2022-01-25, 21:03
Medlem
Finns det dokument från utredningen med tips som berör området östermalmsgatan med omnejd?
Citera
2022-01-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Margareta gör sin iakttagelse runt kl 23. Lundberg beskriver händelser runt kl 21. Finns det ens kända vittnesmål som kan avse honom?
Enbart Hubert Falk som ska ta bussen 21:15. Men Falks uppgifter går tvärtemot denne Lundberg.
Citera
2022-01-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valet2022
Enbart Hubert Falk som ska ta bussen 21:15. Men Falks uppgifter går tvärtemot denne Lundberg.

En uppmärksamhetstorsk lite av Engströms snitt. Hoppas på att vara förväxlad med en mördare när ingen i själva verket lagt märke till en.
Senast redigerad av Bemp 2022-01-25 kl. 21:32.
Citera
2022-01-25, 21:22
Medlem
Har tills ganska nyligen haft PKK i samarbete med Sovjet som min primära koppling till MOP. Den tanken kvarstår. Men jag finner den person som ofta klagat på vägsalt B*ngt intressant ur följande perspektiv;

Har visat flera ggr att han stalkat politiker o framförallt sossar.
Har uppvisat våldsamma tendenser
Visar i mitt tycke klara tecken på multipel personlighetsstörning.
Kan kopplas till sajten jagvillvarafarlig
Med den sajten kopplas han till en flyktväg
Med den flyktvägen kopplas han till detta FUP
http://www.itdemokrati.nu/page36ap.html
Stämmer utmärkt med dialekt, t.o.m. så precis på orten Växjö.
Detta är en av hans alias;
https://lustochliv.blogspot.com/2017/11/veckokronika-jag-moter-man-som-vill.html

Vill man veta mer så har jag många fler länkar. Har försökt att få upphovsmännen till Palmemordspodden att kolla på detta, svd journalister, andra framstående spanare. Ingen återkopplar vilket ju speglar att jag är ute på hal is. Men jag känner att jag är killen på spåren. Så pass att man åtminstone borde sätta denna kille under en lupp.

Grejen med denna personlighetsstörning är att man skapar sig själv ett antal alias för att kunna hantera ett trauma. Man har ganska ofta upp till minst 10 st olika alias men inte ovanligt med ännu fler. Ett alias är ofta "beskyddaren" en den "aggressiva" osv osv, Jag har hittat flera av dessa alias.
Citera
2022-01-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Och bevisen mot CP består av? Ett utpekande som är underkänt pga risken för att det är helt felaktigt. Man underkänner inte Lisbets utpekande på en teknikalitet, man underkänner det på att åklagaren i stort sett talar om för Lisbet vem av männen de misstänker.
Törhända det MEN Pettersson blev ändå dömd så lite mer hade man nog? Det är många mördare som gått fria pga teknikaliteter. Fattar inte varför så många verkar ovilliga att tänka sig Pettersson som mördaren. Kanske för att det är så simpelt? Det BORDE ju vara en politisk konspiration med hemliga agenter och spioner som i en film? Nu senast så dömde man en gubbe som själv är död och begraven sedan länge och som inte har en chans att försvara sig. DET är en riktig skandal.
Citera
2022-01-26, 00:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Törhända det MEN Pettersson blev ändå dömd så lite mer hade man nog? Det är många mördare som gått fria pga teknikaliteter. Fattar inte varför så många verkar ovilliga att tänka sig Pettersson som mördaren. Kanske för att det är så simpelt? Det BORDE ju vara en politisk konspiration med hemliga agenter och spioner som i en film? Nu senast så dömde man en gubbe som själv är död och begraven sedan länge och som inte har en chans att försvara sig. DET är en riktig skandal.

Det var som sagt ingen teknikalitet som raderade relevansen i utpekandet. Det var en rejäl rättsskandal.

Nej man hade inte mer än så. Det var svaga utpekanden, sen inget. Även i tingsrätten ville alla dömande med juristutbildning fria CP. Han dömdes av nämndemän, inte jurister.
Citera
2022-01-26, 06:33
Medlem
Citat:
Det var som sagt ingen teknikalitet som raderade relevansen i utpekandet. Det var en rejäl rättsskandal.

Nej man hade inte mer än så. Det var svaga utpekanden, sen inget. Även i tingsrätten ville alla dömande med juristutbildning fria CP. Han dömdes av nämndemän, inte jurister.

Nämndeman var politiskt tillsatta så Christer Pettersson dömdes av en politisk domstol.

Har du namnen på dess politiskt tillsatta nämndeman och hur de dömdes?

Fanns det någon som regerade sig mot domslutet?
Citera
2022-01-26, 07:42
Medlem
Citat:

Jag tror inte heller på CP som gärningsman. Men jag kan faktiskt inte helt utesluta honom å andra sidan. Och just för att det man hade mot honom var så svagt, så är det illa att man skötte utredningen så bedrövligt. Ju svagare case man har, desto viktigare är det man gör allt rätt.
Citera
2022-01-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nämndeman var politiskt tillsatta så Christer Pettersson dömdes av en politisk domstol.

Har du namnen på dess politiskt tillsatta nämndeman och hur de (dömdes fel se nedan)?

Fanns det någon som ( regerade fel se nedan ) sig mot domslutet?

Ser att "tryckfelsnisse"/autokorrekt varit framme och ändrat så att innebörden blev en helt annan. Här kommer de rätta formuleringarna.

Har du namnen på dess politiskt tillsatta nämndeman och hur de dömde?

Fanns det någon som reserverade sig mot domslutet?
Citera
2022-01-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag tror inte heller på CP som gärningsman. Men jag kan faktiskt inte helt utesluta honom å andra sidan. Och just för att det man hade mot honom var så svagt, så är det illa att man skötte utredningen så bedrövligt. Ju svagare case man har, desto viktigare är det man gör allt rätt.

Hade det ändå varit så väl men när det gäller CP så fanns inget "case", det var snarare ett obefogat åtal som åklagaren borde ha ställts till ansvar för.

Obefogat åtal är ett brott enligt svensk lag.

Citat:
I brottsbalken 15 kap 5 § föreskrivs:

"Väcker någon åtal mot oskyldig med uppsåt att denne må bliva fälld till ansvar, dömes för falskt åtal till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Är brottet grovt, skall dömas till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.

Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om åtalet avsett allvarligt brott eller innefattat missbruk av tjänsteställning.
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Obefogat_%C3%A5tal
Citera
2022-01-26, 08:57
Medlem
OPK123s avatar
Bror Perä förhördes den 7 mars 1986. Men detta förhör registrerades först den 12 mars 1993.

https://wpu.nu/wiki/UppslagGB15298-00

Vad innebär att ett förhör registreras i detta sammanhang?

Datumet tycker jag är intressant eftersom Bror ska ha skjutit sig själv dagen efter denna registrering.

Sedan undrar jag om det finns förhör med de personer som ska ha gett honom alibi den kvällen?

För finns det inte förhör kan man ju inte säga att han har alibi?

Finns det förhör med grannen där han ska ha skjutit sig själv? Rimligtvis borde det finnas?
Citera
2022-01-26, 09:30
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar
Har tills ganska nyligen haft PKK i samarbete med Sovjet som min primära koppling till MOP. Den tanken kvarstår. Men jag finner den person som ofta klagat på vägsalt B*ngt intressant ur följande perspektiv;

Har visat flera ggr att han stalkat politiker o framförallt sossar.
Har uppvisat våldsamma tendenser
Visar i mitt tycke klara tecken på multipel personlighetsstörning.
Kan kopplas till sajten jagvillvarafarlig
Med den sajten kopplas han till en flyktväg
Med den flyktvägen kopplas han till detta FUP
http://www.itdemokrati.nu/page36ap.html
Stämmer utmärkt med dialekt, t.o.m. så precis på orten Växjö.
Detta är en av hans alias;
https://lustochliv.blogspot.com/2017/11/veckokronika-jag-moter-man-som-vill.html

Vill man veta mer så har jag många fler länkar. Har försökt att få upphovsmännen till Palmemordspodden att kolla på detta, svd journalister, andra framstående spanare. Ingen återkopplar vilket ju speglar att jag är ute på hal is. Men jag känner att jag är killen på spåren. Så pass att man åtminstone borde sätta denna kille under en lupp.

Grejen med denna personlighetsstörning är att man skapar sig själv ett antal alias för att kunna hantera ett trauma. Man har ganska ofta upp till minst 10 st olika alias men inte ovanligt med ännu fler. Ett alias är ofta "beskyddaren" en den "aggressiva" osv osv, Jag har hittat flera av dessa alias.

OM kopplingen till sajten jagvillvarafarlig är fel, faller din kedja.
Skulle BJ vara Charlotte Cronquist menar du?

BJ har inte haft några problem att skriva dumheter under eget namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in