Citat:
Vilket man korrigerar nu. Det är mer än tydligt. Likväl är det ni som tror er kunna tygla Moderaternas framtida övergrepp på nationella värden (med allt vad innefattar). Och det begriper ju vilken lågbegåvad stjärna som helst inte kommer gå.
Vid 2026 har ni i så fall hela 26% och det inducerar ingen skrämselhicka precis.
Klarar ni ej av att mota Moderaternas attack på arbetarklassen, i regeringsställning, då ser jag snarare att ni tappar stöd. Och förlorar ni i år så är det nog mer sannolikt att vänstersvängen fortsätter, och att era hjärtefrågor parkerar strax under väljarnas egna prioriteringar. Men visst skulle det kunna förändras snabbt. Speciellt om arbetslösheten stiger, vilket jag befarar att den kommer göra efter 2023-24 (p.g.a. teknikomvandlingen i samhället).
Vid 2026 har ni i så fall hela 26% och det inducerar ingen skrämselhicka precis.
Klarar ni ej av att mota Moderaternas attack på arbetarklassen, i regeringsställning, då ser jag snarare att ni tappar stöd. Och förlorar ni i år så är det nog mer sannolikt att vänstersvängen fortsätter, och att era hjärtefrågor parkerar strax under väljarnas egna prioriteringar. Men visst skulle det kunna förändras snabbt. Speciellt om arbetslösheten stiger, vilket jag befarar att den kommer göra efter 2023-24 (p.g.a. teknikomvandlingen i samhället).
Du bevisar verkligen hur enfaldig du är; 2014 hade SD 12% och var isolerade. Idag ingår de i ett regeringsunderlag som når 45%. Om vi då leker med tanken att de ensamma skulle få 26%- så leder det till egen majoritet för deras regeringsunderlag. Men visst hörrudu, det är ju inget problem för såna som dig.
Jag är inte nån klassisk ”sverigevän” i den meningen att jag är helt såld på SD och Jimmie Åkesson. Däremot så inser jag att de är det minst sämsta alternativet i rikspolitiken. Det intressanta sammanhanget är att såna som jag sannolikt ha sympatiserat med S och V under efterkrigstiden- när de verkligen stod på arbetarnas sida och skyddade de mot massinvandringens negativa konsekvenser för löntagare.
Med motståndare som du kan SD skratta sig lyckliga.