2022-01-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Vilket man korrigerar nu. Det är mer än tydligt. Likväl är det ni som tror er kunna tygla Moderaternas framtida övergrepp på nationella värden (med allt vad innefattar). Och det begriper ju vilken lågbegåvad stjärna som helst inte kommer gå.

Vid 2026 har ni i så fall hela 26% och det inducerar ingen skrämselhicka precis.

Klarar ni ej av att mota Moderaternas attack på arbetarklassen, i regeringsställning, då ser jag snarare att ni tappar stöd. Och förlorar ni i år så är det nog mer sannolikt att vänstersvängen fortsätter, och att era hjärtefrågor parkerar strax under väljarnas egna prioriteringar. Men visst skulle det kunna förändras snabbt. Speciellt om arbetslösheten stiger, vilket jag befarar att den kommer göra efter 2023-24 (p.g.a. teknikomvandlingen i samhället).

Du bevisar verkligen hur enfaldig du är; 2014 hade SD 12% och var isolerade. Idag ingår de i ett regeringsunderlag som når 45%. Om vi då leker med tanken att de ensamma skulle få 26%- så leder det till egen majoritet för deras regeringsunderlag. Men visst hörrudu, det är ju inget problem för såna som dig.

Jag är inte nån klassisk ”sverigevän” i den meningen att jag är helt såld på SD och Jimmie Åkesson. Däremot så inser jag att de är det minst sämsta alternativet i rikspolitiken. Det intressanta sammanhanget är att såna som jag sannolikt ha sympatiserat med S och V under efterkrigstiden- när de verkligen stod på arbetarnas sida och skyddade de mot massinvandringens negativa konsekvenser för löntagare.

Med motståndare som du kan SD skratta sig lyckliga.
Citera
2022-01-27, 10:37
Medlem
Jag har varit inne och kollat på NYANS facebook och jag blev glatt överraskad att dom verkar ha kommit igång rejält. Dom satsar bland annat i Göteborg och håller möten och kontakter digitalt och det ser mycket bättre ut än bara för två månader sedan.

Jag skall följa det mer.

Det behövs krafter som kan neutralisera sossarnas SMS-påminnelser i utanförskapsområdena. Ännu har väl inte NYANS gjort något avtryck i OU, jag tror deras väljare är mycket svåra att fånga upp för dom pissiga instituten.
NYANS kan bli ganska stora år 2026, en välförtjänt kniv i ryggen på vänsterkrafterna. Kan också ha lite påverkan vid årets val. Jag är optimistisk.
Citera
2022-01-27, 10:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Håller inte med. Det är S som uppvisar dom auktoritära dragen. Det är S som går ut med SMS-påminnelser i utanförskapsområdena. Det är LO som lär arbetarna att rösta på S, det är S som inte har någon som helst förståelse för hur djävligt folk har det som skall förflytta sig till sina jobb och det är S som har huvudansvaret för en vanvettig energipolitik. Den är fortfarande vanvettig även fast MP är bortsopade.
Fortfarande vill M ta till ännu hårdare tag mot folk som önskar ta egna beslut rörande sin kropp.

SD vågar knappt röra vid frågan, vilket tydligt visar att partiet kommer att låta M få som de vill.

Jag ser hellre S regera 4 år till med stöd av ett starkt V än M, även med SD som stödhjul. Det bästa är om Afs kommer in istället för L, eftersom de kommer att vara en riktig opposition och ändå ge passivt stöd åt alla förslag till minskad invandring och/eller återvandring. Det kommer att på allvar ta sakpolitiken och debatten i en för Sverige livsnödvändig riktning.
Citera
2022-01-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Fortfarande vill M ta till ännu hårdare tag mot folk som önskar ta egna beslut rörande sin kropp.

SD vågar knappt röra vid frågan, vilket tydligt visar att partiet kommer att låta M få som de vill.

Jag ser hellre S regera 4 år till med stöd av ett starkt V än M, även med SD som stödhjul. Det bästa är om Afs kommer in istället för L, eftersom de kommer att vara en riktig opposition och ändå ge passivt stöd åt alla förslag till minskad invandring och/eller återvandring. Det kommer att på allvar ta sakpolitiken och debatten i en för Sverige livsnödvändig riktning.

Egna beslut angående sin egen kropp, antar det är vaccinet det handlar om. Vill bara påpeka att även S och V är/har varit ganska mycket för vaccin även för yngre människor.

SD tycker jag har varit kloka som hållit låg profil i vaccinfrågan. Det är dock dags att trycka på att restriktionerna nu verkligen tas bort nu när omikron visat sig vara så mild att nästan ingen har blivit allvarligt sjuk ens bland de äldre och de med andra sjukdomar.

Det är tyvärr en liten önskedröm att S+V skulle kunna regera själva. Både C och MP står i vägen för den drömmen. MP ramlar förhoppningvis ur riksdagen, men C kvarstår och vi vet alla att C och V står på extremt motsatta sidor i många frågor.

En M+SD+KD regering däremot har förutsättningar för att bli en stabil regering som under nästkommande 4 år arbetar för att genomföra många av de absolut nödvändiga beslut som måste tas för Sveriges bästa. Att de inte är överens på alla frågor är inget stort problem. Precis som många andra har jag känslan också att SD+S kommer se till att M inte går för långt till höger. Men en M-regering utan C kommer inte att gå så långt till höger som Reinfeldtregeringen gjorde. C är extremt långt ut till höger och utan deras påverkan så är inte M så fruktansvärt långt ut till höger ändå.

Jag förutsätter givetvis att L ramlar ur riksdagen. Annars har vi en trubbelfaktor till där.
Citera
2022-01-27, 11:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Egna beslut angående sin egen kropp, antar det är vaccinet det handlar om. Vill bara påpeka att även S och V är/har varit ganska mycket för vaccin även för yngre människor.

SD tycker jag har varit kloka som hållit låg profil i vaccinfrågan. Det är dock dags att trycka på att restriktionerna nu verkligen tas bort nu när omikron visat sig vara så mild att nästan ingen har blivit allvarligt sjuk ens bland de äldre och de med andra sjukdomar.

Det är tyvärr en liten önskedröm att S+V skulle kunna regera själva. Både C och MP står i vägen för den drömmen. MP ramlar förhoppningvis ur riksdagen, men C kvarstår och vi vet alla att C och V står på extremt motsatta sidor i många frågor.

En M+SD+KD regering däremot har förutsättningar för att bli en stabil regering som under nästkommande 4 år arbetar för att genomföra många av de absolut nödvändiga beslut som måste tas för Sveriges bästa. Att de inte är överens på alla frågor är inget stort problem. Precis som många andra har jag känslan också att SD+S kommer se till att M inte går för långt till höger. Men en M-regering utan C kommer inte att gå så långt till höger som Reinfeldtregeringen gjorde. C är extremt långt ut till höger och utan deras påverkan så är inte M så fruktansvärt långt ut till höger ändå.

Jag förutsätter givetvis att L ramlar ur riksdagen. Annars har vi en trubbelfaktor till där.
S och V har fortfarande inte varit värre än M. Helst skulle minst 7 partier ramlar ur RD men det kommer ju inte att hända 2022. Det blir antingen en M-ledd regering med SD som stödhjul eller en S-ledd regering med C och antagligen V som stödhjul.

Inte heller har SD visat intresse för frågan tidigare. Att lyfta den nu signalerar endast feghet, nu när pandemin är i stort sett över.

Blir SD betydligt större än M kan vi möjligen få se realpolitik i en sundare riktning, men med M som huvudsaklig regeringsbildare blir detta ur askan i elden.
Citera
2022-01-27, 16:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag har varit inne och kollat på NYANS facebook och jag blev glatt överraskad att dom verkar ha kommit igång rejält. Dom satsar bland annat i Göteborg och håller möten och kontakter digitalt och det ser mycket bättre ut än bara för två månader sedan.
Jag skall följa det mer.
Det behövs krafter som kan neutralisera sossarnas SMS-påminnelser i utanförskapsområdena. Ännu har väl inte NYANS gjort något avtryck i OU, jag tror deras väljare är mycket svåra att fånga upp för dom pissiga instituten.
NYANS kan bli ganska stora år 2026, en välförtjänt kniv i ryggen på vänsterkrafterna. Kan också ha lite påverkan vid årets val. Jag är optimistisk.

Om de lyckas i valet så kommer också fler svenskar och icke-muslimska invandrare inse att det finns människor i Sverige som röstar på sin egen kultur, sitt eget samhällsskick, sin egen lagstiftning och sin egen religion (Och med ett eget främmande språk som det viktigaste språket). Då kommer dessa inse att de också måste rösta på sitt eget folk, sin egen kultur och sitt eget språk. Så som det är i alla mångkulturer; varje kultur röstar på sina egna partier och verkar för den egen kulturen i opposition till övriga kulturer.

Citat:
Jag ser hellre S regera 4 år till med stöd av ett starkt V än M, även med SD som stödhjul.

Men det regeringsalternativet finns inte. Lyckas både S och V väldigt bra i valet kan de skrapa ihop 40 % tillsamman. M/KD/SD är närmare en majoritet de har redan cirka 45 %. Om de blågula måste blanda in L så kan jag hålla med dig men utan L är det blågula blocket bättre än det röda eller rödgröna.

Citat:
S och V har fortfarande inte varit värre än M. Helst skulle minst 7 partier ramlar ur RD men det kommer ju inte att hända 2022. Det blir antingen en M-ledd regering med SD som stödhjul eller en S-ledd regering med C och antagligen V som stödhjul.Inte heller har SD visat intresse för frågan tidigare. Att lyfta den nu signalerar endast feghet, nu när pandemin är i stort sett över.Blir SD betydligt större än M kan vi möjligen få se realpolitik i en sundare riktning, men med M som huvudsaklig regeringsbildare blir detta ur askan i elden.

Det finns ett Corona-parti nu som du kan rösta på, men vi som försöker rädda Sverige och svenskarna har andra frågor än bara den. Svenska Rikslagen: (FB) Svenska Rikslagen - politiskt parti bildat 2022
Citera
2022-01-27, 16:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Men det regeringsalternativet finns inte. Lyckas både S och V väldigt bra i valet kan de skrapa ihop 40 % tillsamman. M/KD/SD är närmare en majoritet de har redan cirka 45 %. Om de blågula måste blanda in L så kan jag hålla med dig men utan L är det blågula blocket bättre än det röda eller rödgröna.

Det finns ett Corona-parti nu som du kan rösta på, men vi som försöker rädda Sverige och svenskarna har andra frågor än bara den. Svenska Rikslagen: (FB) Svenska Rikslagen - politiskt parti bildat 2022
Frågan är även hur det helvetes C kommer att agera. Beroende på valresultat kan M även plocka in C i sitt underlag.

Säg att Mp och L åker ur, vilket vi förstås ändå hoppas på. Då blir antagligen C vågmästare. UK kan välja att göra upp med C i övriga globalistfrågor och driva asylstopp ihop med KD vilket C då kan stödja i utbyte mot all annan utförsäljning av Sverige.

S vägrar göra upp med SD, så SD måste i det läget förlita sig på att V och S ska motarbeta globalismen. SD måste ändå släppa fram UK om han lovar asylstopp.

Det sagt finns det oavsett bara en väg framåt;
Fler sverigevänliga mandat i RD.
Citera
2022-01-27, 16:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Frågan är även hur det helvetes C kommer att agera. Beroende på valresultat kan M även plocka in C i sitt underlag.
Säg att Mp och L åker ur, vilket vi förstås ändå hoppas på. Då blir antagligen C vågmästare. UK kan välja att göra upp med C i övriga globalistfrågor och driva asylstopp ihop med KD vilket C då kan stödja i utbyte mot all annan utförsäljning av Sverige.
S vägrar göra upp med SD, så SD måste i det läget förlita sig på att V och S ska motarbeta globalismen. SD måste ändå släppa fram UK om han lovar asylstopp.
Det sagt finns det oavsett bara en väg framåt;
Fler sverigevänliga mandat i RD.

Ja men Uffe får problem om han ger SD asylstopp och skall försöka få igenom annan globalism med "alliansen", för SD kan rösta med S och V i andra frågor. Dessutom har både Uffe och Ebba sagt att man inte skall ha den typ av utpressningssamarbete som JÖKen var utan man skall försöka komma överens brett. Nu senast på stats-TV verkar Sabuni vara inne på den linjen också, då hon var kritisk till att JÖK gick ut på att tvinga fram det som S tyckte sämst om. Det var Björklunds och Annies plan och den lyckades kortsiktigt tills mästerförhandlaren Löfven fick sparken och S går bra igen, medans de konspiratoriska ligger dåligt till med L under spärren och C med vacklande stöd och interna motsättningar.
Citera
2022-01-27, 23:39
Medlem
Efter Sabunis pinsamma framträdande i 30min så är det väl inget snack längre om att skiten åker ur nästa val.
Citera
2022-01-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Efter Sabunis pinsamma framträdande i 30min så är det väl inget snack längre om att skiten åker ur nästa val.

Men jag har för mig att IPSOS gav L 4% men eftersom dom avrundar kan man har mätt 3,5%---3,6%. Jag trodde dom var uträknade men om M nu går dåligt i Stockholm kan faktiskt L ta en del där.

Men naturligtvis hoppas jag att både L och MP ryker.
Citera
2022-01-28, 01:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Men jag har för mig att IPSOS gav L 4% men eftersom dom avrundar kan man har mätt 3,5%---3,6%. Jag trodde dom var uträknade men om M nu går dåligt i Stockholm kan faktiskt L ta en del där. Men naturligtvis hoppas jag att både L och MP ryker.

Men de som ogillar M i sthlm ogillar också L för de är kloner där.
Citera
2022-01-28, 08:11
Medlem
Citat:
Men jag har för mig att IPSOS gav L 4% men eftersom dom avrundar kan man har mätt 3,5%---3,6%. Jag trodde dom var uträknade men om M nu går dåligt i Stockholm kan faktiskt L ta en del där.

Men naturligtvis hoppas jag att både L och MP ryker.

SVT hänvisade till senaste Novus. Där fick L 2,2%. Vad är det för dårar som röstar på L egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in