Citat:
=Sepiritz|78859299]Om det hade skett hade det fullständigt motbevisat evolutionsteorin. Du förstår den uppenbarligen inte alls. Vetenskap är nog inte din starka sida.
Förstår du ens vad det innebär? Har du läst artiklarna du hänvisar?
Förstår du att dessa fynd talar för evolution och inte mot?
Citat:
Ingen säger slumpmässigt.
Berätta gärna lite närmare så vi kan förstå bättre hur du tror att livet blivit till då.
Citat:
Vad man säger är att det behövs förmodligen ingen gud.
Ja, precis ni tror
Förmodligen att Gud inte finns och du vill att det ska räcka för oss som bevis då att Gud inte finns. Nej, tack det räcker inte för mig. Däremot när jag hör en astronaut på radio talar om att det finns stora faror i rymden men vår planet ÄR välskyddat så vet jag helt säker vem som skyddar oss, när jag sätter med mina och pluggar matte INTE biologi i en notis i matte problem om att samtliga DNA-stränger i en människa skulle bli 20 milioner km "lika långa som gå runt jorden så många varv "minns inte antalet" så häftigt och fantastiskt och när jag läser i biologi om varje människans organ hur de är uppbyggda och hur de fungerar så vet jag och inte bara tror att Gud finns. Det finns oändliga exempel på Guds mäktighet Men alla ser
INTE det förstås
BARA de som kan se med hjärtat och inte bara med ögon, de som söker sanning och är ödmjuka och erkänner sin svaghet att de är skapade och inte skapare. Såna människor får vägledning från Gud den allsmäktiga, vår Skapare.
Citat:
Som att söt och saltvatten inte kan blandas? Att Muhammed klöv månen med ett svärd? Att myror kan prata med människor? Att solen går ner i en gyttjepöl? Såna sanningar som aldrig förändras?
Koranen är precis som alla andra religiösa texter. Bara vidskeplighet.
När du säger så så förstår jag direkt att du har ingen koll alls på vad det står i Koranen utan bara lyssnar på de löjliga påståenden som sprides på olika forum om Islam och Koranen. Synd.
Utmaning till dig om det inte tror på Koranen ur Koranen
[52:34] Låt dem då lägga fram en jämförbar text, om de talar sanning!
[52:35] Skapades de kanske av en slump? Eller är de själva skaparna
[52:36] Har de [också] skapat himlarna och jorden? Nej, de är inte säkra på något!
Ni är INTE säkra på något och vetenskapen kan motbevisa allt ni tror på i framtiden. Det är vad vetenskapen byggar på att en teori som kommer som motbevisa en annan teori osv.. Vad kommer ni att göra då och tänk om det kommer efter att inte finns längre då är det alldeles försent för dig.
Slutligen vill jag bara säga att din profilbild passar dig perfekt, Den talar mycket om dig, Jag känner när jag läser dina inlägg att du är en programmerad människa eller liknande som bara avvisar det som du inte håller med. Typ att svara ja eller nej utan några bevis från din sida.