Citat:
Ursprungligen postat av
AdMortem
Du är medveten om att det är män som inte kan avläsa signaler som är överrepresenterade som förövare och kvinnor som inte kan avläsa signaler som är särskilt utsatta eftersom de inte ser farligare signaler?
Det är våldtäkt så fort en kvinna uppfattar situationen som det när en man går för långt. Jag kan skrika en man i ansiktet, knuffa bort honom, ge en fet utskällning osv. Men om jag blivit paralyserad eller handlingsförlamad av ångest och obehag med flera killar som inte våldtagit mig, hade det istället varit våldtäkt. Jag har diskuterat det här med killar som gjort fel enligt mig och de förstår problemet. En kille som jag knuffade undan och som jag vagt erinrar mig gjorde något försök av att få in sina fingrar utan att jag uppfattade det mer än att hoppa undan (jag brukar bli fly förbannad och killen är en av dem jag försökte söka upp och även skrev något ilsket åt hans kompis sen). Jag blir lätt tokförbannad när jag anser mig kränkt. Killen är väl en av de jag definitivt ångrat. Sedan hittade jag en tråd här på Flashback då han våldtagit andra tjejer runt samma tid. Han våldtog inte mig men jag vet samtidigt att han är 100% skyldig mot de andra. Kan säkert finnas ännu fler. För det är inte en tjej som vaknar och ångrar något. Det är ett mönster igenom förövarnas liv med många, många liknande händelser mot olika kvinnor och flickor och den enda gemensamma nämnaren är gärningsmannen. Ni "glömmer" det gärna.
Ingen "tar vad han vill ha" utan att veta att den andra uppskattar det. Det är våldtäkt. Killen måste känna tjejen och avläsa alla signaler och även om signalerna plötsligt säger stopp. Han måste läsa henne hela tiden. Och det finns ingen som vill att vilka random män som helst ska "ta vad de vill ha" i tid och otid. Det är våldtäkt. efter som tjejen måste "vilja ha" killen. Hon måste vilja just då oc hon måste vilja hela tiden.
Jag har förstått att våldtäktsmän numera kallar sig dominanta för att rättfärdiga att de anser sig stå över samtycke. Men vad jag förstått av BDSM är att det alltid finns en stoppsignal. Och just det är skillnaden på samtycke kontra våldtäkt. Om det inte finns en uttalad överenskommelse där akten kan avbrytas, är du bara en jävla våldtäktsman som fortsätter för att du anser dig stå över den andres rätt till kontroll över situationen du försätter denne i. Till och med jag som inte pysslar med BDSM vet att det finns regler för dem som håller på med det. Du är inte alpha genom att våldta.
Så med andra ord, det är okej tills det helt plötsligt inte är okej?
När en kille går över gränsen så är han våldtäktsman även om gränsen mellan okej och inte okej är hårfin och dessutom okänd?
Det är därför det inte går att argumentera med er, för ni lämnar inget spelrum och det är alltid männen som bara skall veta vad som är rätt och fel, utan att ni specifikt talar om det.
Lika jävla löjligt som samtyckeslagen. Då måste man anlita en advokat som skriver kontrakt om vad som får och inte får hända.
Patetiskt och anledningen att vi alla dör ut samtidigt som primitivare kulturer tar över världen.