2022-01-30, 08:58
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Borde ju kunna vara något för KD att ta tag i och se till så en lag kommer på plats då ju det partiet säger sig vilja värna om de äldre. Omöjliggör för en köpare att initiera fastighetsaffärer med personer över 65 som ju Ebba gjort i detta fall. En lex Ebba helt enkelt

Ser att fyllot kubun härjar i tråden igen och vill sätta upp begränsningar för alla över 65 då de är åldringar som behöver skyddas. Kör väl på med samma förslag som hans kompis Binninge gjorde innan han blev utkastad ur KD.
Som vanligt så drar sig inte pastor kubun för att predika sin vanliga åldersfascistisk åsikter, ättestupan är väl nästa förslag som han kommer med.
2022-01-30, 09:06
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja det är ju som jag skrivet förut en brist i lagen här. För om en en person begår ett brott mot en äldre dement som inte minns, blir det ju i stort sätt omöjligt att bevisa.

Det är bara för dig att anmäla och plocka fram dina bevis. Begås dagligen brott mot allt ifrån dödsbon, folk som är påverkade av droger och ej vid medvetande, folk som sover mm så att den brottsutsattes minne av händelsen är inte ett krav för att man skall lämna in en anmälan.

Så kom igen nu och var inte bara den vanliga batikhäxan som spyr ut dina lögner.
2022-01-30, 09:09
Medlem
braatthas avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ldringsbrott
Åldringsbrott eller Brott mot äldre är ett brott i Sverige där någon utnyttjar en äldre persons utsatthet för att stjäla pengar eller värdesaker.[1][2] Åldringsbrott är inte någon egentlig officiell benämning men används av både media, av polisen och rapporter av myndigheten BRÅ för att beskriva brottstypen.[3] Ibland omfattas begreppet även av andra brott där äldre är särskilt utsatta, som bedrägerier och institutionsvåld eller vanvård, men även sexualbrott och misshandel i nära relationer, men dessa förknippas inte lika starkt med begreppet åldringsbrott.[3] I BRÅ:s klassificering används beteckningen 0858 Äldre/funktionsnedsatt.[4] Ofta anges åldern 65 år som gräns, även i internationella sammanhang, men förövaren ska också ha utnyttjat en försvagning som uppstått på grund av ålder, vilket gör bedömningen mer subjektiv.
Ja som du ser så finns termen och det är inte bara jag som använt den. Kan hända är det just jordabalken och pacta sunt nånting som hållit just denna typ av åldringsbrott som nu Ebba gjort sig skyldig till utanför denna Wikipedias uppräkning av typer som kan räknas till åldringsbrott. Ebbas avskyvärda åldringsbrott har ändock det goda med sig att sånt här vedervärdigt beteende som Ebba så flagrant uppvisat nu blivit så uppmärksammat så något kommer att vidtagas så ingen upprepning kommer att kunna ske.

Borde ju kunna vara något för KD att ta tag i och se till så en lag kommer på plats då ju det partiet säger sig vilja värna om de äldre. Omöjliggör för en köpare att initiera fastighetsaffärer med personer över 65 som ju Ebba gjort i detta fall. En lex Ebba helt enkelt

Barn och gamla skall skyddas och inte utnyttjas - en självklarhet för gemene man men tyvärr finns det som vi ser undantag
Det fina i detta är :
Att om det funnits något ocker i affären
Att om det funnits något tvång
Att det funnits någon som varit rätsoförmögen
Att det funnits något hot.
Nu fanns det både hot och tvång.men det stod Esb o co för, detta är både bevisat och framtaget här.
Så o.m det hade varit någon som skulle anmälas så är det faktist Esb anhang.
Dom äldre har ju faktist just gjort en olaglig handling vi kan ju kalla det "åldrinsbrott"
2022-01-30, 09:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ska Ebba ta hänsyn till att Esbjörn påstår sig ha blivit tvingad att skriva på en förlikning? Varken Ebba eller hennes ombud var med när de underskrifterna skedde, utan Esbjörn var bara omgiven av de som brydde sig om Esbjörn.

Om nu Esbjörn har tvingats skriva på, varför anmäler han inte sina ombud? Det ska finnas en inspelning enligt vissa i tråden och det är ett rätt objektivt vittnesmål trots allt.

I förlikningen ingick att skriva på köpebrevet och det skedde på banken. Dvs då borde bankpersonalen ha reagerat över tvånget kan man tycka. Eller så var de också med och tvingade Esbjörn att skriva på.

Nej, Esbjörn har nog skrivit på frivilligt även i dessa fall, för han bestrider inte det när det kommer till kritan. Han är bara väldigt opålitlig.

Att Ebba agerar som hon gör är kristet. Hon söker inte hämnd, likt Esbjörn och hans anhang. Hon vänder faktiskt andra kinden till.

Om Esbjörn kände sig lurad att skriva på av Ebba, varför är det ett uttalande som bara står i tidningarna och inte något som de uttalar sig om till tingsrätten i inlämnade handlingar eller eget vittnesmål? Där påstår Esbjörn att det var frivilligt påskrivet från hans sida. I en filmad intervju med TV4 så påstår Esbjörn att han ville backa ur då det började röjas och det var tio dagar efter påskrift.

Esbjörn har påstått en flera olika saktillstånd runt kontraktstillfället. En sörja av påståenden som inte håller ihop, utan som talar emot varandra. Vad som hände där egentligen är ett stort frågetecken, men faktum är att Esbjörn inte var missnöjd med försäljningen alls den 30 augusti, tio dagar efter påskrift. Hur kommer det sig?

Borde ju finnas kameror på banken där man ser hur Esbjörn tvingas in på banken och fullt med personal som kan vittna om hur Esbjörns ombud tvingar honom att skriva på och hur han protesterar när han tar emot nästan 4 miljoner.

Kombinera detta med den påstådda bandinspelningen så borde det vara en promenadseger för Esbjörn, konstigt att detta aldrig lämnades in, har det inte hänt ?
2022-01-30, 09:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns en uppenbar lucka i ditt resonemang. Det är ingen som har stulit något från Esbjörn Bolin. Han har sålt sitt hus till marknadsmässigt pris. Hade någon däremot försökt komma över fastigheten gratis så hade det varit ett uppenbart brott. Ett sådant brott kan till exempel se ut så här:

Citat:
Citat:
Andra människor i trakten säger att kvinnan lurade bröderna. Att hon lindade dem runt sitt finger. De tycker att hela historien stinker.
Men de vill vara anonyma. Husfrid ska råda. Den ende som träder fram, en man vid namn Ingemar, rycker lite på axlarna.
– Det här gick nog inte helt rätt till. Men det är inte hela världen.
– Bröderna hade inga barn och fastigheten hade tillfallit allmänna arvsfonden om den inte testamenterats till henne…... Ingemar kände syskonen. Han hjälpte dem när de blev gamla. Men det gjorde även kvinnan. Hon kom ofta med mat.
– Jag minns när jag besökte den yngre brorsan, då han låg döende på sjukhus. Hon kom upp och såg till att testamentet blev undertecknat.
Huset, ordinärt och alldagligt, är inte värt många lingon.
Människor i trakten uppskattar dock att den stora tomten gör att en försäljning för 6-7 miljoner inte är en omöjlighet.
Men det går inte att stycka av och sälja. Expansion av området är planerad, men arbetet har satts på paus och detaljplaner är frysta.
Folk tror att fastighetens ägare bidar sin tid och väntar på att det ska gå att tjäna mer pengar än vad som är möjligt just nu.
Kvinnan har nu en annan version.
– Jag har bott här i 45 år och de här bröderna gjorde snickerijobb åt mig i 22 år. Jag lärde känna dem väl och det är inte konstigt att jag fick ärva.
– Det är skamligt att påstå någonting annat. Det är förtal
. https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-inte-berattad

Det var detta upplägg som Esbjörns ”närmaste anhörig” Margareta Majkgård hade planerat. Hon hade förväntat sig att få ärva fastigheten av Esbjörn i gengäld för att han fått vara vaktmästare på Odalgården i flera decennier, på samma sätt som de båda bröderna som varit snickare där.

Att fråga om en person vill sälja sitt hus och sedan gemensamt komma överens om ett pris, efter att ett oberoende värderingsinstitut värderat det, är inte ett brott. Det är inget Esbjörn Bolin själv ens hävdar.

Den enda som känner sig brottsutsatt är Majkgård som blivit snuvad på den fastighet som hon trodde att hon hade i sin hand.

Verkar vara en batikhäxa som smyger omkring i Marielund och manipulerar gamla gubbar, finns det ingen som kan skydda Esbjörn ifrån Majkgård.

Finns det ingen släkt kvar som kan ta tag i detta efter Matz?
2022-01-30, 09:32
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Om det har hänt ett brott så borde esb och folk runt honom anmält. Ingen har gjort det.
Hittils har ingen bevisat att Busch begått brott.

Enda som Esb har hävdat begått brott är esb första ombud, esb fd advokater och esb vän, när de ska ha tvinga Esb skriva på förlikningen.

Och om en sån lag kommer borde den heta lex Esbjörna som häven hindrar alla över 60 att sälja något utan tillstånd från staten och en till lag som heter lex Binninge som hindrar ombud att utnyttja sina klienter som är över 65 och behöver bli godkända av staten om de ska företräda någon 65+.

Håller med sista i ditt inlägg och det är synd att esb första ombud utnyttja och tvinga esb skriva på förlikningen och begått brott mot barn. Värre är det att du stödjer första ombudet åldringsbrott.

Det åldringsbrott som är mest intressant och man undrar om Esbjörn är utsatt för på institutionen Odalgården han bor på, av vem är dock ganska grumligt och svårbedömt.
”Ibland omfattas begreppet även av andra brott där äldre är särskilt utsatta, som bedrägerier och institutionsvåld eller vanvård, men även sexualbrott och misshandel i nära relationer, men dessa förknippas inte lika starkt med begreppet åldringsbrott.”
2022-01-30, 09:41
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Jag ser att frågan inte är riktad till mig. Gör en en Merrybum och svarar ändå.

Esbjörn påstår att han har fått det uppläst innan förlikningen men att han inte har fått se det innan han skrev på det. Uppenbart så har han fått se det när han skriv på det då det är lite svårt att skriva på ett avtal som man inte ser

Han påstår även att han har känt ett tryck ifrån sina advokater Berg och Bohm och hävdar att Monika Pernroth Lullmaa har på kört honom till förlininhgsmötet samt även varit delaktigt i tvånget att få Esbjörn att skriva under förlikningen.

Noterar att varken Ebba eller hennes advokat inte ens fanns i samma stad och inte anklagas för att ha pressat Esbjörn tlll att ha skrivit på förlikningen.

Nu har Esbjörns ombud lämnat in en överklagan av stadsfästelsen av förlikningen.

Man vänder sig inte mot de som man påstår har pressat Esbjörn att skriva under förlikningen.

Verkar vara dåligt hanterat av Esbjörns juristklant .

Jag ser att frågan inte är riktad till mig. Gör en en Merrybum och svarar ändå.

Det klagomål som framfördes var väl att han inte fått med sig förlikningsdokumenten hem, innan han skulle underteckna, för att i lugn och ro få samråda med sin vän Ulf om vad som stod i förlikningen.
Sin vän Ulf? Kunna visa åt Ulf? Samråda om innehållet med Ulf?
Jag tror vi alla vet vem, som ville ha sekretessbelagda dokument för godkännande………….
Hon har ännu inte fått läsa avtal 2 det förvaras nämligen i advokatbyråns arkiv.
2022-01-30, 09:46
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ser att fyllot kubun härjar i tråden igen och vill sätta upp begränsningar för alla över 65 då de är åldringar som behöver skyddas. Kör väl på med samma förslag som hans kompis Binninge gjorde innan han blev utkastad ur KD.
Som vanligt så drar sig inte pastor kubun för att predika sin vanliga åldersfascistisk åsikter, ättestupan är väl nästa förslag som han kommer med.
Inte alls frågan om någon begränsning utan ett väl fungerande skydd mot att åldringar skall utsättas för åldringsbrott typ det Ebba utsatt denne svage åldring för och som möjliggjorts av att det ännu inte finns någon lag som hindrar vedervärdigheter som detta att få förekomma. Vill en gammal människa sälja så visst men några fortsatta planerade övertalningsattacker för att få gamla människor sälja sina fastigheter de alls inte ens haft en tanke på att göra skall förhindras med en lex Ebba.

Ja du efter sig själv känner man andra sägs det. Kan för alla trådläsare deklarera att jag KUBUN inte nyttjar alkohol eller någon drog överhuvudtaget. Jag KUBUN bekänner mig heller inte till någon religion av vilket slag det än må vara. När jag omnämner Gud här i tråden så är det enkom för att hycklerskan Ebba företräder ett riksdagsparti som säger sig ha kristliga värderingar som ledstjärna vilket ju också kan utläsas ur deras namn.
2022-01-30, 09:54
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Inte alls frågan om någon begränsning utan ett väl fungerande skydd mot att åldringar skall utsättas för åldringsbrott typ det Ebba utsatt denne svage åldring för och som möjliggjorts av att det ännu inte finns någon lag som hindrar vedervärdigheter som detta att få förekomma. Vill en gammal människa sälja så visst men några fortsatta planerade övertalningsattacker för att få gamla människor sälja sina fastigheter de alls inte ens haft en tanke på att göra skall förhindras med en lex Ebba.

Att begränsa människors frihet under förespegling att det är för deras egna bästa är en välkänd taktik som har tillämpats av Stalin, Kim jong Un och andra despoter.
Att du nu vill tillämpa samma taktik mot personer över 65 för att kunna smutskasta Ebba är något som gör att man ryggar tillbaka.
2022-01-30, 09:56
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ska Ebba ta hänsyn till att Esbjörn påstår sig ha blivit tvingad att skriva på en förlikning? Varken Ebba eller hennes ombud var med när de underskrifterna skedde, utan Esbjörn var bara omgiven av de som brydde sig om Esbjörn.

Om nu Esbjörn har tvingats skriva på, varför anmäler han inte sina ombud? Det ska finnas en inspelning enligt vissa i tråden och det är ett rätt objektivt vittnesmål trots allt.

I förlikningen ingick att skriva på köpebrevet och det skedde på banken. Dvs då borde bankpersonalen ha reagerat över tvånget kan man tycka. Eller så var de också med och tvingade Esbjörn att skriva på.

Nej, Esbjörn har nog skrivit på frivilligt även i dessa fall, för han bestrider inte det när det kommer till kritan. Han är bara väldigt opålitlig.

Att Ebba agerar som hon gör är kristet. Hon söker inte hämnd, likt Esbjörn och hans anhang. Hon vänder faktiskt andra kinden till.

Om Esbjörn kände sig lurad att skriva på av Ebba, varför är det ett uttalande som bara står i tidningarna och inte något som de uttalar sig om till tingsrätten i inlämnade handlingar eller eget vittnesmål? Där påstår Esbjörn att det var frivilligt påskrivet från hans sida. I en filmad intervju med TV4 så påstår Esbjörn att han ville backa ur då det började röjas och det var tio dagar efter påskrift.

Esbjörn har påstått en flera olika saktillstånd runt kontraktstillfället. En sörja av påståenden som inte håller ihop, utan som talar emot varandra. Vad som hände där egentligen är ett stort frågetecken, men faktum är att Esbjörn inte var missnöjd med försäljningen alls den 30 augusti, tio dagar efter påskrift. Hur kommer det sig?

Nja han nämner inte ens besöket på banken, när han fick 3.9 milj och undertecknade köpebrevet.
Det är endast tvång vid påskrift av förlikningen, men inte tvång vid underskrift av sekretessbelagt avtal.
Ändå undertecknade han dessa vid samma tillfälle?
Besöket på banken skedde senare, men där upplevde han inget tvång i att slutföra försäljningen!?

”Så av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit, tog han emot köpeskillingen om 3.9 milj, slutförde fastighetsförsäljningen enligt köpeavtalet och undertecknade köpebrevet.”
2022-01-30, 09:59
Medlem
Citat:

Ja du efter sig själv känner man andra sägs det. Kan för alla trådläsare deklarera att jag KUBUN inte nyttjar alkohol eller någon drog överhuvudtaget. Jag KUBUN bekänner mig heller inte till någon religion av vilket slag det än må vara. När jag omnämner Gud här i tråden så är det enkom för att hycklerskan Ebba företräder ett riksdagsparti som säger sig ha kristliga värderingar som ledstjärna vilket ju också kan utläsas ur deras namn.
Först kom Fredrunkation med ordet ”filurande” och nu du med ”övertalningsattacker” vad betyder alla dessa ord som ni använder? Vad är definitionen på en ”övertalningsattack” och vad borde straffet bli när det stiftas en lag mot sådant? Kan du konkretisera dina tankar lite?
2022-01-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
I vanliga fall slutar jag läsa vad ni skriver i samma stund första förolämpningen kommer. Men jag måste ju Tacka och buga och tacka så mycket för komplimangen. Det var längesedan någon kallade mig ungdom.
I så fall tycker jag mer synd om dig som inte förstått vad respekt är att det är något man förtjänar, inget man per automatik erhåller oavsett hur korkad man är.
Fundera en stud på det och sedan på varför folk svara dig som de gör - när du kräver att bli behandlad med respekt... Kanske har din attityd, din kunskapsnivå, din lättja att inte läsa inlagorna, din oförmåga att ta till dig fakta osv gjort att du inte förtjänar den respekt du anser dig förtjäna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in