Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-29, 19:11
  #97
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har inte Aftonbladet blivit totalt SD vänliga ?

Jul i Thailand, BRÖDerna i Östberga, Curre Lindström osv ?
Ingen aning, jag har inte läst msm de senaste 10 -15 åren
Citera
2022-01-29, 19:25
  #98
Avstängd
InteriorDecorators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Är dom komiska? Tråden ligger i Humor och behandlar den skrattretande aspekten av PK.. PK-stollar som är så bisarra att man kan skratta åt dem alltså.

Löfven har fått mig att skratta högt ett par gånger faktiskt. Det är något pajjigt över honom.
Citera
2022-01-29, 19:32
  #99
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Löfven har fått mig att skratta högt ett par gånger faktiskt. Det är något pajjigt över honom.
Jo, ifråga om Löfven håller jag med, dock är de andra som skribenten nämnde bara tråkiga.

Jag garvade när han alltid sa "det är oacceptabelt!" om grov brottslighet och krig.. Och när han sa att SD förvisso inte är fascister men väl "nypopulister", vad nu det är för nåt..
Citera
2022-01-29, 19:35
  #100
Avstängd
InteriorDecorators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Jo, ifråga om Löfven håller jag med, dock är de andra som skribenten nämnde bara tråkiga.

Jag garvade när han alltid sa "det är oacceptabelt!" om grov brottslighet och krig.. Och när han sa att SD förvisso inte är fascister men väl "nypopulister", vad nu det är för nåt..



HAHA hans "det är oacceptabelt" var så harmlöst och patetiskt, hur ska en man som har svårt att räkna procentandelar och pratar om döda som flyr, lösa de komplexa problem vi har!

Också kul att han startar hela sin sejour med "bara käbbel"repliken, som skulle komma att följa klantarslet genom hela hans tid som statsminister
Citera
2022-01-29, 20:22
  #101
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Tårtkvinnan Irene Matkowitzc som bekämpade rasisten/fascisten Jimmie Åkesson med gräddtårta..

This finger kills fascists: https://external-content.duckduckgo....jpg&f=1&nofb=1
Hon fick fängelse, underbart.
https://www.expressen.se/nyheter/har...rt-av-polisen/

Jag minns Erik Fichtelius som ett tag var huvudreporter på SVT. När ABBA vann med låten Waterloo 1974 i England så sprang han efter Annifrid samma festkväll och ställde som första fråga "Hur känns det att sjunga om ett slag där det dog 100.000 människor". Nu får du väl ge dig blev svaret. Detta sändes i rapport.

Minns när Queen skulle bojkottas av hela vänster-eliten i Sverige. De hade spelat en gång på ett Sydafrikanskt hotell.

Minns är Sylvia Wrethammar sjöng El Viva Espana, stor hit ca 1974, och hon kom på alla framsidor eftersom hon "hyllade Spanien som var en diktatur".

Minns hur Sverige skulle spela en Davis Cup-match i tennis mot Chile 1975, som var en diktatur så vänstern planerade att förstöra matchen. Men den spelades, och det stod poliser runt hela tennisplanen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ta-set-i-malmo
Citera
2022-01-29, 20:23
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Nour El Refai visade brösten för män i en park men det uppskattades inte. Var de säckiga taxöron?
Grejen var att Nour El Refai trodde hon var supercool, störtball, för att hon visade brösten i en park,
hur vanligt som helst innan invandringen gjorde att vi slutade med det.

Nour El Refai trodde männen blev förbannade för att de påtvingades kåthet, hennes bröst skapade okontrollerad kåthet, nåt sånt.

Männen blev förbannade för att de påmindes om alla bröst de nu inte får se.
Citera
2022-01-29, 20:41
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Hon visade väl busken?
Busken?
Nour El Refais budskap gick alltså inte fram.

Hon stod i mitten av en plaskdamm, blottade underlivet och skrek;
–Detta är en fitta, en FITTA!!! Titta på den, en FITTA!!!
(Konstig morsa måste ju ungarna i plaskdammen tänkt.)

Hon riktade sig till svenska män som passerade vid lunchtid.
Citera
2022-01-29, 21:02
  #104
Medlem
Snälla! Kan ingen fixa en länk till skägg-baaaaarnen med nallebjörnar osv. Dessa måste bara fram valåret 2022.
Citera
2022-01-29, 21:23
  #105
Medlem
Ordet politiskt korrekt betydelse har ju ändrats över tid. Orden användes av vänstern fram till en bit in på 70 talet. Politiskt korrekta var enligt den dåvarande vänstern samtliga partier i riksdagen till höger om vpk, så även sossarna. Och all musik som ansåg sig vara kommersiell, som tex ABBA. ansågs vara politiskt korrekt. Vänsterns egna lilla ovän var bla familjen Wallenberg.

Numer har orden en helt annan betydelse.
Att vara Pk 1965 till ca 1979 var alltså något helt annat än idag.
Citera
2022-01-29, 21:27
  #106
Avstängd
InteriorDecorators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Snälla! Kan ingen fixa en länk till skägg-baaaaarnen med nallebjörnar osv. Dessa måste bara fram valåret 2022.


De flesta var från åren 2010-2015 vill jag påstå, det tog ett par år för idioterna och inse hur genomsynligt det var och man tog bort barn ur titelt, de kallas alltså numera bara ensamkommande.


https://dissidenter.com/2017/02/16/a...mmande-barnen/

35 åringen med nallebjörnen syns där i hörnet, kunde tyvärr inte hitta hela bilden men du ser honom tydligt. Etablissemanget har lyckats ta bort en del av det i hopp om att svensken sonika ska glömma bluffen om de ensamkommande barnen.
Citera
2022-01-29, 22:11
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Den livsfarliga hårdrocken 1982!
Från tv-programmet "Svar Direkt" med Sivert Öholm.
W.A.S.P. = We Are Satans People.

I perspektiv så var det i alla fall inte hårdrocken som förstörde nationen.

Varsågod, titta och njut;
https://youtu.be/xA_rOS3U15I

Mer PK än så här blir det inte.

Mvh.

Tyvärr önskar jag att detta vore PK, men icke. Detta är inte en diskussion om PK som var ett okänt begrepp vid tidpunkten och HBTQ var lika okänt och du kunde slå upp Aftonbladet och beställa vuxenfilmer med titlar som ”Neg*rsprut på Kuba”.
Citera
2022-01-29, 23:18
  #108
Avstängd
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ordet politiskt korrekt betydelse har ju ändrats över tid. Orden användes av vänstern fram till en bit in på 70 talet. Politiskt korrekta var enligt den dåvarande vänstern samtliga partier i riksdagen till höger om vpk, så även sossarna. Och all musik som ansåg sig vara kommersiell, som tex ABBA. ansågs vara politiskt korrekt. Vänsterns egna lilla ovän var bla familjen Wallenberg.

Numer har orden en helt annan betydelse.
Att vara Pk 1965 till ca 1979 var alltså något helt annat än idag.

VPK byggde också ett våldskapital genom terrorism. Kommunismen bygger mycket på terrorismen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback