Citat:
Ursprungligen postat av
JuniorDahlen
Varför skriver du att du skrattar? Är det någon sorglig härskarteknik som inte fungerar? Alla förstår ju att du högröd och svettig sitter hemma och slår nävarna i tangentbordet av ren ilska
Det är game, set och match för Ebba i detta. Försök lägga energi på något annat så mår du nog bättre. Håller tummarna för att du inte tar ut din ilska på folk i din närhet. Den här ilskan och fixeringen är verkligen inte bra för dig. Tänk på pumpen
Av Merrybums stavning att döma har hen redan fått en stroke av allt detta, så se det som ett varnande exempel

På tal om härskarteknik. Du påstår dig veta vad hen känner och agerar. Du förminskar sedan hens åsikter, och tycker dig sedan ha rätt att bestämma vad hen ska lägga som energi på. För att sedan antyda att hen skulle vara obehaglig för sin omgivning. Samt att det hen skriver i tråden är fixering, men din egen medverkan är synd då eller? Sedan avslutar du hela inlägget med att förminska det jag skriver för att jag stavar illa.
Vad vad det du sa om härskartekniker sa du?
Det enda som inte är reda förolämpningar i ditt inlägg är.
Citat:
Det är game, set och match för Ebba i detta
. Ja det må det vara, juridiskt. Den arma Esbjörn kommer nog att få ångra att han skrev på det där avtalet 20/8-20 för resten av sitt liv. Så sorgligt att tvingas gå egendom en sådan sorg i slutet av livet.
Dock, denna fråga har, vad du än tycker om saken en moralisk del oxå. Och den lär inte vara utredd bara för att Ebba sitter och gottar sig i sitt tip top renoverade hus. För som notknapparen så bra beskrivet. Detta är inte snyggt någonstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
ksitpeks
Ordet "nog" (fetat i citatet) visar att det är mitt eget antagande och inget jag behöver källbelägga.
Du själv har f.ö. tvärsäkert påstått att binninge utsetts till juridiskt ombud av ett försäkringsbolag. Kan du tala om vilket försäkringsbolag och vilket/vilka mål ? Gärna med källhänvisning.
Fast det är han ju, Johann alltså.
Jag försökte be om källa för att jag ville visa på ojämnheten i vad man vill ha källa på. Just för att det så ofta ropas på källa, även när jag är tydlig med att det är mina tankar.
Synd att du inte såg ironin i min fråga, utan klev rätt i med ullstrumpor och allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, juridiken kan låta hård, i många stycken.
Och det är ju just det; Ebba tar släggan och krossar bordet mitt i nyllet på Ebjörn direkt, med handskrivet brev och sedan hot om rättegång, hot stora kostnader för både det ena och andra.
Det är väl det som människor reagerar på i första hand; att Ebba direkt drar igång det på ett rent rättsligt plan. Hon visar tänderna direkt, och morrar.
I media svarar hon först nej på frågan om hon hotat att dra Esbjörn inför domstol, sedan "omformulerar hon stämningsansökan till att Esbjörn informerats om sina skyldigheter.
Ganska stor skillnad på vad hon i verkligheten gör och vad hon beskriver det som.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
Att stämningsansökan dessutom är hård i tonen, och formulering som kan tolkas fritt som att Ebba skulle vara berdd att låta avtalet hävas om Esbjörn bara dök upp när hon försökt få kontakt, det ser jag som försök till att bygga lugtslott.
Det är hypoteser som är ingen vet vare sig vad Ebba hade för tankar och vilja och vad ett sådant möte skulle resultera i. Ebba har redan nu visat att hon aldrig skulle eller kommer att backa, vad som än händer.
Att Ebba försöker att vända på steken genom att fråga sig om hon skulle vara rättslös bara för att hon är politiker, är befängd.
Ingen påstår att någon ska vara rättslös.
Om man har agerat ärligt och varit "försiktig" vid köpet, då har man inget att oroa sig för.
Men det är just det, att Ebba vet att människor inte upplever att hon har agerat med varsamhet utan stövlar på i sina sjumila- stövlar, slår näven i bordet samtidigt som hon i media lägger upp det som berättar en "annan" historia.
Det människor reagerar mot är hennes hårda sätt att hantera situationen med en gammal man som har känt sig pressad och inte stått upp för sig själv. En person som har vissa kognitiva svårigheter och som har ångrat sig.
På det kommer sedan de hårda formuleringarna i stämningsansökan.
Bra sammanfattat b
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Det är inte Ebba som skrivit Jordabalken...
Det är såldes inte Ebba som styr hur affären ska genomföras eller avbrytas.
Ebba har inte sagt ett ord om hur - hon har bara följt vad som stipuleras i en av landets äldsta lagar.
Tänk vad enkelt det varit för alla om även Esbjörn följt lagen.
Men vad skulle du då ägnat ditt liv åt.
Nä så kan man ju säga. Men lagar behöver ju inte vara rätt. Det är ju Ebba själv tydlig gällande sin förtalsdom.
Och förövrigt så hindrar inte jordabalken att ett köp går tillbaka eller sälj tillbaka om alla parter har normalt fungerande empati. Så det är således Ebba som styr hur denna affär ska sluta.
Att du inte kräks när du klämmer ur dig senaste meningen. Har du ingen som helst självinsikt människa! Du sitter ju mer här oftare än mig och har dessutom varit aktiv längre än mig i tråden. Så vad ska du själv ägna ditt liv åt när det tar slut.