2022-01-29, 18:51
Avslutad
Läste om denna sida förra året när den startade och nu när jag såg den i Flashbackflödet blev jag förvånad över att den fanns kvar. Trodde nog att skitnödiga Sverige skulle hitta ett sätt att stoppa deras publiceringar.

Något som jag blir lite förvånad över här precis som det var hos Dateline när det begav sig är att förövarna faktiskt stannar kvar och pratar? Borde man inte snarare försvinna som ett streck i horisonten och undvika kamerorna?
Citera
2022-01-29, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnupmels
Något som är uppenbart när man kollar klippen på Dumpen är att männen är WT:s. De har en begåvning som ligger i nivå med det åldersspann de söker sina offer i. De mest kvalificerade jobb de klarar av är att köra kranbil, diska på restaurang och plocka grejer på ett lager. Det här handlar om SD-pöbeln som försöker rikta strålkastaren mot andra problem samtidigt som de själva sitter i samma båt av svag begåvning och bristande bildning. Fotboja på hela gänget i förebyggande syfte.

Åh herregud...

Hur efterbliven måste man inte vara om man försöker få det till att alla förövarna röstar på ett särskilt parti? Du förstår att runt 20% av Sveriges röstberättigade befolkning röstar på SD idag va? Demografin för denna stora grupp är ett ganska bra tvärsnitt av befolkningen som helhet. Det kommer såklart finnas en del kräk som sympatiserar med detta stora parti, precis som det gör hos t ex S och M. Skillnaden mellan dessa 3 stora partier och dom små övriga ickepartierna är att andelen kräk förmodligen är lägre hos dom 3 stora partierna än i dom mindre partierna med mer extrema åsikter som inte är så attraktiva för väljarna.
Citera
2022-01-29, 19:32
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Något som är uppenbart när man kollar klippen på Dumpen är att männen är WT:s. De har en begåvning som ligger i nivå med det åldersspann de söker sina offer i. De mest kvalificerade jobb de klarar av är att köra kranbil, diska på restaurang och plocka grejer på ett lager. Det här handlar om SD-pöbeln som försöker rikta strålkastaren mot andra problem samtidigt som de själva sitter i samma båt av svag begåvning och bristande bildning. Fotboja på hela gänget i förebyggande syfte.

Lågbegåvade som åker fast är säkerligen överpresenterade. De smarta pedofilerna skådar igenom fiskarna och är till största del de som inte åker fast framför kameran. Min vilda gissning.
Citera
2022-01-29, 19:39
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Lågbegåvade som åker fast är säkerligen överpresenterade. De smarta pedofilerna skådar igenom fiskarna och är till största del de som inte åker fast framför kameran. Min vilda gissning.

Jag börjar fundera på om de flesta av männen som hängts ut på Dumpen är mer eller mindre lågbegåvade till viss grad.

Hur kan dom vara så jävla korkade att publicera sin identitet så övertydligt? Det är som att dom vill bli haffade.. 🤔
Citera
2022-01-29, 19:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det positiva med att dessa herrar blev inlagda på psyket är att de kanske kan få hjälp med sin sjuklighet. Jag är inte så insatt i ämnet men det kanske är så att de innerst inne inte vill ha någon hjälp/förändring. Frågan är då om tvångsvård kan bli aktuellt? Anledningen till akutintaget är förmodligen sammanbrott/suicidrisk. Personalen där kanske inte arbetar vidare med sexuell sjuklighet?

Tror inte de på psyket direkt kan hjälpa med den biten heller. Mer just förvaring/övervakning så de inte gör sig illa. De pedofiler de snackat med och åtminstone verkar ha förståelse att det här är fel de behöver hjälp brukar ju få några nummer att ringa. Antar att det är mer till psykologer som jobbar med förövrare som kanske kan ge dom hjälp.

Där handlar det nog om de vill ha det. Om det ska funka behövs nog först och främst att fatta att det inte handlar om dom deras njutning utan fatta vilket lidande detta gör för barnen de utsätter. Där bland barnen finns ju verklig stor risk att de går in i missbruk och psykisk ohälsa med självmord som följd.

Tvång tror jag inte finns som alternativ ens. I USA har de det för en del. För att släppas fria i samhället måste mannen genomgå kemisk kastrering. Här i Sverige är det ju extremt långt till sådana åtgärder.
Citera
2022-01-29, 19:55
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läge att kanske plocka bort just den uthängningen då istället för försöka rättfärdiga? Men som du skriver senare verkar de lämnat lite principer gällande chattandet också. Var tydligt i början att de aldrig skulle ta initiativ eller vara den som kommer in på saker som sex. Men med just denna snubbe så bad de ju honom om en kukbild och tjatade sedan om träff som du skriver. Kanske blir mer viktigt det är med "bodycount" än att fiska mer seriöst som de var måna om innan.

Det är ju annars grundläggande gällande just det här arbetssättet om man ser hur organisationer i staterna jobbar (där det är olagligt fastän det är ett låtsasbarn). Den som fiskar får aldrig någonsin föra samtalet.
Precis som att det är läge för knarkaren/alkoholisten att lägga ned drogerna, läge för den deprimerade personen att söka hjälp, läge för en fuck-up att söka relationell hjälp till skillnad från att förstöra sina relationer, istället för att rättfärdiga sina egna beteenden på olika vis. Riktigt så enkelt är det inte.
Då hade inte sidan behövt existera från första början, då de som blir uthängda inte hade kontaktat barnen (eller ''barnen'') från första början.

Vad vi tycker är irrelevant, då de (Patrik och Sara) har sina egna perspektiv på det, och det är upp till dem, inte oss, att plocka bort den. De har egna erfarenheter - även andras, de vet vilka trauman och hur det kan prägla resten av livet för de utsatta barnen. De ser, som de nämnt tidigare, hur samtalet i samhället ''sympatiserar'' (eller fokuserar) mer med/på pedofilerna än barnen. Nog för att deras kamp faktiskt handlar om ett försök att stoppa så många pedofiler som möjligt (och därigenom rädda så många barn från dem som möjligt), så slåss de även mot sina egna demoner. Sina egna förövare. Och, på sätt och vis, ser deras egna tidigare förövare av de de själva utsatts för. Pedofiler.

Det är inte på ett vis jag själv ser det, men det är viktigt att kunna se världen från en annans människas perspektiv, för att förstå deras handlingar, syn på omvärlden och var de kommer ifrån. De gick över en gräns här, och borde plocka bort uthängningen. Men som du nämner, har de nu ruckat på de principer de hade från början, blir det lite som någon som bara tar ett snabbt SMS-lån för en skuld, varpå ytterligare ett behövs för den skulden (snöbollseffekten) och innan de ens förstått vad som skett drunknar de helt plötsligt i skulder.
Plötsligt har det gått för långt, och det tvivelaktiga fallet som Tibro-killen sker.
Citat:
Ursprungligen postat av Damagus
Väldigt bra skrivet! Jag är glad att det finns människor som kan uttrycka sig betydligt bättre än vad jag kan. Det är inte säkert att han har verktygen att hantera den enorma stress som uppstår som resultat av detta, jämfört med hur andra hade hanterat det.

Jag känner till lite smått vem Tibrokillen är och har alltid tyckt att han verkar som en bra grabb. Han har nog inte haft det lättaste livet direkt. Kan garantera att han knappast är ond eller vill någon illa, till skillnad från vissa andra som har hamnat på dumpen

Sen undrar jag om det verkligen är lagligt att publicera en bild på någon annans könsorgan utan tillåtelse. Faller inte det inom lagen om integritetsintrång? Ska inte låtsas att jag vet mycket om juridik dock.

Hur som helst hoppas jag att folk lär sig av sina misstag och att de som får oförtjänt mycket hat hittar en chans att återhämta sig. Tycker det är en hemsk och tragisk situation som har uppstått i just det fallet. Det bör ju på något sätt gå att övertala höjdhopparen & company ta bort inlägget
Tack. Jo, precis. Och ett annat perspektiv, utöver det jag nämnde i föregående inlägg, är just konsekvenstänkandet av våra handlingar, både för oss själva och andra. Det är något som utvecklas, med vår hjärnas utveckling, fram tills vi är ungefär 25 och kan räknas som ''fullvuxna människor''. Varför tonåringar är unga och dumma, eller varför man säger att ''ungdomen är bortslösad på ungdomarna''. Olika diagnoser, hjärnsjukdomar, funktionsvariationer, omfattande missbruk vid tidig ålder påverkar den här utvecklingen. Så, kan han förstå nyanserna som finns vid saker som är fel och kan han förstå konsekvenserna när dessa fel görs? Har man nu tex, av en sjukdom, avstannat vid en mental ålder, kommer även konsekvenstänkandet avstannat.

Jag är inte rättslärd själv, men nej, jag tror inte att det är lagligt i de här fallen. Men det är inte heller lagligt att skicka en dickpic utan att det efterfrågats/skett i samtycke. Varför de, i deras videos nämner att de kommer att polisanmäla för just det, sexuellt ofredande. De har fått runkvideor och dickpics skickade till sig utan att ha bett om det, tekniskt sett. Tekniskt sett bad de inte om en bild från Tibro-killen heller, de frågade enbart om han hade en stor kuk. Det implicerar inte nödvändigtvis en bild på den. Det var likadant i tex fallet med Femfingers-Tobbe (var det, va?). När han skickat bilder på ansiktet frågade de ''du har ingen bild på ngt annat? '' Typ. Med tanke på kontext, kan man förstå vad som åsyftas, men ''ngt annat'' kan, rent tekniskt, betyda hans bil eller köksbord.
Pga det här fallet hade jag inte haft något emot att de blev anmälda, och sett resultaten av en prövning i rätten.
Saken är väl den att pedofilerna är fucked, vilka av de uthängda skulle vilja offentliggöra för hela Sverige - eller världen - vad de faktiskt skriver till barnen?

Visst, möjligt att någon hade kunnat resonera och övertyga dem att ta ned bilden, men som Patrik sade i ''På gränsen med Jihde'' är det möjligt att de får fiender längs vägen, men må så vara. Deras kamp mot pedofilerna och för barnen är viktigare för dem.
Citera
2022-01-29, 20:34
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Njae jag tänkte bara att det pratas ju en del om att det största hotet mot unga tjejer idag är alla djuriska utländska män vi tagit hit speciellt de senaste 15 åren. Men jag tycket att svenska män verkar också vara djur.. 🤨

Män är djur.
Tänk då också på det här, det här är bara toppen av toppen av ett isberg. Under 40 videor på uthängda pedofiler, då har de många andra som de fiskar efter i skrivande stund. Och då tror man dessutom att det är mellan 3-5% av en population som är pedofiler. Några hundratusen bara i Sverige, mao. Både manliga som kvinnliga, antagligen fler kvinnliga än vad man förstår.
Rimligtvis finns det helt enkelt fler svenska pedofiler på sidorna de fiskar på. Och på nätet. I Sverige.

Självklart är män djur. Vad skulle vi annars vara? Växter? Alger? Svampar? Bakterier? Det är ett faktum. Kvinnor är också djur. Sådan är vår natur. Av naturen är vi sprungna, av naturen är vi bundna. Det är väl bara tur att vi är såpass utvecklade djur att vi kan ifrågasätta och förstå oss själva, till den grad att vi har möjligheten att förändra oss själva. Medelst kunskapen om oss själva och olika hjälpinsatser för att övervinna våra drifter och beteenden.
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Men skillnaden mellan dig och mig bara att jag satt som enhetschef började som teamchef och därefter gick över till enhetschef.

Medans du var placerad där.

Nu vet jag inte vad detta har med någonting att göra men om du tror att det är helt fritt fram för dem som är placerade på särskilda boenden att använda internet, som kommunen står för och skriva och göra vad de vill så säger bara lycka till, Om du tror att det är verkligheten.

Vissa hvb-hem som vi har är det är inte ens tillåtet att de själva använder mobilen.
Och då har jag en hypotetisk fråga. Då du (åtm. påstår) att du är/varit en enhetschef.
Det spekulerades tidigare i tråden att Sara bara hittat på historian om händelsen de inte publicerade. Pga att det går emot sekretesslagen. Alltså, diskuterar en brukares privatliv med andra.

Då vet jag att det finns undantag för tystnadsplikten. Vid allvarligare företeelser (minst ett år i fängelse), såsom misstanke vid mord, våldtäkt och grov misshandel eller när ett barn riskerar att ta skada (som i det här fallet).

Hur hade processen gått till egentligen? En privatperson (likt Sara, i en ''organisation''), informerat er om att en av de boende i ett gruppboende tar kontakt med och har uppsåt att våldta ett barn. Med bevis. Och det finns skäliga misstankar till att det sker igen. Hade ni kunnat ha ett möte med Sara och brukarens vårdnadshavare/närmaste?
Citera
2022-01-29, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Tänk då också på det här, det här är bara toppen av toppen av ett isberg. Under 40 videor på uthängda pedofiler, då har de många andra som de fiskar efter i skrivande stund. Och då tror man dessutom att det är mellan 3-5% av en population som är pedofiler. Några hundratusen bara i Sverige, mao. Både manliga som kvinnliga, antagligen fler kvinnliga än vad man förstår.
Rimligtvis finns det helt enkelt fler svenska pedofiler på sidorna de fiskar på. Och på nätet. I Sverige.

Självklart är män djur. Vad skulle vi annars vara? Växter? Alger? Svampar? Bakterier? Det är ett faktum. Kvinnor är också djur. Sådan är vår natur. Av naturen är vi sprungna, av naturen är vi bundna. Det är väl bara tur att vi är såpass utvecklade djur att vi kan ifrågasätta och förstå oss själva, till den grad att vi har möjligheten att förändra oss själva. Medelst kunskapen om oss själva och olika hjälpinsatser för att övervinna våra drifter och beteenden.

Och då har jag en hypotetisk fråga. Då du (åtm. påstår) att du är/varit en enhetschef.
Det spekulerades tidigare i tråden att Sara bara hittat på historian om händelsen de inte publicerade. Pga att det går emot sekretesslagen. Alltså, diskuterar en brukares privatliv med andra.

Då vet jag att det finns undantag för tystnadsplikten. Vid allvarligare företeelser (minst ett år i fängelse), såsom misstanke vid mord, våldtäkt och grov misshandel eller när ett barn riskerar att ta skada (som i det här fallet).

Hur hade processen gått till egentligen? En privatperson (likt Sara, i en ''organisation''), informerat er om att en av de boende i ett gruppboende tar kontakt med och har uppsåt att våldta ett barn. Med bevis. Och det finns skäliga misstankar till att det sker igen. Hade ni kunnat ha ett möte med Sara och brukarens vårdnadshavare/närmaste?

Självklart Skulle vi inte kunna ha det enligt tystnadsplikten och den nya sekretesslagen (OSL).
Men en omvårdnads dragaren som kallas "brukare" skulle skriva på ett medgivande så skulle det gå alldeles utmärkt att ha ett sådant samtal.

Och jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så himla svårt att tro att jag har jobbat med det här? Det är liksom ingen större Merit.
Jobbet Jag har idag är betydligt av en helt annan kaliber än att sitta som en chef och tjafsa med undersköterskor, sjuksköterskor till viss del och en massa vårdbiträden.

Har du några fler frågor så är du välkommen att ställa dem.

Denna Sara har med andra ord ingenting som helst att göra på ett gruppboende och hon kommer inte att komma i närheten av ett sådant heller förrän personalen kör väck henne.

Däremot ser jag inga som helst hinder för att hon skulle skicka detta vidare till polisen.
Citera
2022-01-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Åh herregud...

Hur efterbliven måste man inte vara om man försöker få det till att alla förövarna röstar på ett särskilt parti? Du förstår att runt 20% av Sveriges röstberättigade befolkning röstar på SD idag va? Demografin för denna stora grupp är ett ganska bra tvärsnitt av befolkningen som helhet. Det kommer såklart finnas en del kräk som sympatiserar med detta stora parti, precis som det gör hos t ex S och M. Skillnaden mellan dessa 3 stora partier och dom små övriga ickepartierna är att andelen kräk förmodligen är lägre hos dom 3 stora partierna än i dom mindre partierna med mer extrema åsikter som inte är så attraktiva för väljarna.

Klart jag generaliserar, men personer med låg eller medellåg utbildning är överrepresenterade i SD. Det är fakta. Att både dess väljare och företrädare är överrepresenterade i brottsstatistiken är också fakta. Ditt resonemang haltar. Men absolut, man ska inte dra alla över en kam men har man en partiretorik som bygger på att alla hot är externa så har man en hemläxa att göra i att tvätta sin egen byk rätt mycket noggrannare först.
Om jag är efterbliven så finns det gott hopp om att klara sig rätt bra socioekonomiskt trots den defekten.
Citera
2022-01-29, 21:01
Avslutad
Citat:
Klart jag generaliserar, men personer med låg eller medellåg utbildning är överrepresenterade i SD. Det är fakta. Att både dess väljare och företrädare är överrepresenterade i brottsstatistiken är också fakta. Ditt resonemang haltar. Men absolut, man ska inte dra alla över en kam men har man en partiretorik som bygger på att alla hot är externa så har man en hemläxa att göra i att tvätta sin egen byk rätt mycket noggrannare först.
Om jag är efterbliven så finns det gott hopp om att klara sig rätt bra socioekonomiskt trots den defekten.

Nej nej nej! Dina känslor och uppfattningar om sakernas tillstånd är inte fakta. Det är lågbegåvade slutsatser du drar vilket innebär att du nu är tvungen att rösta på SD enligt din egna tes.
Citera
2022-01-29, 21:04
Avslutad
Citat:
Plötsligt har det gått för långt, och det tvivelaktiga fallet som Tibro-killen sker.
Vad är det som är tvivelaktigt med Tibro-fallet? Det är just i sådana stunder som Dumpen blir trovärdig.
Dock skamligt att behöva läsa att de ursäktar sig och drar riktlinjer. Vi hänger ut vem vi vill. Period. Inget snack. Ställ aldrig ens frågan. Ingen kommunikation.
Citera
2022-01-29, 22:02
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Ju mer jag tittar på uthängningarna på Dumpen, ju mer bedrövad blir jag. Det är skrämmande att det finns sådana här män i vårt samhälle.

Jag måste säga att Sjöberg & Co gör ett otroligt jobb. Mina ögon har öppnats för att det vidriga vansinnet är oändligt mycket värre än jag tidigare trott. Emellanåt känns filmklippen med konfrontationerna som underhållning för mig att se, men efter ett tag känner jag mig bara ledsen och deprimerad. Det är ju bara en vidrig verklighet. ☹
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in