2022-01-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
SVT hänvisade till senaste Novus. Där fick L 2,2%. Vad är det för dårar som röstar på L egentligen?

Även om jag ogillar L så anser jag att Sabuni är bättre än två föregående patte-ledare. Hon säger saker man vill höra.
Men jag gillar inte L:s ideologi som inte duger när ett land behöver styras upp.
Citera
2022-01-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men de som ogillar M i sthlm ogillar också L för de är kloner där.

Jag ogillar också i högsta grad L på grund av svekfullheten men tycker att Sabuni är bra mycket bättre än förre partiledaren. En otacksam uppgift att leda ett sådant uselt parti.
Citera
2022-01-28, 12:29
Medlem
Mönstret i op, verkar vara att de borgerliga partierna som har gjort Socialdemokraternas regeringsinnehav möjligt, förlorar röster, medan S får fler.
Bra!
Själv hoppas jag väljarna röstar in nya hungriga partier i riksdagen, och ut med de små som L, Mp och KD.
Citera
2022-01-28, 13:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ogillar också i högsta grad L på grund av svekfullheten men tycker att Sabuni är bra mycket bättre än förre partiledaren. En otacksam uppgift att leda ett sådant uselt parti.

Ja oavsett vad hon tycker så kan man aldrig lita på partiet. Vi har sett i statsministeromröstningarna i riksdagen att ett tillräckligt antal L-ledamöter kommer släppa fram S för att garantera att hon vilden t.ex. inte kan fälla S. Efter nästa val kan det bli ännu värre om personer nu går till val på att vara mot partiledningen och blir invalda.
Citera
2022-01-28, 13:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Mönstret i op, verkar vara att de borgerliga partierna som har gjort Socialdemokraternas regeringsinnehav möjligt, förlorar röster, medan S får fler. Bra! Själv hoppas jag väljarna röstar in nya hungriga partier i riksdagen, och ut med de små som L, Mp och KD.

Ja L och C har verkligen inte vunnit på att "stå på rätt sida om historien", de trodde nog att nu skulle M och KD rasa och de få alla borgerliga röster för att alla ser ju som viktigaste fråga att vara mot SD. Nu blev det inte så.
Citera
2022-01-28, 14:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Hann någon läsa Viktor Barth-Kron innan den blev låst? Lite intresserad vad han menar med sin "klick-bait"-rubrik "Vet S-topparna ens vad SD är för något?" (D.v.s. en lyckat rubrik men bortkastat då man ändå inte kan läsa artikeln, så klicket förbyttes i besvikelse med en negativ inställning till Expressen som följd. Så ingen reklam såld och ingen läsare vunnen).

https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/vet-s-topparna-ens-vad-sd-ar-for-nagot/
Citera
2022-01-28, 17:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Hann någon läsa Viktor Barth-Kron innan den blev låst? Lite intresserad vad han menar med sin "klick-bait"-rubrik "Vet S-topparna ens vad SD är för något?" (D.v.s. en lyckat rubrik men bortkastat då man ändå inte kan läsa artikeln, så klicket förbyttes i besvikelse med en negativ inställning till Expressen som följd. Så ingen reklam såld och ingen läsare vunnen).

https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/vet-s-topparna-ens-vad-sd-ar-for-nagot/

Viktor tycker att S tappat fokus på SD:s mörka rötter. Det är således en text som ska stödja David Baas bok om SD. Reklam för David, utan att hans namn nämns.
Citera
2022-01-28, 19:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Finns arkiverad: https://archive.fo/Mr6Ir

Tack, ja LO verkar förvirrade om allt de kan komma på är vinster i välfärden. Vilket LO godkände i JÖKen. Så om S och C har vinster i välfärden är det okej, om SD vill ha det så är det rasism och fascism.
Citera
2022-01-28, 19:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Viktor tycker att S tappat fokus på SD:s mörka rötter. Det är således en text som ska stödja David Baas bok om SD. Reklam för David, utan att hans namn nämns.

Ja de är kvar på 10-talet.
Citera
2022-01-28, 19:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ja de är kvar på 10-talet.

Precis! Expressen vill vara kvar där och satsar nu likt centern på samma sak. Det är orsaken till att man skäller på L för att de vill dra sig ur. Expressens läsarbas är väljare som röstar på C, L och moderater som fortfarande tror på Reinfeldt.
Citera
2022-01-29, 00:45
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Tack, ja LO verkar förvirrade om allt de kan komma på är vinster i välfärden. Vilket LO godkände i JÖKen. Så om S och C har vinster i välfärden är det okej, om SD vill ha det så är det rasism och fascism.
Viktor Barth-Jättehjons tolkning av läget kommer endast från att S är tveksamma till om det är kosher att brunmåla partiet eller ej, och att denna undertryckta vilja från S-företrädare lett till ett par mindre lyckade uttalanden. Som han då i sanna skvallerpress anda inte kan låta bli att göra ett större nummer av än vad det i realiteten är.
Att peka på skillnader mellan ett kulturkonservativt nationalistparti och de svenska socialdemokraterna är en uppgift på samhällsvetenskaplig högstadienivå. Den som vill ta den enkla vägen ut har dessutom en uppsjö av problematiska företrädare, uttalanden och kopplingar att peka på och ta avstånd från.
Eftersom fackfolket har mer kunskap i lillfingret än varenda högstadieelev i landet så tror jag de finner vägar att kleta samman diverse motsägelsefulla betraktelsesätt med exempelvis föreningsfrihet, vinster i välfärden och andra riktigt marknadsfientliga fantasifoster. Det är liksom inte raketforskning detta. Skillnaderna är glasklara. Vad gäller kärnvärden och till vilken grad man är ett jävla gyckelparti åtminstone.
Citera
2022-01-29, 03:32
Medlem
Samstyret i Sölvesborg sammanfattar mandatperioden i en debattartikel i Sydöstran. Efter att SD tog över så är Sölvesborg idag mönsterkommunen i Blekinge och jag gissar att de kan nå 40 procent i valet. Det skulle i så fall visa vikten av att sitta i regeringen för SD nationellt. Utan att få visa väljarna vad SD kan göra i regeringsställning så blir det svårt att komma över 20 procent.

https://www.sydostran.se/insandare/insandare-samstyret-vi-ar-stolta-5d1b8bd6/

Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Viktor Barth-Jättehjons tolkning av läget kommer endast från att S är tveksamma till om det är kosher att brunmåla partiet eller ej, och att denna ...
Nästan omöjligt att läsa dina inlägg från början till slut. Du använder inga konstiga ord, ändå är det omöjligt att förstå vad du menar.

Ett råd jag ger till alla som försöker skriva på svenska är att gå till Gunnar Walls blogg och läsa hans inlägg. Det finns ingen i Sverige idag som hanterar det svenska språket med större skicklighet än han. Man behöver inte ens vara intresserad av det han skriver om (Palmemordet), utan man kan läsa det som en lektion i hur en driven författare kan hålla fast vid sina läsare i timmar bara med språkskicklighet.
Senast redigerad av Friherr 2022-01-29 kl. 03:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in