Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Så säger du inte om alla män som röstade vänster 2018. Varför inte?
Du tänker dig att kvinnor är en enhetlig grupp som röstar på samma partier av samma anledningar?
Hade du lyssnat på kvinnor angående mansbebisar hade du inte varit så förvånad över att 70% av alla skilsmässor initieras av kvinnor.
Jo, det gäller alla som röstar vänster, men de röstar ofta vänster av olika anledningar.
Många män vill se samhället rasa, så att de kan bygga någon form av "anarko" på ruinerna och de vet att det bästa sättet är att rösta vänster. Ju extremare desto bättre.
Nej, jag tänker inte på kvinnor som en enhetlig grupp.
Många kvinnor har väldigt bra och sunda åsikter och röstar inte på "låt samhället ta hand om alla" utan på "låt oss bestämma själva vad som är bäst för oss".
Statistiken är solklar på den här punkten. Sluta förlöjliga diskussionens poäng med irrelevanta metadiskussioner.
skottland skrev såhär i en annan tråd:
Citat:
Det som är intressant är att kvinnor – på grund av deras kollektivistiska natur, som jag har skrivit om i ett av mina tidigare inlägg – är de som i stor majoritet vurmar för ett totalitärt samhälle. I ett naturligt tillstånd är kvinnor på en instinktiv nivå beroende av män, och vad har män haft över kvinnor i flera årtusenden? – Ansvar och auktoritet, eftersom man inte kan ha ansvar för något som man inte redan har auktoritet över. Det fungerar inte i praktiken.
Sedan är ju problemet att kvinnor med rösträtt överlåter auktoriteten till en stor välfärdsstat istället för att underkasta sig en man, vilket på längre sikt skapar en mer tyrannisk stat som behöver kontrollera oss alla allt mer eftersom "vi" (kvinnor och svaga män) önskar att bli omhändertagna.