskt att även om vi inte skulle sälja detta fönster så hade vi en helt okej summa redan tydligen.

Ja allt detta är väl utan att höja lönenivån något anmärkningsvärt, eller värva dyrt. Då blir det extra imponerande att få igång en massa försäljningar. Visst kan alla lag ha lite tur med enstaka spelare, men här är det systematiskt bra gjort.

Liite skillnad mot Sirius som kanske värvat för 10-12 miljoner(exkl. sign-ons) senaste 1½ och sålt för två.
2022-01-14, 00:34
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Fan om Varberg får sålts Matthews så är det en fascinerande 5 års period klubben har. Från att vara veckor ifrån konkurs med 800 000:- skuld till att gå upp till Allsvenskan och ha säkert 10-15+ millar plus.

Kul! Svårt som fan att bygga om dock om man tappar De brito och Matthews båda. Men Jocke har ju varit vass sedan innan med att ersätta så man får hoppas.

Citat:
Fast har vi fått svart på vitt vad Varberg faktiskt dragit in, verkar ha varit klåfingriga agenter och klausuler inblandade i övergångarna hittills, inte så ovanligt när det gäller mindre klubbar som kanske inte på förhand såg stora försäljningar framför sig. Matthews kanske blir försäljningen som verkligen ger kassakista?

Jag tror ändå man kommer ha en tillräckligt bra trupp till slut för att inte bli nederlagstippade.
Visst är det coolt och bra och allt det där med deras ekonomi och överlevnad, och Jocke & Varberg ska ha all eloge för att de överlever och dessutom fortsätter lyckas på inslagen väg med doldisar. Och tack igen för 3-1 mot Djurgårn, men grejen med Matthews är att det ryktas om att BvB har en 50% vfk på honom, därav den höga prislappen. Utan några sådana klausuler har jag svårt att se att Varberg skulle tacka nej till bud på ”bara” 6–7 msek från andra klubbar.
2022-01-14, 00:50
Medlem
Citat:
Ja allt detta är väl utan att höja lönenivån något anmärkningsvärt, eller värva dyrt. Då blir det extra imponerande att få igång en massa försäljningar. Visst kan alla lag ha lite tur med enstaka spelare, men här är det systematiskt bra gjort.

Liite skillnad mot Sirius som kanske värvat för 10-12 miljoner(exkl. sign-ons) senaste 1½ och sålt för två.

Verkligen. Sen att man kanske inte bidrar mycket till Allsvenskans spänning som litet lag från Varberg kan jag förstå att andra inte gillar men jag som Varbergare är väldigt tacksam över växten. Varje år vi säkrare nytt kontrakt och inte störstar ekonomiskt är kanon! haha

Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Visst är det coolt och bra och allt det där med deras ekonomi och överlevnad, och Jocke & Varberg ska ha all eloge för att de överlever och dessutom fortsätter lyckas på inslagen väg med doldisar. Och tack igen för 3-1 mot Djurgårn, men grejen med Matthews är att det ryktas om att BvB har en 50% vfk på honom, därav den höga prislappen. Utan några sådana klausuler har jag svårt att se att Varberg skulle tacka nej till bud på ”bara” 6–7 msek från andra klubbar.
Ja i Matthews fall tror jag BVB har vidareförsäljningsklausul som är ganska dramatisk med tanke på hur billigt vi köpte honom.
2022-01-14, 13:00
Medlem
RobertoSavianos avatar
Guidetti på väg till Everton som erbjudit 30M pund till Alaves
2022-01-14, 13:01
Medlem
magicwizards avatar
Citat:
På tal om försäljningar har Rit-Ola en hel del att bevisa där. Hans anonyma stil är bra i många avseenden men när det gäller att skapa intresse för våra spelare känns det inte klockrent. Förvånansvärt få konkreta intressen fast vi säkert har ett halvt dussin som är högintressanta på marknaden just nu. Många i supporterled har helt orealistiska förväntningar, men det har inte jag. Bara sälj och få bollen i rullning, och fortsätt sen fynda i superettan.
Med orealistiska förväntningar menar du för höga förväntningar?

Enligt mig tycker jag gemen Siriussupporter har låga förväntningar. Supportpodden tycker tex 2mkr är rimligt för CK att sälja till konkurrerenter. Alldeles för långt för en klassmålskytt med kontrakt över 2023.
2022-01-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magicwizard
Med orealistiska förväntningar menar du för höga förväntningar?

Enligt mig tycker jag gemen Siriussupporter har låga förväntningar. Supportpodden tycker tex 2mkr är rimligt för CK att sälja till konkurrerenter. Alldeles för långt för en klassmålskytt med kontrakt över 2023.

Väldigt höga ja, inte minst när det gäller spelare som är närmare 25 än 20.

2 miljoner för Kouakou till konkurrenter hade jag inte hört, det var ju istället helt åt andra hållet orealistiskt lågt. Den enda punkten jag tycker man ska undvika är just att sälja spelare inom serien, det kan nykomlingarna hålla på med.

I dagsläget kan jag inte se att vi har någon spelare som är värd över 10 miljoner, men ett antal runt 3-7. Zeidan kan öka om han gör det bra i vår. Tror inte vi sitter på några ofördelaktiga klausuler heller, så det mesta ska tillfalla oss på allt vi säljer.
2022-01-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hahaha aldrig, vart fan har du läst det?
2022-01-14, 14:12
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lojalmenintenormal

Metro News hade det uppe men sedan togs det bort, så antar att det var fake news.
2022-01-14, 14:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Marknadsvärde på 1 miljon euro.
Kontraktet går ut om ett halvår.

Everton skulle alltså gått in med ett bud på 30 miljoner pund
2022-01-14, 14:25
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lojalmenintenormal

Finns kvar här:
https://twitter.com/TransfersBot/status/1481924557946511363

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in