2022-01-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Nu skiftar hen fokus till skillnader mellan covid och influensa - det var inte det vi pratade om.
Jag berättade för dig att 57% av patienterna med covid på karolinska ligger inne FÖR covid, du skrattade mig i ansiktet. Nu fick du fakta och jag kan istället skratta dig i ansiktet. Du hade alltså fel - igen.
Varsågod för att du lärde dig något nytt.

Det lät EXAKT likadant 2016 din dumma jävel.

Citat:
Vi har den senaste veckan sett att inflödet överskridit tillgången av vårdplatser. Överbeläggningar och extra personal räcker inte till, säger chefläkare Elda Sparrelid.

https://www.dagensmedicin.se/alla-nyheter/nyheter/influensa-orsakade-stabslage-pa-karolinska/

Det är vården i Sverige som är skit din idiot. Rikta din ilska mot politikerna istället för att sitta här och kräkas på ovaccinerade din äckliga jävel. Det är precis vad de vill, rikta ilska bort från sig mot en annan syndabock och du går på det som den lågutbildade dumma åsnan du är haha.
Citera
2022-01-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Att de befinner sig i riskgrupp är din egen spekulation så källhänvisning bör snarare åligga dig.

Oavsett, ge mig källa.
Citera
2022-01-26, 18:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du debatterar väldigt ohederligt.

Skulle tro att alla föräldrar vill att barnen helt ska undgå sjukdomar, oavsett om de vaccineras eller ej.

Sedan antyder du att om man inte ger sitt barn vaccinet så vill man att ens barn "ska utsättas för ett potentiellt neurotropiskt virus"?

Kan det kanske finnas fler alternativ?
De verkar göra ditt yttersta för att fördumma diskussionen.
Nej, jag försöker höja den.

Ansvarsfulla föräldrar som håller sig till vetenskapliga fakta vill att barn ska bli vaccinerade. D.v.s. majoriteten av föräldrarna:

https://www.aap.org/en/pages/2019-novel-coronavirus-covid-19-infections/children-and-covid-19-vaccination-trends/
Citera
2022-01-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Oavsett, ge mig källa.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-om-slutenvard-av-patienter-med-covid-19/
Citera
2022-01-26, 18:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
1800 personer ligger inlagda med covid, deras huvuddiagnos framgår inte.

Har vi 5% samhällsspridning (500 tusen med pågående infektion) just nu borde det betyda att vi överräknar med 90 personer då. Tror inte man ska dra allt för stora växlar på det här med/av covid19. Skillnaden är inte särskilt stor, inte ens nu när vi har rekordsmitta.
Citera
2022-01-26, 18:25
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Det lät EXAKT likadant 2016 din dumma jävel.

https://www.dagensmedicin.se/alla-nyheter/nyheter/influensa-orsakade-stabslage-pa-karolinska/

Det är vården i Sverige som är skit din idiot. Rikta din ilska mot politikerna istället för att sitta här och kräkas på ovaccinerade din äckliga jävel. Det är precis vad de vill, rikta ilska bort från sig mot en annan syndabock och du går på det som den lågutbildade dumma åsnan du är haha.
Jag har inte ens pratat om 2016, vadan detta skifte av ämne?
Vården i sverige som är skit, ännu ett ämnesskifte... har jag sagt att jag tycker något annat eller försöker du gapa högt emot fantasimotståndare nu?
Kan du inte en gång för alla berätta vilken utbildning du har, så avslöjar jag min, så får vi se vem som blir nedtryckt i skorna? Än så länge så verkar ingen här i tråden backa upp dig, bör påpekas...
Citera
2022-01-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-om-slutenvard-av-patienter-med-covid-19/

Diagrammet visar kön- och åldersfördelning för patienter som skrivits in på sjukhus, så kallad slutenvård, med diagnosen covid‑19.

Vart står det uttryckligen att de legat inne just pga av covid som enda orsak? Det har ju manipulerats mycket med dessa siffror.

Citat:

Flera regioner varnar nu för att covidsiffrorna kan vara missvisande, rapporterar Dagens Nyheter.

Antalet personer som vårdas för covid-19 kan vara lägre än vad statistiken visar. Det ska röra sig om minst tre regioner där statistiken är felaktig.

Det beror på att deras siffror indikerar antalet personer som är inlagda med sjukdomen, snarare än antalet som lagts in på grund av smittan. Exempelvis har en person som vårdats för benbrott kommit med i statistiken då denna testat positivt för covid-19 vid inläggning.

- Vi har uppmärksammats av flera personer i vården om det här, säger statsepidemiologen Anders Tegnell till Dagens Nyheter.

Magnus Gisslén, överläkare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset och professor i infektionssjukdomar vid Göteborgs universitet, gör bedömningen att en tredjedel av de som ligger inlagda i regionen med covid-19 har en annan huvuddiagnos som de vårdas för.

Socialstyrelsen tillhandahåller också statistik över personer som vårdas för covid-19. Dock med viss eftersläpning. Deras siffror justeras efter att en person skrivits ut från sjukhuset. Då anges ifall covid-19 smitta varit huvud- eller bidiagnosen.

-Aftonbladet
Citera
2022-01-26, 18:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du har redan klistrat in den källan, den säger ingenting. Du får hitta något bättre och mer precist.

Den säger att 1800 personer vårdas på sjukhus i Sverige med/av Covid19. Om det inte säger dig något är det tyvärr inget jag kan hjälpa dig med.
Citera
2022-01-26, 18:29
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Diagrammet visar kön- och åldersfördelning för patienter som skrivits in på sjukhus, så kallad slutenvård, med diagnosen covid‑19.

Vart står det uttryckligen att de legat inne just pga av covid som enda orsak? Det har ju manipulerats mycket med dessa siffror.

-Aftonbladet
Du lärde dig ju alldeles nyss att 57% av patienterna med covid på Karolinska ligger inne pga covid. Fortsätter du tro att denna grupp inte finns?
Citera
2022-01-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Den säger att 1800 personer vårdas på sjukhus i Sverige med/av Covid19. Om det inte säger dig något är det tyvärr inget jag kan hjälpa dig med.

Inte av, de säger "med" och det är inget att lita på som vi vet av erfarenhet.

Citat:
Flera regioner varnar nu för att covidsiffrorna kan vara missvisande, rapporterar Dagens Nyheter.

Antalet personer som vårdas för covid-19 kan vara lägre än vad statistiken visar. Det ska röra sig om minst tre regioner där statistiken är felaktig.

Det beror på att deras siffror indikerar antalet personer som är inlagda med sjukdomen, snarare än antalet som lagts in på grund av smittan. Exempelvis har en person som vårdats för benbrott kommit med i statistiken då denna testat positivt för covid-19 vid inläggning.

- Vi har uppmärksammats av flera personer i vården om det här, säger statsepidemiologen Anders Tegnell till Dagens Nyheter.

Magnus Gisslén, överläkare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset och professor i infektionssjukdomar vid Göteborgs universitet, gör bedömningen att en tredjedel av de som ligger inlagda i regionen med covid-19 har en annan huvuddiagnos som de vårdas för.

Socialstyrelsen tillhandahåller också statistik över personer som vårdas för covid-19. Dock med viss eftersläpning. Deras siffror justeras efter att en person skrivits ut från sjukhuset. Då anges ifall covid-19 smitta varit huvud- eller bidiagnosen.

-Aftonbladet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du lärde dig ju alldeles nyss att 57% av patienterna med covid på Karolinska ligger inne pga covid. Fortsätter du tro att denna grupp inte finns?

Ja och vad är speciellt med det då menar du? Varför är det ens intressant när vi är mitt uppe i influensasäsong och då sånt händer? Det är ju fullkomligt meningslöst.
Citera
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Lugn, du håller på att få en psykos. Lika hysterisk som resten av hypokondrikerna. Berätta nu lugnt och sansat vad du vill komma fram till?
Du har missat att jag är lugn som en filbunke unge herr Ekuslap.
Du medger alltså att du inte har en aning om vilka svar du fått eller varför.. jag är orolig för din mentala hälsa, alltså på riktigt nu. Hur mår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in