2022-01-28, 16:36
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Tjejer som går runt och slampar sig får fan skylla sig själva.

Om tjejernas mammor och vuxna "förebilder" uppmanar dem till det?
Det är hela samhället det är fel på.
Citera
2022-01-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Skillnad på utlänning och utlänning. Menar givetvis ifrån MENA eller andra skräpländer.

Fetade och ja. Dålig impulskontroll, lågt iq, lägre empati, bristande uppfostran en redig cocktail för att begå hyss speciellt när det inte finns några märkbara konsekvenser av sitt handlande.

Jag kan absolut köpa att män som kommer från länder där synen på kvinnor är skev och där man anser att kvinnor är en tredje grads medborgare som inte bör köra bil eller tex cykla tenderar till att ha lägre empati för kvinnor och därmed ha högre benägenhet till att våldta kvinnor. Däremot som du säger så måste man skilja på utlänning och utlänning. Att bara säga att "umgås du med utlänningar så blir du våldtagen" är bara okunnigt och säger mer om en själv. Är själv utlänning och kan hålla med att tex Somalier/Afghaner är överrepresenterade bland våldtäksfall, hade till och med en svensk flickvän i gymnasiet som blev våldtagen av en Afghan något år innan vi träffades.
Citera
2022-01-28, 17:04
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenarkines
Däremot som du säger så måste man skilja på utlänning och utlänning. Att bara säga att "umgås du med utlänningar så blir du våldtagen" är bara okunnigt och säger mer om en själv.

I detta fall berodde det snarare på otydlighet. Det var underförstått att det handlade om en viss typ av invandrare. Det handlar nästan alltid om en viss typ av invandrare när man debatterar om invandrare. Jag brukar själv störa mig på hur denna generella kategori används i politiska debatter.
Citera
2022-01-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Precis som mig och alla andra som ändå utövar egenansvar.

Tillskillnad från dig så skickar vi inte nakenbilder till folk vi knappt känner.

Träffar du folk, så utsätter du dig för risk att utsättas för brott. Det hoppas jag att du är medveten om? Tom. din bästa polare sedan många år tillbaka kan råka ut för något som gör att han dräper dig. Den fina dejten som du för första gången har underbart sex med, kan falskt tillvita dig för våldtäkt. I gänget du är på fest med kan det finnas någon som spårar ur och du kan bli misshandlad. Så fort du har med andra människor att göra, så utsätter du dig själv för risken att utsättas för brott. För kvinnor som umgås med folk finns även en viss risk att de blir våldtagna. Men den risken finns även för män. Så det enda säkra egenansvaret man kan ta är att helt undvika att umgås med andra människor. Men eftersom du umgås med andra människor, så tar du inget säkert egenansvar. Bara så att du vet det.

Jag har aldrig skickat en nakenbild. Vart har du fått den dumma tanken från?
Citera
2022-01-28, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Träffar du folk, så utsätter du dig för risk att utsättas för brott. Det hoppas jag att du är medveten om? Tom. din bästa polare sedan många år tillbaka kan råka ut för något som gör att han dräper dig. Den fina dejten som du för första gången har underbart sex med, kan falskt tillvita dig för våldtäkt. I gänget du är på fest med kan det finnas någon som spårar ur och du kan bli misshandlad. Så fort du har med andra människor att göra, så utsätter du dig själv för risken att utsättas för brott. För kvinnor som umgås med folk finns även en viss risk att de blir våldtagna. Men den risken finns även för män. Så det enda säkra egenansvaret man kan ta är att helt undvika att umgås med andra människor. Men eftersom du umgås med andra människor, så tar du inget säkert egenansvar. Bara så att du vet det.

Jag har aldrig skickat en nakenbild. Vart har du fått den dumma tanken från?

Nog låter du väl främlingar använda ditt bankkort åtminstone?
Citera
2022-01-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Jeez. Det sista du nämnde är ju för fan det jag har sagt hela tiden. Skillnaden är dock att du får det till att låta som antingen-eller.

Vad i helvete är ”förövarmentalitet” ens?

Din naivit grundar sig i att du ger sken om att inte ha den ringaste aning om hur komplext detta är.

Det är du som är antingen eller. Och du diskuterar främst "offrets ansvar".

Hur komplext det är? Det är inte mer komplext än att det finns folk som inte drar sig för att begå lagbrott.
Citera
2022-01-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Våldtäkt kan gälla men att det står diffus mot solklar.
För att förtydliga ytterligare att hade 10 man tryckt i skrubben så hade det varit en solklar våldtäkt.
Tio män på en fest att det är inte så solklart längre, eller den ur verkligheten 6 killar och en tjej i ett tält och alkohol och droger, varför drabbar sådant en del och inte andra?
Mina egna döttrar skulle för det första inte gå i lag med ett gäng killar/män och dricka/droga sig bortom vett och sans och en tumregel är att kvinnor tackar för sig sig innan att det börjar bli grabbigt, sisten kvar en flin-Lisa blir sedd som ett byte, så är det bara.

Om 6 män tycker att det är helt ok att ha sex med samma kvinna som varandra i ett tält eller på en fest medans de andra tittar på, så anser jag att dessa män är rejält störda. Vem fan vill ligga med någon som ens fem polare också sätter på och stå där tillsammans och se på varandra när en efter en sätter på en redlöst packad dam? Du inser säkert att de där 6 männen du skriver om är mycket störda individer? Och att det inte är ett dugg förvånadsvärt om de faktiskt har våldtagit kvinnan i fråga? I synnerhet som hon säger att de har våldtagit henne. Jag skulle definitivt lita fullt ut på henne. Eftersom de där 6 männen har visat upp hur jävla sexualstörda de är som ligger med en ensam kvinna på en fest eller i ett tält, påhejade av varandra....

Det är skillnad om de där 6 männen gått till en swingerklubb, där det sker sexorgier under kontrollerade former med folk som frivilligt vistas där. Fortsatt märkligt beteende, men då hade de ju åtminstone visat att de tar ansvar och kör gangbang med någon som uttryckligen vill och att de gör detta under kontrollerande former.

Men de där 6 männen du skriver om: med största säkerhet har de våldtagit kvinnan du känner. fan, var ett stöd för henne!
Citera
2022-01-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Ja. Och det gör jag av och till. Och förvånande många håller med när någon tar bladet från munnen. Folk är generellt fega men de är inte blinda.

Ditt försök till social stigmatisering misslyckades alltså.

Sedan förstår jag inte varför man ska sitta och prata om horor på en arbetsmiddag. Gör du det med din chef?
Ge dig. Är småbarn som blir våldtagna av pedofiler också horor i dina ögon? Lär dig respekt.
Citera
2022-01-28, 18:06
Medlem
Citat:
Nog låter du väl främlingar använda ditt bankkort åtminstone?

Nej. Men mina barns medförälder har fått låna det då och då, då jag litar på att detta förtroende inte missbrukas. Och det var ett sådant exempel jag skrev till dig tidigare: att låna ut bankomatkort till en person man litar på.

De som blir våldtagna av en person de känner litar många gånger på den personen. De som skickar nakenbilder till någon, litar förmodligen på den personen.

Egenansvar är med andra ord att vara ytterst misstänksam mot alla: tom. mot dem man litar på. för litar man på folk, finns alltid risken att denna tillit missbrukas och man utsätts för ett brott. Så du tar inte något egenansvar, eftersom du tycks lita på folk. Du riskerar att utsättas för brott. Och det bör du vara medveten om. Precis som tjejer som skickar nakenbilder till killar med stor sannolikhet litade på de där killarna. Du skiljer dig inte från de tjejerna, eftersom du litar på folk/umgås med folk, det enda som skiljer er åt är att de som dessa tjejer litade på visade sig ha förövarmentalitet medans de du litar på än så länge har visat sig inte ha detta.

Så för att vi ska slippa utsättas för brott är det bra att komma tillrätta med folks förövarmentalitet. Och låsa in dem som begår allvarliga brott långt och länge.

för ska vi lägga över ansvaret för att inga brott ska begås, på eventuella blivande brottsoffer, ja, då får både du och jag och alla andra sluta umgås med folk. Dra oss undan. Och det blir ett mycket trist liv.
Citera
2022-01-28, 18:48
Medlem
Citat:
Nej. Men mina barns medförälder har fått låna det då och då, då jag litar på att detta förtroende inte missbrukas. Och det var ett sådant exempel jag skrev till dig tidigare: att låna ut bankomatkort till en person man litar på.

De som blir våldtagna av en person de känner litar många gånger på den personen. De som skickar nakenbilder till någon, litar förmodligen på den personen.

Egenansvar är med andra ord att vara ytterst misstänksam mot alla: tom. mot dem man litar på. för litar man på folk, finns alltid risken att denna tillit missbrukas och man utsätts för ett brott. Så du tar inte något egenansvar, eftersom du tycks lita på folk. Du riskerar att utsättas för brott. Och det bör du vara medveten om. Precis som tjejer som skickar nakenbilder till killar med stor sannolikhet litade på de där killarna. Du skiljer dig inte från de tjejerna, eftersom du litar på folk/umgås med folk, det enda som skiljer er åt är att de som dessa tjejer litade på visade sig ha förövarmentalitet medans de du litar på än så länge har visat sig inte ha detta.

Så för att vi ska slippa utsättas för brott är det bra att komma tillrätta med folks förövarmentalitet. Och låsa in dem som begår allvarliga brott långt och länge.

för ska vi lägga över ansvaret för att inga brott ska begås, på eventuella blivande brottsoffer, ja, då får både du och jag och alla andra sluta umgås med folk. Dra oss undan. Och det blir ett mycket trist liv.
I dagens samhälle ”trust no one”.
Citera
2022-01-28, 20:04
Avslutad
Citat:

Varför lånar du inte ut ditt kort till folk du inte litar på?

Det är ju inte ditt fel om kortet missbrukas, det är ju deras fel.
Senast redigerad av priz 2022-01-28 kl. 20:07.
Citera
2022-01-28, 21:14
Avslutad
Citat:
Varför lånar du inte ut ditt kort till folk du inte litar på?

Det är ju inte ditt fel om kortet missbrukas, det är ju deras fel.
Vad är det för jävla liknelse?

På samma sätt som man bara skickar nakenbilder till såna man litar på lånar man bara ut sitt kort till folk man litar på.

Men då anser du att då är det ditt fel att kortet missbrukades för att du lämnade ut det till någon som du litade på inte skulle missbruka det?
Senast redigerad av Ipsi 2022-01-28 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in