2022-01-26, 13:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Källa på statistik och begrepp gällande sexuellt våld.

Jag skiter fullständigt i Anne Ramberg.
Det finns ingen korrekt representativ statistik om detta och det finns inte en enda ansats att få till en sån heller.

När ROKS och NCK redogör för brott i den här kategorin tar de med sånt som i Brå beskrivs som "Det kan till exempel handla om sexuella kränkande kommentarer i tal eller skrift" som sexualbrott.

Män anmäler inte. De vill inte anmäla och uppmuntras inte att anmäla.
De ska bara tåla så mycket mer och den inskolningen börjar redan när de slår sig på dagis.
Citera
2022-01-26, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Får jag ta dig på fittan?

Vad tror du svaret blir?
Vad hade du själv svarat?
Ja för fan, inget finlir här!

”Får jag ta dig på fittan” eller bara grabba tag!

Det där med förförelsekonst är inget för dig va?
Citera
2022-01-26, 13:39
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Om en massa homosexuella män helt plötsligt hade börjat våldta en massa killar/män hade killar/män inte varit ett dugg förvirrade över vad "samtycke" innebär. Eller hur signaler ska tydas.

Men när det gäller kvinnor så är killar/män sååå otroligt förvirrade över vad som gäller. Som om alla helt plötsligt drabbats av kraftig autism och absolut inte kan läsa av andra alls.

Vi män är mer rakt på sak, därför ser vi också när en annan man är lysten.
Kvinnor är svåra att läsa, inte alla men att dom flesta då att dem vill och inte, det var lite av ett bekymmer då när man var en grabb. Jag gjorde fel ibland jag trodde att det var ok och även det att jag vart paff att få ta på en tjej ordentligt som tidigare visat sig som helt ointresserad och att hon säger varför har du inte varit så här tidigare, du är snygg, vet du det? -Ehhh ????????
Hur ska man vet det när en tjej aldrig har visat upp ett minsta lilla intresse?
Nu var det så att jag forcerade då jag tyckte att hon var snygg och vann, det hade likväl kunnat gått åt helvete, jag har haft tur med kvinnor mer än att jag kan läsa av dem kan jag säga.
Citera
2022-01-26, 13:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja för fan, inget finlir här!

”Får jag ta dig på fittan” eller bara grabba tag!

Det där med förförelsekonst är inget för dig va?
Jag är grym på förförelsekonsten, men det kommer en gräns för hur mycket man ta för sig.
I alla fall enligt svensk lag.

Jag skrev inte lagen. De som är satta att granska att vi inte stiftar galna lagar, dvs lagrådet, sa uttryckligen att lagen inte är förutsägbar och kan leda till felaktiga domar.
Men man stiftade den ändå. Mot lagrådets inrådan.

Har du problem med detta, ska du inte kritisera mig.
Citera
2022-01-26, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag är grym på förförelsekonsten, men det kommer en gräns för hur mycket man ta för sig.
I alla fall enligt svensk lag.

Jag skrev inte lagen. De som är satta att granska att vi inte stiftar galna lagar, dvs lagrådet, sa uttryckligen att lagen inte är förutsägbar och kan leda till felaktiga domar.
Men man stiftade den ändå. Mot lagrådets inrådan.

Har du problem med detta, ska du inte kritisera mig.
Har du ”Vill du komma hem till mig och knulla?” som raggningsreplik också?
Citera
2022-01-26, 14:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, bara amatörer bjuder hem en kvinna till sig själv. Man går hem till dem, så klart.
Annars sitter de vid din port när du minst anar det och bölar och vill ha skit.
Citera
2022-01-26, 14:33
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jag kan inte svara för någon annan men just den har funkat för mig betydligt fler gånger än jag väntade mig.
Citera
2022-01-26, 14:45
Medlem
neuron-drones avatar
Om alla tjejer stannar hemma för säkerhets skull, hur kul är det då att gå på puben?

Vi har ett ganska hyfsat samhälle och det är väl tur det. Mycket bygger på samkönad utbildning, dvs ju mer man försöker vara trygg och skiljer könen, ju värre kultur får man. Minns en syrisk tjej som sa hur det var i hemlandet för unga damer. Rörde de sig där det fanns män, dvs gå och handla, så blev de tafsade på. Alltid. Hur de än klädde sig.

Vi ska inte kasta bort vår kultur och låsa in tjejer. Det blir bara värre då.

Unga killar vet vad som gäller. De kan inte skylla på att de är outvecklade. Man är tillräckligt utvecklad för att veta att man inte ska angripa tjejer sexuellt. Om de gör det är det ett val. En femåring kan hålla sig från att stjäla. Mogenhet kommer gradvis.

Begår man brott så är man en brottsling, hur enkelt det ens var att begå brottet.

Inte fan stjäl jag en glömd mobil. Gör ni?
Citera
2022-01-26, 14:52
Medlem
Citat:
Antagligen en fejksida. Ryska maffian tex ligger bakom många profiler där de försöker få kontakt med män som tror de får kontakt med den megasexiga bruden på profilfotot. Efter en tid ska de tex träffas, men hon har inte pengar till biljetten, dem måste mannen skicka. Med mera. Om det verkar för bra så är det fejk. Jag har fått vänförfrågningar från skitsnygga män, men det är afrikanska scammers som ligger bakom. Upplägget är samma. Kapade bilder, efter ett tag ska man skicka pengar. Jag skulle aldrig få för mig att godkänna deras vänförfrågan.

Nej, det var en riktig person som jag träffade i verkligheten, inte bara på Facebook.
Citera
2022-01-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Engagerade i vad? Det finns två sidor här.

De mödrar som tycker att döttrarna ska få gå med kläder inspirerade av strip-kulturen tillhör kategorin "dysfunktionella" som jag ser det. De är själva som revolterande tonårsflickor och missar sitt vuxenansvar.

vad med pojkar som går i små shorts, och helt utan överdel.

Jag minns min egen skolgympa...var det en kille som kuta runt och visa halva arslet i små tighta minishorts, för at inte tala om vad han visade då han sen satt och skrevade på vilarbänken.

Ska han också "skylla sig själv" då han blir våldtagen på skolrasten?
Och ska hans föräldrar ses på som "icke ansvariga vuxna"?
Citera
2022-01-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Pojkar är tydligen fortsatt kvar i samma skuld och skam-tänk där tjejer ska bära ansvaret för killars val av agerande.

Varför har vi inte kommit längre?

"ECPATS nya rapport ”Tjejer måste sluta skicka bilder” bygger på fritextsvar från undersökningen “Nude på nätet” (2021) där närmare 13 000 barn mellan 10 och 17 år berättat om sina erfarenheter av brottsutsatthet och vilka strategier de har för att skydda sig. I den nya kvalitativa rapporten har Peter Andersson, fil.dr. i socialt arbete och leg psykoteraput, analyserat pojkars fritextsvar för att förstå hur de resonerar kring nudes, intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

https://via.tt.se/pressmeddelande/ny-rapport-pojkar-lagger-ansvar-pa-flickor-nar-nakenbilder-spridits-pa-natet?publisherId=3033395&releaseId=3314826
Gäsp, väx upp
Frågan är snare varför det fått bli såhär.

Det mest uppseendeväckande är hur dessa pojkar kan vara så mycket mer verklighetstrogna än profftyckarna som pressar på med lögner
Citera
2022-01-26, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag kan inte svara för någon annan men just den har funkat för mig betydligt fler gånger än jag väntade mig.
Då borde ”Får jag ta dig på fittan?” funka också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in