2022-01-26, 19:51
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
LO stöttar sossarna med 30 miljoner i kampanj mot SD.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/lo-satsar-rekordmycket-pa-s

– Det blir mer omfattande än den historiska satsningen 2018 som visade sig bidra till flera procents stöd för S, säger LO-basen Susanna Gideonsson.

Hur tänker ni som är med i LO och inte röstar på S. Bend over som vanligt? Eller överväger ni att gå ur.

Nu kan jag inte se att artikeln ändrats sedan publicering, i vilket fall som helst så står det inte ett ord om SD i den i nuläget så var fick du den formuleringen ifrån?

Men det återstår att se vad dom kommer att lyfta fram i sin kampanj. Rent instinktivt så tycker jag att LO ska ge fan i att gynna S såvida dom inte gör saker för att stärka arbetstagarnas rättigheter, snarare så ska de funka som blåslampa på S för att se till att de gör just det. Och dessutom inte vara fega för att lyfta exempelvis V när de gör det som Sossarna borde göra.

Nu är jag med i ett LO-förbund därför att det ger mig fördelar inom min bransch då det är ett ganska ilsket fack som står emot dumheter som arbetsgivarna försöker införa. Dvs, ett försvagat fack skulle påverka min arbetssituation till det sämre.
Citera
2022-01-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Å andra sidan, vad finns det för alternativ?
Att rösta på ett parti utanför riksdagen, en chansning men någonstans måste man börja.
SD var små i början idag är de ett av de större partierna i riksdagen.
Om oppositionen vinner...
Om jag röstar på SD, så blir det en M-ledd regering, SD blir dörrmatta till den. SD låter och beter sig mer och mer som moderaterna, en kopia. De får då några köttben av Uffe att visa upp för sina väljare.
SD har i sin iver att göra M nöjda börjat utplåna sin egenhet, de har tappat "det".
Vill jag har moderat politik så röstar jag på moderaterna. Moderaterna är inget konservativt parti inte KD heller.

Jag kommer rösta på AfS, oavsett, har tidigare röstat på KD och SD.

En svag S regering med ett starkt V, kan vara bättre än en Moderatregering.
Oppositionen har visat vad de duger till, eller var de står under denna valperiod, inte står de på den vanliga medborgarenssida, med M och KDs linje med sin ännu hårdare coronapolitik än regeringens, Moderaternas önskan, motioner att tvångsvaccinera barn, vaccinpass till 100%, skrämmande antihumanistiska, totalitära drag, usch usch...
Efter riksdagsvalet har S fortfarande statsministerposten...
Värsta scenariot är S+C+M de är samma andas barn, barn till Klaus Schwabs agenda...
Agenda 2030 eller som den egentligtligen är Orwell2030.
Citera
2022-01-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Att rösta på ett parti utanför riksdagen, en chansning men någonstans måste man börja.
SD var små i början idag är de ett av de större partierna i riksdagen.
Om oppositionen vinner...
Om jag röstar på SD, så blir det en M-ledd regering, SD blir dörrmatta till den. SD låter och beter sig mer och mer som moderaterna, en kopia. De får då några köttben av Uffe att visa upp för sina väljare.
SD har i sin iver att göra M nöjda börjat utplåna sin egenhet, de har tappat "det".
Vill jag har moderat politik så röstar jag på moderaterna. Moderaterna är inget konservativt parti inte KD heller.

Jag kommer rösta på AfS, oavsett, har tidigare röstat på KD och SD.

En svag S regering med ett starkt V, kan vara bättre än en Moderatregering.
Oppositionen har visat vad de duger till, eller var de står under denna valperiod, inte står de på den vanliga medborgarenssida, med M och KDs linje med sin ännu hårdare coronapolitik än regeringens, Moderaternas önskan, motioner att tvångsvaccinera barn, vaccinpass till 100%, skrämmande antihumanistiska, totalitära drag, usch usch...
Efter riksdagsvalet har S fortfarande statsministerposten...
Värsta scenariot är S+C+M de är samma andas barn, barn till Klaus Schwabs agenda...
Agenda 2030 eller som den egentligtligen är Orwell2030.

Håller inte med. Det är S som uppvisar dom auktoritära dragen. Det är S som går ut med SMS-påminnelser i utanförskapsområdena. Det är LO som lär arbetarna att rösta på S, det är S som inte har någon som helst förståelse för hur djävligt folk har det som skall förflytta sig till sina jobb och det är S som har huvudansvaret för en vanvettig energipolitik. Den är fortfarande vanvettig även fast MP är bortsopade.
Citera
2022-01-26, 21:36
Medlem
Det går inte så bra för Gideonsson i Aktuellt just nu. Förhoppningsvis får några till LO-medlemmar upp ögonen för att det finns alternativ till korrupta S...

Hennes exempel på där SD har fel värdegrund är att de inte är emot vinster i välfärden...
Senast redigerad av Bankkonsulten 2022-01-26 kl. 21:49.
Citera
2022-01-26, 23:03
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Nej man skall inte vara dum i huvudet men om alternativen är att sitta ensam i ett hörn och känna sig intelligent utan att uppnå något, eller att samarbeta med de minst korkade av en gäng korkade partier och därmed få något gjort så är det bättre. Man kan dessutom utbilda dessa korkade samarbetspartners så att de blir lite smartare, samt att man kan påverka dem inifrån så att de byter ut sina korkade ledare till mer intelligenta personer som de har i organisationen, och som man har kontakter med sedan länge.

Är lite som kvinnorna som skriver kärleksbrev till massmördarna på sluten anstalt.
"-Jag kan förändra honom"
Citera
2022-01-26, 23:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021

Spännande det där att de vänsterliberala säger att M viker sig för SD och kopierar SD medans ni Afsare säger tvärt om. SD kan aldrig göra dig nöjd, du kommer alltid klaga på något. om AfS kommer in i riksdagen kommer du tycka att de är dåliga också och rösta på några som blivit uteslutna ur AfS. Ni är som den radikala vänstern som mest bråkar med andra inom den radikala vänstern för att de inte är radikala nog. Det kommer nog alltid att finnas ett par %-enheter med väljare som du, men det är de breda väljargrupperna man måste övertyga om att ens politik är bra, för ni kommer aldrig vara nöjda med ett parti oavsett.
Citera
2022-01-26, 23:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Det går inte så bra för Gideonsson i Aktuellt just nu. hoppningsvis får några till LO-medlemmar upp ögonen för att det finns alternativ till korrupta S...
Hennes exempel på där SD har fel värdegrund är att de inte är emot vinster i välfärden...

Bra, hoppas norrlänningarna blir arga på henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Är lite som kvinnorna som skriver kärleksbrev till massmördarna på sluten anstalt. "-Jag kan förändra honom"

Nu är det väl SD som anses som för maskulint så att vi inte kan locka kvinnliga väljare, och Tuffe Uffe som är den känslosamma feminina parten?
Citera
2022-01-27, 01:02
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Det går inte så bra för Gideonsson i Aktuellt just nu. Förhoppningsvis får några till LO-medlemmar upp ögonen för att det finns alternativ till korrupta S...

Skruva till det bäst ni vill, men båda basarna är även väldigt tydliga med att SD ställer folk mot folk och att det inte är förenligt med deras kärnvärden.

Det får mig att tänka på djävulsdyrkaren från AfS (?) som gjorde bra från sig i kyrkovalet. Få hade väl räknat med att kyrkans värdegrund skulle synka bra med satanism. Haha.
Citera
2022-01-27, 01:16
Medlem
Citat:
I hela västvärlden så har vänstern och högern gjort gemensam sak i att importera in en ny underklass i form av migration och arbetskraftinvandring, som kan städa bättre bemedlades hem, och cykla hem med en pizza via företag som Uber. Jag känner bara till en politisk kraft i Europa som varit emot detta och det är nationalistiskt sinnade partier.
Vilket man korrigerar nu. Det är mer än tydligt. Likväl är det ni som tror er kunna tygla Moderaternas framtida övergrepp på nationella värden (med allt vad innefattar). Och det begriper ju vilken lågbegåvad stjärna som helst inte kommer gå.

Citat:
Det här är ett gigantiskt svek mot svenska och europeiska löntagare, vilket också förklarar varför partier som SD har kunnat bli ett 20%-parti, samtidigt som vissa etablerade partier har förlorat lika mycket stöd. Men nån procent-enhet hit eller dit per år, vad spelar det egentligen för roll?
Vid 2026 har ni i så fall hela 26% och det inducerar ingen skrämselhicka precis.

Klarar ni ej av att mota Moderaternas attack på arbetarklassen, i regeringsställning, då ser jag snarare att ni tappar stöd. Och förlorar ni i år så är det nog mer sannolikt att vänstersvängen fortsätter, och att era hjärtefrågor parkerar strax under väljarnas egna prioriteringar. Men visst skulle det kunna förändras snabbt. Speciellt om arbetslösheten stiger, vilket jag befarar att den kommer göra efter 2023-24 (p.g.a. teknikomvandlingen i samhället).
Citera
2022-01-27, 01:32
Medlem
Citat:

Grejen är ju bara att LO har mycket mer att erbjuda än vad SD någonsin kommer att erbjuda. LO ger materiella vinningar varje dag åt svensk arbetarklass, många arbetare i Sverige som vunnit mycket genom att ha en organisation som vet vilka rättigheter vi arbetare har och kan ta strid för de rättigheterna.
Det är något som ett parlamentariskt parti utan någon gräsrotsrörelse inte kommer kunna konkurrera med. Oavsett hur många röster SD får i det parlamentariska valet.

SD sitter i knäet på Svenskt Näringsliv, fienden till den organiserade arbetarklassen. Det var detta budskap som vann tillbaka mycket av sosseväljarna i slutspurten förra valet. Inför detta val ligger man redan nu ca 4%-6% högre i opinionsundersökningarna än man gjorde inför valet 2018. Plus ett Vänsterparti som redan ligger mycket högre än 2018.
Senast redigerad av Arbetarmakten 2022-01-27 kl. 01:34.
Citera
2022-01-27, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
J
Jag litar inte på den här undersökningen eller också är folk mer idioter än vad jag tidigare trott.

Folk är mer idioter än man tror, faktiskt riktigt mycket dummare dessutom.
Att de chockhöga elrpiserna inte straffar S mer beror nog på att medborgarna ser det som Mp:s fel.

Sedan är folk så dumma så att de köper S "elpris-kompensation". Folk med elräkningar på uppemot 45 000 kr under ett kvartal får tillbaka maximalt 6000. Man behöver vara rejält hjärndöd för att tycka att ett sådant system är bra. Tyvärr är stora delar av befolkningen just så dum.

S siffror beror främst på Magdas smekmånad och Mp:s sorti.
Citera
2022-01-27, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Folk är mer idioter än man tror, faktiskt riktigt mycket dummare dessutom.
Jo, vi vet, Sverige införde så folk med intellektuella handikapp också fick vara med och rösta, och det var kanske inte det smartaste man kunde göra, skulle vi enkom betrakta intelligenskvoter som önskvärt i en demokrati.

Men var står du i relation till dessa blåbär egentligen? Om du fick ge dig på ett ärligt självskattningsförsök?

Citat:
Att de chockhöga elrpiserna inte straffar S mer beror nog på att medborgarna ser det som Mp:s fel.
Människor med högskolepoäng har ofta lätt att dra riktiga slutsatser från diverse omvärldshändelser som påverkar svensk elpolitik. Speciellt om man sitter i villa och önskar skära ner på utgifter. Därför straffar man icke politiker som insett problemet och agerat därefter.

Citat:
Sedan är folk så dumma så att de köper S "elpris-kompensation". Folk med elräkningar på uppemot 45 000 kr under ett kvartal får tillbaka maximalt 6000. Man behöver vara rejält hjärndöd för att tycka att ett sådant system är bra. Tyvärr är stora delar av befolkningen just så dum.

S siffror beror främst på Magdas smekmånad och Mp:s sorti.
Vad får dig att tro man utesluter fler generösa krisstöd i framtiden? Än har inte din idol, puppet master Putin, beslutat sig för att stänga av gaskranen till el-törstiga européer. Men skulle han göra det så lär man behöva rycka in igen och hjälpa krisande hushåll. Eller tror du man skiter i det då? Eftersom nuvarande stöd varit för snålt tilltaget? Och vad skulle i så fall vara oppositionens överlägsna el-hjälps-förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in