2021-05-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Teknikintresserade säljer av sina tech-aktier nu för att köpa Bitcoin, Ethereum och Dogecoin. Risken är att det blir värre.

Risken att det blir värre om du sitter kvar ned teknikfonder, eller blir värre om du byter till krypto?
Citera
2021-05-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlebsonMusk
Risken att det blir värre om du sitter kvar ned teknikfonder, eller blir värre om du byter till krypto?
Större risk med teknikfoner just nu, anser jag. Bitcoin är safe men många lär bli brända på alt coins som är mer som ett lotteri.
Citera
2021-05-19, 17:44
Medlem
sålt av mitt innehav i Ny teknik har jag gjort rätt? /red mod

Någon mer här som sålt av sitt innehav i Ny teknik (Swedbank)? Teknikbolagen verkar ju ha det väldigt tungt just nu. Jag undrar om jag gör ty som säljer av den och köper in mig på typ Spiltan istället?
Citera
2021-05-19, 18:43
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra-Lasse
Någon mer här som sålt av sitt innehav i Ny teknik (Swedbank)? Teknikbolagen verkar ju ha det väldigt tungt just nu. Jag undrar om jag gör ty som säljer av den och köper in mig på typ Spiltan istället?

Varför säljer du nu... behöver du pengarna till något akut eller?

Annars brukar min taktik vara att behålla när det sjunker, ev köpa mer om det blir riktigt bra priser.
Citera
2021-05-19, 18:53
Medlem
Amazon-mannens avatar
Jag har min kvar och slänger in lite pengar då och då. Har inget akut jättebehov av pengarna nu så jag låter de stå där..
Citera
2021-05-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Varför säljer du nu... behöver du pengarna till något akut eller?

Annars brukar min taktik vara att behålla när det sjunker, ev köpa mer om det blir riktigt bra priser.

Nej behöver inte pengarna nu. Men som kan ju växa snabbare i en annan fond tänker jag.den dör fonden tuggar mest plus minus noll känns det som...
Citera
2021-05-19, 19:38
Medlem
Triremers avatar
Bolag med skyhöga PE-tal måste möta verkligheten. Det går inte att år ut och år in ha PE-tal på flera hundra. Levererar de inte förväntningarna så kraschar korthuset.

Chamath, Woods osv lyckades investera i hypmånga hypade techbolag. Det går ju så klart extremt bra tills verkligheten kommer ikapp.
Citera
2021-05-19, 19:40
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Nej då, Jag köpte Robur i Februari efter att ha sett utvecklingen men jag ångrar inte att jag gjorde det. Har vart en generös uppgång (100%+) sedan Corona började så jag förstår att det är svajigt nu men på sikt pekar utvecklingen uppåt. Blir att hålla koll på Spelbolagen, de har gått upp rejält. Kommer att bli intressant att se utvecklingen i dessa på 1 års sikt. Jag tippar på att den ska ner ännu mer men gör den det köper jag mer. Jag köpte också TIN Ny Teknik, de verkar gå hand i hand. Har också Spiltan småaktiebolag, den rekommenderar jag.
Citera
2021-05-22, 08:10
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra-Lasse
Nej behöver inte pengarna nu. Men som kan ju växa snabbare i en annan fond tänker jag.den dör fonden tuggar mest plus minus noll känns det som...

Nu har du redan varit med om ett stort fall, så jag skulle inte byta fonder nu. Men annars gäller det att lyssna lite på djungeltelegrafen som indikerat en sektorsrotation bort ifrån Ny Teknik och grön teknik (Som består mest av övervärderade tech-bolag i underhållningsbrnachen) till värdebolag . Jag tog rådet och bytte ut all mina Ny Teknik och hållbara fonder mot Spiltan Invest redan 2 månader sedan, och det har jag inte ångrat,det har gått väldigt bra.
Citera
2021-05-24, 05:30
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Nu har du redan varit med om ett stort fall, så jag skulle inte byta fonder nu. Men annars gäller det att lyssna lite på djungeltelegrafen som indikerat en sektorsrotation bort ifrån Ny Teknik och grön teknik (Som består mest av övervärderade tech-bolag i underhållningsbrnachen) till värdebolag . Jag tog rådet och bytte ut all mina Ny Teknik och hållbara fonder mot Spiltan Invest redan 2 månader sedan, och det har jag inte ångrat,det har gått väldigt bra.
När inflationsskräcken släpper kommer folk inse att börsen är mycket bättre skydd mot inflation än de flesta andra tillgångar.

Samhället kommer inte sluta efterfråga ny teknik, det är det som ger utveckling.

Senaste veckan har flera teknikfonder gått bra ex +5% för Tin Ny Teknik.

Jag minskade flera jobbiga teknikfonder till lägre nivåer under våren, men ökade nyss i Skandia Time som gått bra i vår.
Citera
2022-01-26, 12:00
Medlem
Robur ny teknik A, vad ska man göra?

Hej allihopa! Jag är sämst på fonder osv men har en del på robur ny teknik. Den har fallit som fan sista tiden, ni som kan detta - ska jag fortsätta sätta in pengar i den eller pausa? Jag har ingen aning. Eller har ni tips på andra fonder? Tack så jättemycket.

Tillägg: detta sparande planerar jag att ta ut om cirka 2-3 år. Om det spelar någon roll.
Senast redigerad av Maaniaa 2022-01-26 kl. 12:05.
Citera
2022-01-26, 12:43
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaniaa
Hej allihopa! Jag är sämst på fonder osv men har en del på robur ny teknik. Den har fallit som fan sista tiden, ni som kan detta - ska jag fortsätta sätta in pengar i den eller pausa? Jag har ingen aning. Eller har ni tips på andra fonder? Tack så jättemycket.

Tillägg: detta sparande planerar jag att ta ut om cirka 2-3 år. Om det spelar någon roll.
Fortsätta såklart, köpläge nu ju. Vore idiotiskt att sluta insättningarna när fonden är billig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in