2022-01-02, 12:41
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
När jag såg Parks and Recreations-avsnittet där Tom öppnar sitt Rent-a-Swag så garvade jag lite. Men det var innan unboxingkulturen.

Däremot så behöver ju modebloggbrudar fortfarande ha påsarna från Fina Butiken för att det ska hålla.

Men man kan väl bara köpa påsarna separat i så fall? Som ICA eller Konsumpåsar.
Citera
2022-01-02, 12:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Men man kan väl bara köpa påsarna separat i så fall? Som ICA eller Konsumpåsar.
Jovars. Sånt säljs på eBay.
Citera
2022-01-17, 18:00
Medlem
Nochillss avatar
Jag jobbar själv inom Kundtjänst på en Nätshop och vi har märkt av detta slit-och-släng fenomen på den senaste tiden.

Detta med att vissa Kunder beställer för flera tusen kronor för att sedan vilja skicka tillbaka alltihop vilket tyder på ett missbruk. Hos oss är det oftare blattar som beställer mycket, dock inte likadana utan olika produkter, sedan bestämmer de sig för att returnera.

De blir minsann oroliga när deras återbetalningar dröjer när de har handlat med Kreditkort som kan ta 10-14 dagar för återbetalning!
Citera
2022-01-17, 20:24
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag jobbar själv inom Kundtjänst på en Nätshop och vi har märkt av detta slit-och-släng fenomen på den senaste tiden.

Detta med att vissa Kunder beställer för flera tusen kronor för att sedan vilja skicka tillbaka alltihop vilket tyder på ett missbruk. Hos oss är det oftare blattar som beställer mycket, dock inte likadana utan olika produkter, sedan bestämmer de sig för att returnera.

De blir minsann oroliga när deras återbetalningar dröjer när de har handlat med Kreditkort som kan ta 10-14 dagar för återbetalning!

Jag hoppas att ni kollar skicket på varorna så att dem inte är beg eller mekat med listigt dit pillade lappar, embalagen och etc etc.
Det stora antalet är för att ni ska tröttna och ge upp.
Citera
2022-01-18, 08:20
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag hoppas att ni kollar skicket på varorna så att dem inte är beg eller mekat med listigt dit pillade lappar, embalagen och etc etc.
Det stora antalet är för att ni ska tröttna och ge upp.

Varulagret ligger i ett helt annat land och vi har ingen kontakt med det och heller ingen fingervisning om skicket på de återlämnade produkterna. Vi har enormt många vanliga returer och även reklamationer på knappt nyinköpta produkter, så visst blir man rejält less, det är ingen positiv utveckling.
Citera
2022-01-18, 09:07
Medlem
BigFatCones avatar
Det måste ju vara skitmånga modebloggbrudar* som har satt det här i system. Beställer massa kläder, gör så mycket content som möjligt för att sen returnera det. Det funkar ju inte riktigt lika bra med prylar som snubbar generellt gör videos om.

*Jag vägrar att kalla dom för influencers.
Citera
2022-01-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Bra att kvinnors klimatpåverkan börjar belysas. Fri retur bör limiteras med ett antal.
Spot on.

Citat:
Vadå? Det är ju fri frakt och fri retur.
Citera
2022-01-30, 12:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills

Ja, detta är ett jävla elände. Jag vågar nog påstå att det är kvinnor som står för det mesta av detta returnerande, och säkert såna som ska "vara miljövänliga" i övrigt. Som vanligt så gäller miljövänligheten bara när det passar dem. Jag har inget emot fri frakt. Men det kanske är så att returerna ska kosta. Vet inte om det håller juridiskt, för om returen beror av produktfel så är det ju en annan sak.

Får jag lov att fråga vad det är som ni handlar med? Vad retuneras mest? Så blattar är svåra på detta, där blev jag ändå lite förvånad.
Citera
2022-01-31, 13:16
Medlem
george.sthlms avatar
Boozt har ju ett system där du själv väljer transportör + vilket ombud.

Är det helt otänkbart att en person lägger 30 order till utvald ombud som
får sina 6-8 kr/ paket ( 200-250 kr ) plus lika mycket för returen ?

Självklart är det utvalda ombudet en Bring kiosk eller Bring turklivs.
500 kr /dag är nog välbehövligt vissa månader.
Citera
2022-01-31, 13:20
Medlem
Flaskhalsats avatar
Jag beställer nästan aldrig något genom internet men när jag väl gör det, vill jag beställa skor så beställer jag såklart ett par skor i varje storlek mellan 44-49 och returnerar skorna som jag inte behåller. Jag slipper betala frakten för ordervärdet blir över och jag slipper oroa mig över att inte få rätt skor.
Citera
2022-02-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Boozt har ju ett system där du själv väljer transportör + vilket ombud.

Är det helt otänkbart att en person lägger 30 order till utvald ombud som
får sina 6-8 kr/ paket ( 200-250 kr ) plus lika mycket för returen ?

Självklart är det utvalda ombudet en Bring kiosk eller Bring turklivs.
500 kr /dag är nog välbehövligt vissa månader.
Det här är säkert förklaringen. Frågan är väl om ombuden har någon koppling till förortskriminaliteten eller om de gör det på eget bevåg med bulvan? De här paketen går garanterat tillbaka direkt i retur. Det är dock konstigt att e-handelsföretagen inte kan fånga upp sådant här vid orderläggning.
Citera
2022-02-21, 09:18
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Jag beställer nästan aldrig något genom internet men när jag väl gör det, vill jag beställa skor så beställer jag såklart ett par skor i varje storlek mellan 44-49 och returnerar skorna som jag inte behåller. Jag slipper betala frakten för ordervärdet blir över och jag slipper oroa mig över att inte få rätt skor.

jo så kan man göra men alltså, om du har skostorlek 47 så lär du knappast komma in i storlek 44 ? nog måste du väl ändå veta vilken storlek som funkar typ.. annat med jackor eller tröjor ibland är medium på tok för liten eller xl är för stor men skor är ju oftast lätt att köpa, jag håller mig till samma märken typ så vet jag exakt vilken storlek som funkar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in