2022-01-29, 12:25
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ingen liten skam de uthängda måste känna. Jag tror det bara är en tidsfråga innan vi får höra om första självmordet på ett eller annat sätt.

Självmord är i regel fruktansvärt tragiskt men när det gäller vidriga och sadistiska pedofiler som han i Västerhaninge som har begått extremt mycket brott så är det inget att känna sorg över.
Citera
2022-01-29, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Du trollar, har varit runt på mängder av lss, sol- boenden, å det ligger ju i sakens natur att många är riktigt märkliga i sitt beteende och att de går över gränsen. Att de gör det i sammanhang som dumpen undersöker är då ingen överraskning för mig. Tror dock att dessa stödboende kan dämpa viss galenskap så de är ju berättigade.

Men skillnaden mellan dig och mig bara att jag satt som enhetschef började som teamchef och därefter gick över till enhetschef.

Medans du var placerad där.

Nu vet jag inte vad detta har med någonting att göra men om du tror att det är helt fritt fram för dem som är placerade på särskilda boenden att använda internet, som kommunen står för och skriva och göra vad de vill så säger bara lycka till, Om du tror att det är verkligheten.

Vissa hvb-hem som vi har är det är inte ens tillåtet att de själva använder mobilen.
Citera
2022-01-29, 12:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ingen liten skam de uthängda måste känna. Jag tror det bara är en tidsfråga innan vi får höra om första självmordet på ett eller annat sätt.

När man läst "Hur det gick sen" som de skrivit så har tre av männen som de känner till blivit inlagda på psyket. En körde visst hon kvinnan själv till närmaste psykakut så han blev inlagd. Minst tre de känner till som akut blivit inlagda på psyket och det blir man inte om det inte föreligger akut risk att de skadar sig själva.

Så förmodligen om inte redan hänt bara en tidsfråga. För vissa av snubbarna kvittar det säkert med uthängningen om de redan är dömda eller åtminstone väl kända pedofiler så att säga för sin omgivning. För en del är det givet extremt mycket värre med förlorat arbete, förlorad familj kanske inte får träffa sina barn eller barnbarn längre.

Men resultatet såg vi ju i senaste klippet vilken panik cykelpedofilen fick när han såg att det var Sjöberg. Det är nog deras egen förhoppning att deras jobb leder till att färre vågar göra det här med att ragga barn medvetna om vilka konsekvenser det leder till om det blir känt.
Citera
2022-01-29, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Självmord är i regel fruktansvärt tragiskt men när det gäller vidriga och sadistiska pedofiler som han i Västerhaninge som har begått extremt mycket brott så är det inget att känna sorg över.

Jag håller med dig.
Det känns som att samhället vinner dubbelt upp om de tar och begår självmord.
Det är ingen som saknar dessa människor ändå, dessutom kan man spara andra människor massa lidande och pengar.

Jag tror inte att Patrik och den där Sara är speciellt nervösa för att bli stämda.
Tror det är ganska många av oss som är beredda att så fall stötta dem med pengar.
Citera
2022-01-29, 12:57
Medlem
Lonlines avatar
Något namn på peddot med cykeln?
Citera
2022-01-29, 13:04
Medlem
Vaginalketchups avatar
Nån borde ju kontakta företaget
Citera
2022-01-29, 13:32
Medlem
Hussefars avatar
[quote=Zaedrews|78884404]Namn eller annan personlig information undviker de att nämna. Lite förmodligen för att gardera sig.

Antagligen. Jag har aldrig sett något namn nämnas i kommentarsfältet heller. Säkert därför de inte väljer att publicera de kommentarerna för att ha sina fingrar fria.
Citera
2022-01-29, 13:34
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Namn eller annan personlig information undviker de att nämna. Lite förmodligen för att gardera sig.

Antagligen. Jag har aldrig sett något namn nämnas i kommentarsfältet heller. Säkert därför de inte väljer att publicera de kommentarerna för att ha sina fingrar fria.
Citera
2022-01-29, 13:35
Medlem
MostyBlejsXs avatar
[quote=Hussefar|78885710]
Citat:
Namn eller annan personlig information undviker de att nämna. Lite förmodligen för att gardera sig.

Det gör de nog klokt i men man kan hoppas att de namngivs härinne.
Citera
2022-01-29, 14:51
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Vette fåglarna, de flesta brukar prata bakom dig, inte framför dig. Det är väl dom här praktiska grejerna som jobb och förstörd framtid som är jobbiga.

Säkert en del som kommer att ta livet av sig. Själv hade jag aldrig begått självmord i motsvarande läge. Ska man gå under kan man lika gärna göra det ordentligt, och ha lite roligt längs med vägen.
Citera
2022-01-29, 17:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
När man läst "Hur det gick sen" som de skrivit så har tre av männen som de känner till blivit inlagda på psyket. En körde visst hon kvinnan själv till närmaste psykakut så han blev inlagd. Minst tre de känner till som akut blivit inlagda på psyket och det blir man inte om det inte föreligger akut risk att de skadar sig själva.

Så förmodligen om inte redan hänt bara en tidsfråga. För vissa av snubbarna kvittar det säkert med uthängningen om de redan är dömda eller åtminstone väl kända pedofiler så att säga för sin omgivning. För en del är det givet extremt mycket värre med förlorat arbete, förlorad familj kanske inte får träffa sina barn eller barnbarn längre.

Men resultatet såg vi ju i senaste klippet vilken panik cykelpedofilen fick när han såg att det var Sjöberg. Det är nog deras egen förhoppning att deras jobb leder till att färre vågar göra det här med att ragga barn medvetna om vilka konsekvenser det leder till om det blir känt.

Det positiva med att dessa herrar blev inlagda på psyket är att de kanske kan få hjälp med sin sjuklighet. Jag är inte så insatt i ämnet men det kanske är så att de innerst inne inte vill ha någon hjälp/förändring. Frågan är då om tvångsvård kan bli aktuellt? Anledningen till akutintaget är förmodligen sammanbrott/suicidrisk. Personalen där kanske inte arbetar vidare med sexuell sjuklighet?
Citera
2022-01-29, 17:59
Medlem
Något som är uppenbart när man kollar klippen på Dumpen är att männen är WT:s. De har en begåvning som ligger i nivå med det åldersspann de söker sina offer i. De mest kvalificerade jobb de klarar av är att köra kranbil, diska på restaurang och plocka grejer på ett lager. Det här handlar om SD-pöbeln som försöker rikta strålkastaren mot andra problem samtidigt som de själva sitter i samma båt av svag begåvning och bristande bildning. Fotboja på hela gänget i förebyggande syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in