2022-01-30, 10:54
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Att en så pass lovande spelare som Greenwood gör bort sig på detta sättet är bedrövligt att se.

Jag har inte hittat ljudklippen från hennes insta men bevisen borde vara rätt solklara för att United ska sparka han.
Citera
2022-01-30, 10:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Tog det så hårt på dig angående Wenger, visst väldigt duktig men att han är den bästa får stå för dig.

Kul jämförelse.
Skulle Messi hoppat in i Burnley så skulle dem fortfarande vara ett mitten/bottenlag gör ingen skillnad. En spelare kan inte göra ett sånt lag till någon utmanare bara sådär, men om vi säger att Klopp eller vilken topptränare som helst hade tagit över Burnley och fått en del pengar att spendera för att bygga om laget så hade det blivit en rejäl skillnad.

Barcelona var långt ifrån träsket under den tiden, de var inne i en liten svacka under en säsong efter att ha vunnit både CL och Laliga 2006 men visst två tunga säsonger bakom sig.
"Enbart tränat topplag" han kom in Barca genom att han var en föredetta spelare som Barca gör med typ alla sina tränare. Barca DNA blabla eller vad dem kallar det.
Han lyckades vända tillbaka skutan, fast egentligen behövdes väl bara en ny tränare vem det nu än var.
Fanns fortfarande alla världens bästa fotbollsspelare i laget.

Sen att det skilde någon mille mellan de 3 första åren säger ju inte ett skit... snälla nån såg du vilken trupp han tog över? Oil-City hade redan vunnit några titlar och var fortfarande titelutmanare innan han tog över. Han fyllde bara på med mer spelare med olje pengarna, visst har han gjort Oil-City bättre men undra hur?

Rolig du Generalen fast nej Pep är knappast bättre än Klopp, vare sig han slått massa meningslösa rekord i ligan eller inte. Han och Oil-City kan fortsätta köra över smålag i ligan, men när dem möter giganterna i CL så vet vi hur det slutar.

Förövrigt så är Mourinho the GOAT.
När har jag hävdat att Wenger var/är den bästa? Vad skrev, var att AW är den managern som har haft störst påverkan på Engelsk fotboll i modern tid. Wenger var den första icke brittiska/irländska tränaren att vinna ligatiteln i England, och han gjorde det med en typ av fotboll som inte var vanligt i UK på den tiden. Wenger ändrade även på hur engelska lag tränar, var den första managern att införa strängare dieter för spelarna osv. Övriga lag tog snabbt efter AFC/Wenger. EPL som vi ser i dag, med offensiv fotboll och tekniska lag var det Wenger som införde.

Vad jag vet, så vann Madrid 2 titlar på raken innan 2008/09, det Barcelona laget som vann UCL (på ett kontroversiellt vis) i 2006 var definitivt på dekis när Guardiola tog över efter Rijkaard i 2008. Barcelona kvittade sig med de flesta av nyckelspelarna från Rijkaard-eran och byggde ett nytt lag med Guardiola. Mourinho var egentligen tilltänkt (JM hade varit i 2 möten med styrelsen i Barcelona), men efter en träningsmatch mellan Barcelona’s A-lag och Barcelona B, så bestämde styrelsen i Barcelona sig snabbt att Guardiola skulle ta över efter Rijkaard. Men kan tycka vad man vill om Guardiola, men man slår inte rekord efter rekord i liga efter liga om man inte är ”best in the business”. Wenger och Ferguson har båda sagt att Guardiola’s Barcelona var det svåraste laget som de någonsin spelade mot under deras respektive tränarkarriär. Jag tror att så länge Man City har Guardiola som deras manager, så kommer City att vara det ledande laget i EPL, och det laget som övriga lag ”måste” slå för att kunna vinna titeln.
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nu var man lite smått dragen när man diskutera om denna Pep med Generalen inatt men absolut är han ett tränargeni som många andra tränare.
Bäst i världen? Nej. Bäst genom tiderna? Nej.
Att du påstår att Mourinho är the GOAT, gör det svårt att ta dig på allvar. Jag kan nämna 10 tränare som jag rankar högre än JM.
Citera
2022-01-30, 10:59
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ren bs ifrån tidningarna.

Hans flickvän fejkar.

Inside information att greenwood är oskyldig.

Bevisen är redan ute vad fan är det du röker?

Hon blöder kraftigt från läppen, synliga blåmärken och utmärker tydligt hur hon inte vill ha sex med honom.
Citera
2022-01-30, 11:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Att en så pass lovande spelare som Greenwood gör bort sig på detta sättet är bedrövligt att se.

Jag har inte hittat ljudklippen från hennes insta men bevisen borde vara rätt solklara för att United ska sparka han.
Nu är inte jag så intresserad av sociala medier. Men utifrån vad jag fattade, så anklagas Greenwood för våldtäckt via ”ett klipp på instagram”, jag antar att han inte har lagt ut ett klipp där han våldtar en tjej e.l?
Citera
2022-01-30, 11:09
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu är inte jag så intresserad av sociala medier. Men utifrån vad jag fattade, så anklagas Greenwood för våldtäckt via ”ett klipp på instagram”, jag antar att han inte har lagt ut ett klipp där han våldtar en tjej e.l?

https://www.youtube.com/watch?v=SjLXsFfuTX8

Här har du klara bevis.

Han har misshandlat henne och försökt tvinga henne till sex. Med tanke på domen MR DT fick lär väl detta bli mer än 3 år.
Senast redigerad av DidierDrogba02 2022-01-30 kl. 11:11.
Citera
2022-01-30, 11:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=SjLXsFfuTX8

Här har du klara bevis.
Tror knappast att polisen/myndigheterna anser detta som klara bevis.

Det var förövrigt en liknande sak med van Persie tillbaka i 2005, tror du att RvP fick sparken av Arsenal p g a detta?

Det är otroligt lätt för en tjej/kvinna att anklaga en pojke/man för väldtäckt, särskilt om den anklagade är ngn sorts kändis.
Citera
2022-01-30, 11:18
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Tror knappast att polisen anser detta som klara bevis.

Det var förövrigt en liknande sak med van Persie tillbaka i 2005, tror du att RvP fick sparken av Arsenal p g a detta?

Det är otroligt lätt för en tjej/kvinna att anklaga en pojke/man för väldtäckt, särskilt om den anklagade är ngn sorts kändis.

Det klart att polis behöver mer bevis men det lär dem hitta på vägen.

Fallet med Hudson Odoi som anklagades för våldtäkt var däremot ren bullshit från en gold digger som han knullade.
Citera
2022-01-30, 11:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Tror knappast att polisen/myndigheterna anser detta som klara bevis.

Förstår att du fortfarande lever dig kvar i 2005 men i dagens miljö kommer han inte kunna spela mer, hört talas om metoo som slagit igenom som en bomb i världen?
Citera
2022-01-30, 11:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
det som framkommit ser väldigt dåligt ut för Greenwood ja. Om skadorna kan bedömas av läkare och bevisas vara "hans verk", samt att han tvingat sig till sex när flickvännen nekar honom - då bör det bli fängelse, även med hans ungdom och om det är första gången han är i klammeri med rättvisan. Misshandel och våldtäkt?

Man ska alltid vara försiktig med att döma på korta klipp och bilder, så jag hoppas verkligen detta leder till polisåtgärder och att domstol får bedöma det som framkommit istället för att världen ska sitta och gissa och leka viskleken.

Men nej - inte bästa omdömet: https://www.givemesport.com/1599305-mason-greenwood-icelandic-model-reveals-all-about-heated-night-with-man-united-striker
Citera
2022-01-30, 11:24
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
det som framkommit ser väldigt dåligt ut för Greenwood ja. Om skadorna kan bedömas av läkare och bevisas vara "hans verk", samt att han tvingat sig till sex när flickvännen nekar honom - då bör det bli fängelse, även med hans ungdom och om det är första gången han är i klammeri med rättvisan. Misshandel och våldtäkt?

Man ska alltid vara försiktig med att döma på korta klipp och bilder, så jag hoppas verkligen detta leder till polisåtgärder och att domstol får bedöma det som framkommit istället för att världen ska sitta och gissa och leka viskleken.

Men nej - inte bästa omdömet: https://www.givemesport.com/1599305-mason-greenwood-icelandic-model-reveals-all-about-heated-night-with-man-united-striker

Oavsett vad som händer kommer vi få höra She said no Mason, You're a cunt Mason ramsor särskilt från Cityfansen.
Citera
2022-01-30, 11:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Oavsett vad som händer kommer vi få höra She said no Mason, You're a cunt Mason ramsor särskilt från Cityfansen.

Självklart. Men jag menar mer att vi får någon form av closure - vilket vi inte fått med Ronaldo/Mayorga, Mendy (även om det är på gång) och Gylfi Sigurdsson.

Att det blir en förundersökning, en rättegång och en dom. Att juridiken får hantera det som skett, inte att det sker via sociala medier och tidningar.
Citera
2022-01-30, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Problemet är väl att oavsett om Mason nu är skyldig eller ej så kommer detta förföja honom resten av karriären och han är körd i fansen ögon.

Media och Världen har ibland en förmåga att alldeles för snabbt döma folk som skyldiga.

Men ljudklippet ser ju inte bra ut för Greenwood
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in