2022-01-26, 17:26
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vad med pojkar som går i små shorts, och helt utan överdel.

Jag minns min egen skolgympa...var det en kille som kuta runt och visa halva arslet i små tighta minishorts, för at inte tala om vad han visade då han sen satt och skrevade på vilarbänken.

Ska han också "skylla sig själv" då han blir våldtagen på skolrasten?
Och ska hans föräldrar ses på som "icke ansvariga vuxna"?

Kul story, men stackars pojk säger jag.
Hans mamma är ensamstående med dålig ekonomi.
Hon köpte det billigaste gympasetet hon kunde hitta på snabbköpet, och först i skolan blev pojken varse att det var en tjejmodell.
Citera
2022-01-26, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, du ska inte fiska i mitt privatliv.
Jag får väl anta att hon gillar att jag tar henne på fittan att döma av reaktionerna jag får.
Jaså, skulle hon ha något emot att andra män tar henne på fittan utan att ens ha frågat tror du?
Citera
2022-01-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Du är medveten om att det är män som inte kan avläsa signaler som är överrepresenterade som förövare och kvinnor som inte kan avläsa signaler som är särskilt utsatta eftersom de inte ser farligare signaler?

Det är våldtäkt så fort en kvinna uppfattar situationen som det när en man går för långt. Jag kan skrika en man i ansiktet, knuffa bort honom, ge en fet utskällning osv. Men om jag blivit paralyserad eller handlingsförlamad av ångest och obehag med flera killar som inte våldtagit mig, hade det istället varit våldtäkt. Jag har diskuterat det här med killar som gjort fel enligt mig och de förstår problemet. En kille som jag knuffade undan och som jag vagt erinrar mig gjorde något försök av att få in sina fingrar utan att jag uppfattade det mer än att hoppa undan (jag brukar bli fly förbannad och killen är en av dem jag försökte söka upp och även skrev något ilsket åt hans kompis sen). Jag blir lätt tokförbannad när jag anser mig kränkt. Killen är väl en av de jag definitivt ångrat. Sedan hittade jag en tråd här på Flashback då han våldtagit andra tjejer runt samma tid. Han våldtog inte mig men jag vet samtidigt att han är 100% skyldig mot de andra. Kan säkert finnas ännu fler. För det är inte en tjej som vaknar och ångrar något. Det är ett mönster igenom förövarnas liv med många, många liknande händelser mot olika kvinnor och flickor och den enda gemensamma nämnaren är gärningsmannen. Ni "glömmer" det gärna.

Ingen "tar vad han vill ha" utan att veta att den andra uppskattar det. Det är våldtäkt. Killen måste känna tjejen och avläsa alla signaler och även om signalerna plötsligt säger stopp. Han måste läsa henne hela tiden. Och det finns ingen som vill att vilka random män som helst ska "ta vad de vill ha" i tid och otid. Det är våldtäkt. efter som tjejen måste "vilja ha" killen. Hon måste vilja just då oc hon måste vilja hela tiden.

Jag har förstått att våldtäktsmän numera kallar sig dominanta för att rättfärdiga att de anser sig stå över samtycke. Men vad jag förstått av BDSM är att det alltid finns en stoppsignal. Och just det är skillnaden på samtycke kontra våldtäkt. Om det inte finns en uttalad överenskommelse där akten kan avbrytas, är du bara en jävla våldtäktsman som fortsätter för att du anser dig stå över den andres rätt till kontroll över situationen du försätter denne i. Till och med jag som inte pysslar med BDSM vet att det finns regler för dem som håller på med det. Du är inte alpha genom att våldta.

Så med andra ord, det är okej tills det helt plötsligt inte är okej?
När en kille går över gränsen så är han våldtäktsman även om gränsen mellan okej och inte okej är hårfin och dessutom okänd?

Det är därför det inte går att argumentera med er, för ni lämnar inget spelrum och det är alltid männen som bara skall veta vad som är rätt och fel, utan att ni specifikt talar om det.

Lika jävla löjligt som samtyckeslagen. Då måste man anlita en advokat som skriver kontrakt om vad som får och inte får hända.
Patetiskt och anledningen att vi alla dör ut samtidigt som primitivare kulturer tar över världen.
Citera
2022-01-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Kul story, men stackars pojk säger jag.
Hans mamma är ensamstående med dålig ekonomi.
Hon köpte det billigaste gympasetet hon kunde hitta på snabbköpet, och först i skolan blev pojken varse att det var en tjejmodell.

Jo han var en snackis i tjejernas omklädningsrum kan jag berätta, vi var lite förtjusta...men! vi tog alltså inte hans obekymrade klädsel på gympan, som ett bevis för att han ville gängvåldtas runt hörnet....
så tänker tjejer....
Inte heller tänkte vi att han på något som helst sätt skulle förtjäna ( skulden var hans) att gängvåldtas runt hörnet pga ett par för korta gympashorts.

Frågan här är varför så pass många pojkar fortsatt tänker kring motsvarande tjej, att skulden är hennes och inte alls våldtäktsmannen om hon blir våldtagen runt hörnet...eller drabbas av en skithög som sviker hennes förtroende.

Där är frågan i denna TS, som inte många verkar klara begripa.
Senast redigerad av Merapi 2022-01-26 kl. 18:05.
Citera
2022-01-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar alltså att tjejer får inte hångla utan att tvingas ställa upp på att få en kuk inkörd nånstans?
Killar/män måste lära sig lite lyhördhet för partners, går liksom inte bara köra på som om alla andra viljor i världen inte existerar....
Läs klart innan du gapar.

Men vi kan utgå från ditt exempel då, tjejen säger "ingen penetration" och killen gör det ändå. Ja då är det våldtäkt.
Men det ena leder till det andra, ingen säger vart gränsen finns men när den redan är passerad först då säger tjejen ifrån.

Om du inte fattar felet i detta är du verkligen dum i huvudet.
Citera
2022-01-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fråga rakt ut "är detta ok?" "Känns detta ok?"

Gör det inte svårare än vad det är.
Du har aldrig haft sex va?

Det skulle vara fett avtändande att ställa tusen frågor under förspelet. Jag skulle gå hem redan vid första beröringen.
Citera
2022-01-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tja hade det varit min sambo hade jag sagt "självklart".

Hade det varit ett ons hade det handlat om när han sa det.
Behöver din sambo fråga varje gång han skall ta på dig?
Citera
2022-01-26, 18:22
Medlem
Visst är det så att ytterst är det våldsverkaren som bär ansvaret.
Som offer kan man dock se till att inte röra sig i riskmiljöer och vara mindre riskbenägen själv.

Att som lättklädd, naiv och berusad vit kvinna vandra rätt ut på torget i Bagdad eller valfritt svenskt problem-område nattetid är ju ungefär lika smart som att ge sig ut i krig obeväpnad om inte dummare.
Mycket otraktivt beteénde, lite street smart måste man ändå vara.
Är ju ett tecken på att personens verklighetsuppfattning och verkligheten är helt frånkopplade, man är dum som en sten helt enkelt.

Sen finns det givetvis dem som blir överfallna på joggingsturen längs Österlen dagtid men det är en försvinnande lite grupp.
Dessa kan jag absolut känna stort medlidande för.
Senast redigerad av slutataxera 2022-01-26 kl. 18:31.
Citera
2022-01-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Kan ni höja nivån, eller börja kommunicera via DM snart?

Åter till utgångsfrågan.

Troligen ja. Pojkar, och även flickor lägger skuld på tjejer som "borde ha vetat bättre". En del tjejer kanske verkar "lova" dig mer, genom ert hångel, men det är ingenting som betyder att hon blir din personliga prostituerade...

Alla har rätt att ångra sig, eller känna efter vad som känns rätt.

Bit ihop - ta fram Elloskatalogen och dröm dig bort. Du har aldrig rätt till någon annan.
Får dom ångra sig efter akten eller måste detta ske före? Hmm?

Har man gränser så skall man vara TYDLIG med dessa kan jag tycka.
"Jag vill inte ha sex" är så tydligt det kan bli.
Men säger kvinnan inte något alls så är det långt bort till horisonten.

Fattar ni inte detta är det NI som är problemet.

Skriver ni kontrakt innan ni tar på varandra?
Citera
2022-01-26, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Läs klart innan du gapar.

Men vi kan utgå från ditt exempel då, tjejen säger "ingen penetration" och killen gör det ändå. Ja då är det våldtäkt.
Men det ena leder till det andra, ingen säger vart gränsen finns men när den redan är passerad först då säger tjejen ifrån.

Om du inte fattar felet i detta är du verkligen dum i huvudet.
Jamen för i helvete, hur svårt är det att fatta att det är olagligt att penetrera nån som inte vill bli penetrerad och i ditt fall till och med säger det?
Citera
2022-01-26, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Får dom ångra sig efter akten eller måste detta ske före? Hmm?

Har man gränser så skall man vara TYDLIG med dessa kan jag tycka.
"Jag vill inte ha sex" är så tydligt det kan bli.
Men säger kvinnan inte något alls så är det långt bort till horisonten.

Fattar ni inte detta är det NI som är problemet.

Skriver ni kontrakt innan ni tar på varandra?
Fast du fattar ju tydligen inte ens vad det betyder om nån säger ”ingen penetration”.
Citera
2022-01-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jamen för i helvete, hur svårt är det att fatta att det är olagligt att penetrera nån som inte vill bli penetrerad och i ditt fall till och med säger det?
Men för i helvete svara på exemplet jag ger i stället för att hitta på något annat.

Säger man ifrån FÖRE eller EFTER?

Pajas, gå och avlid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in