Citat:
Ursprungligen postat av
Nochills
Jag jobbar själv inom Kundtjänst på en Nätshop och vi har märkt av detta slit-och-släng fenomen på den senaste tiden.
Detta med att vissa Kunder beställer för flera tusen kronor för att sedan vilja skicka tillbaka alltihop vilket tyder på ett missbruk. Hos oss är det oftare blattar som beställer mycket, dock inte likadana utan olika produkter, sedan bestämmer de sig för att returnera.
De blir minsann oroliga när deras återbetalningar dröjer när de har handlat med Kreditkort som kan ta 10-14 dagar för återbetalning!
Ja, detta är ett jävla elände. Jag vågar nog påstå att det är kvinnor som står för det mesta av detta returnerande, och säkert såna som ska "vara miljövänliga" i övrigt. Som vanligt så gäller miljövänligheten bara när det passar dem. Jag har inget emot fri frakt. Men det kanske är så att returerna ska kosta. Vet inte om det håller juridiskt, för om returen beror av produktfel så är det ju en annan sak.
Får jag lov att fråga vad det är som ni handlar med? Vad retuneras mest? Så blattar är svåra på detta, där blev jag ändå lite förvånad.