2022-01-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Öhm ingenstans påstår han att hångel = tvingad att få en kuk i fittan. Hur verklighetsfrånvänd du än är, så är hans scenario rätt vanligt förekommande. En sån eller liknande kväll innehåller ena positiva och inbjudande signalen efter den andra och då är det rätt självklart, logiskt och naturligt att man fortsätter ta stegen framåt. Skickar man massa positiva signaler och säger inte nej på vägen, så kan den andra parten omöjligen veta att man tvekar, är obekväm eller inte vill. Hur svårt ska det vara att fatta? Eller ska vi börja läsa andras tankar? Vill man inte så skickar man inte positiva signaler hela vägen fram till sängen, eller så säger man åtminstone nej eller gör något som avbryter hela skiten.

Att bara det andra agerandet är skitit, äckligt, brottsligt och 5000000000% fel att det ens förekommer, så innebär inte att det första inte är ansvarslöst eller att tjejen ifråga är skuldfri.

Läs vad jag svarade på...lång historia vars undertext går ut på att tjejer tydligen skickar signalen...jag vill ha din kuk inkörd....om de gör X,C eller Y.

Jepp scenariet är extremt välkänt...och trots att kvinnor har klagat nu i decennier! på att män fan måste lära sig vara lyhörda samt acceptera vad kvinnor faktiskt vill i saken, och faktiskt fråga om de nu är så osäkra, så fortsätter många män ta för givet att så fort de bjuder en kvinna på något...hon följer med hem,,,eller hon bara existerar...så betyder det att hon vill ha sex med just honom just där och då.

Vissa verkar ju tom tro att hon vill, fast hon vrålar nej.
Citera
2022-01-26, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, bara amatörer bjuder hem en kvinna till sig själv. Man går hem till dem, så klart.
Annars sitter de vid din port när du minst anar det och bölar och vill ha skit.
Jaha, så du kör ”Ska vi gå hem till dig och knulla?”

Men när du sen säger ”Får jag ta dig på fittan?” blir det stopp?
Citera
2022-01-26, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vad med pojkar som går i små shorts, och helt utan överdel.

Jag minns min egen skolgympa...var det en kille som kuta runt och visa halva arslet i små tighta minishorts, för at inte tala om vad han visade då han sen satt och skrevade på vilarbänken.

Ska han också "skylla sig själv" då han blir våldtagen på skolrasten?
Och ska hans föräldrar ses på som "icke ansvariga vuxna"?
Ingen tycker kvinnor får skylla sig själva men du kan nästan inte vid något brott säga att BO inte hade någonting över huvudtaget vederbörande kunde gjort annorlunda.

Inbrott = bättre dörr.
Rån = fel plats, fel tid.
Våldtäkt = denna tråd.

Att säga att, som i så många fall, allt är mannens fel till 100% och det finns iiiiinget kvinnan kunde gjort är rätt konstigt och taskigt mot kvinnan. Då kan hon inte lära sig och göra bättre ifrån sig nästa gång. Typ som att omyndigförklara henne.
Citera
2022-01-26, 15:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, så du kör ”Ska vi gå hem till dig och knulla?”

Men när du sen säger ”Får jag ta dig på fittan?” blir det stopp?
Samtycke kan när som helst återkallas.
Till och med dagen efter om kompisen säger att det "nog" var våldtäkt, eftersom du inte fick betalt så mycket du ville. Lägenhet, skivkontrakt, huvudrollen, resan till *, nya bröst eller Gucciväskan ni pratat om...
Citera
2022-01-26, 15:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Engagerade i vad? Det finns två sidor här.

De mödrar som tycker att döttrarna ska få gå med kläder inspirerade av strip-kulturen tillhör kategorin "dysfunktionella" som jag ser det. De är själva som revolterande tonårsflickor och missar sitt vuxenansvar.

Japp håller med. Som tur är så är de inte så många. Förhoppningsvis har dessa flickor andra vettigare vuxna i sin omgivning, men det är kanske önsketänkande.
Citera
2022-01-26, 15:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Får jag ta dig på fittan?

Vad tror du svaret blir?
Vad hade du själv svarat?

Tja hade det varit min sambo hade jag sagt "självklart".

Hade det varit ett ons hade det handlat om när han sa det.
Citera
2022-01-26, 15:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Till och med dagen efter om kompisen säger att det "nog" var våldtäkt, eftersom du inte fick betalt så mycket du ville. Lägenhet, skivkontrakt, huvudrollen, resan till *, nya bröst eller Gucciväskan ni pratat om...

Falskanmälningar vad gäller våldtäkt leder aldrig till något. De brukar avfärdas nästan direkt. Falskanmälningar gällande våldtäkt ligger på några få % per år.
Citera
2022-01-26, 15:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Falskanmälningar vad gäller våldtäkt leder aldrig till något. De brukar avfärdas nästan direkt. Falskanmälningar gällande våldtäkt ligger på några få % per år.
Fel.
Den kan vara vad som helst mellan 5 och 95%.
Antalet anmälningar minus antalet dömda ger felmarginalen.
Har du en källa eller teori om mörkertalet, så fram med den.

Alla anmälningar tas inte ens emot.
Citera
2022-01-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Vad som är skrämmande är att kvinnor verkar vara oförmögna att se deras jävla skuld i det hela. Umgås du med utlänningar kommer du bli våldtagen förr eller senare, lika mycket som om jag skulle gå runt med dyrbarheter bland utlänningar så kommer jag bli rånad. Vad är det du inte förstår? Att ni samtidigt röstar hit en jävla befolkning med ännu ruttnare kvinnosyn än svenskar visar bara på ert äckliga självhat.

Haha fan du måste ju leva under någon sten. "Umgås du med utlänningar kommer du bli våldtagen förr eller senare". Tror du på fullaste allvar att så fort man inte har en svensk etnicitet i detta landet att man har någon form av våldtäksgen i sig?
Citera
2022-01-26, 15:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Falskanmälningar har lett till långa fängelsedomar till och med, så försök inte.
Citera
2022-01-26, 15:36
Avslutad
Citat:
Och vad blir svaret när du frågar ”Får jag ta dig på fittan?” då?
Citera
2022-01-26, 16:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Falskanmälningar har lett till långa fängelsedomar till och med, så försök inte.

I ett försvinnande lågt antal fall ja. Liksom det suttit oskyldigt dömda för tex mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in