Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-15, 12:59
Swebb tv kan möjligen inbillar jag mig efter att ha gogglat via jan tullberg som gammal medlem i wacl försökt få hedern tillbaka o menar att de blivit felaktigt utpekade o misstänkta. Detta försöker de därför belysa i olika program Palmesjuk-Tage Tuvheden- Det var inte Cp Mop-vittne Leif Ljungqvist -Mopvittnet Jepsson_Swebb tv tar upp eventuella spår o visar god hand att leda Sverige (SD) Swebb tv försöker lösa mordet med en intervju med Jensens fru-Jensen-swebb tv[/b]-Jan Tullberg-Wacl-Demokratisk-Allians-Anders Larsson-Contra-Stig Engström
Wacl-konferns dallas 1985-Kennedymordet-gustaf 3-ovning gotland- gustaf 1,-gustaf2--Pu ljuger om obduktionen-Bertil Rydell-Swebb tv-Singlaub-iran-contras-palme mott i vapenexportdravelet stör många.
Anders larsson-demokratisk allans-bertil ståhl-kan ha hört säpo diskutera teatermordet o misstolkat-Säpo-på god fot med Holmer-sosseräddare-länspolissystemet införs på 80-talet-övningar hålls för samkörning med säpo-wt som aldrig hittas-wt som inte vill hittas-Man vet att leongruppen/åke e ek ofta förföljer Makarna Palme-vill man ge leongruppen skulden?
Har man infiltrerat leongruppen för att inbilla dem att palme ska skjutas när det är ett teatermord?
Vill swebb tv med tullberg ta bort skuggorna från wacl contra o demokratisk allians med att visa vi var inte inblandade genom att ta dit vittnen som säger att det inte var cp (ljungqvist) genom att bidra med att försöka lösa det Jensens fru intervju? Att instället visa att palme hade aids intervju britton o eventuellt hade haft sex med minderåriga gjutarnäves intervhu med hahne. Lite att fundera på

Jag tror att efterhand palme blir sjukare samt snuskbilderna cirkulerar o ingen gillar han i partiet börjar hans innersta krets diskutera vad man skulle kunna gynna partiet med? Ett teatermord.
Lång sikt Holmer förs över till att få länspolismästarroll för att ta kontroll över teatermordet
Gw o Guillou får göra karriärer o sälja böcker för att de tiger käft om Palmes horor. Aftonbladet håller käft om Palmebilderna som cirkulerar chockerande nog kommer de aldrig på tal under hela mordutredningen heller. Sapo lägger sig i o stör hahne första året. Alltså sossarnas hemliga polis för att se till så inga smaskigheter flyter upp. Mårten åker hem o hämtar något före han åker till sin döende far på sjukhuset. Ps strecken är blandade med olika felaktiga ordningar men många namn är med långt ifrån alla. Jag tror inte engström spanar på palme jag tror sapo/säpo spanar på Engström så Palme kan gå förbi precis lagom till att Engström ska åka hem. jag tror det är det signalen visar i fönstret. Säpo o sapo har gillrat en fälla för Engström där han ska bli oswald Det är alltså ett teatermord o det ska peka på contra demokratisk allians o wacl. Ps jag vet inte om det ens är rätt tullberg detta är baserat på mina fria fantasier. Jag har ingen aning om det är tullberg eller någon annan känning till wacl palme o alternativ höger. Jag känner inte honom jag har bara sett på swebb tv o nu gogglade jag wacl o då stod det att tullberg va med sen om det är rätt tullberg o om o vad han sagt har jag inte en susning om. det skulle kunna va möjligt. Jag har heller ingen susning om gw o guillou det är fria fantasier från mig. Likadant med Palme och Mårten jag vet ingen om Palmes eskapaders och vad som är sant eller inte i det.
Senast redigerad av jajagvinner 2021-04-15 kl. 13:58.
Citera
2021-04-15, 14:00
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Jo, jag har också tänkt så men blev fundersam när jag konstaterade att ett av dessa sju foton uppenbarligen är taget före 23.40. Med Ekman gåendes på trottoaren utanför bild.

Som sagt. Notera kameramannen på foto 5 i rapporten: http://www.itdemokrati.nu/page35a/12bPUts.png.

Är bilden tagen efter 01.10 stod han uppenbarligen och filmade från samma plats en och en halv timme tidigare: http://www.itdemokrati.nu/page60/fko18.png. Kanske inte så troligt.

Bilderna utgör alltså inte en sammanhängande fotoserie tagen vid samma tidpunkt. Om "Engström-bilden" är tagen först när Kviberg & co dykt upp har det alltså slumpat sig att två av dessa sju bilder är tagna med ca 90 minuters mellanrum med den gemensamma nämnaren att Anders Ekman samtidigt knallar runt på trottoaren.

Ja, banne mig. Samma fotograf ser det ju klart ut att vara och ja visst även en Ekman på i princip samma plats.
Håller med dig och är kanske beredd att omvärdera min tidigare tro.
Ska kolla lite till.

"Tv-bilden" du länkade till undrar jag om det inte är Karl Melander som fotat. Han tog ett gäng bilder åt det hållet.
Citera
2021-04-15, 16:50
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jo, jag har också tänkt så men blev fundersam när jag konstaterade att ett av dessa sju foton uppenbarligen är taget före 23.40. Med Ekman gåendes på trottoaren utanför bild.

Som sagt. Notera kameramannen på foto 5 i rapporten: http://www.itdemokrati.nu/page35a/12bPUts.png.

Är bilden tagen efter 01.10 stod han uppenbarligen och filmade från samma plats en och en halv timme tidigare: http://www.itdemokrati.nu/page60/fko18.png. Kanske inte så troligt.

Bilderna utgör alltså inte en sammanhängande fotoserie tagen vid samma tidpunkt. Om "Engström-bilden" är tagen först när Kviberg & co dykt upp har det alltså slumpat sig att två av dessa sju bilder är tagna med ca 90 minuters mellanrum med den gemensamma nämnaren att Anders Ekman samtidigt knallar runt på trottoaren.

På foto nr 5 hos remstam syns fortfarande en slemsug liggande i blodpölen. Den är tagen efter att Christer Persson och hans Norrmalmspiket/1230 satt upp avspärrningsbanden men innan åskådare hunnit kasta in blommor på mordplatsen . Denna bild borde vara tagen klart för 0110 då Torsten Kviberg och Börje Moberg kommer till platsen.
Citera
2021-04-15, 16:56
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
På första sidan framgår när Torsten Kviberg kan ha tagit dessa foton.
Han och Börje Moberg kom till platsen 01:10 och stannade till 01:55
Lange anslöt vid ca 01:30

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMQzRRb0l6dTMtY0U/view

Således måste pojkarna Almstäter och Ekman återvänt till mordplatsen på nytt efter att ha varit Sabb.
Inget som framgår av deras förhör, men de fick heller aldrig frågan..

Nej, det där stämmer inte heller. Moberg och Kviberg är på plats redan något tidigare än Rapports kameraman eftersom båda filmas av denne innanför avspärrningen. De har påbörjat sitt arbete innan han börjar filma. Denna sekvens är som jag tidigare nämnt bortklippt från det som ligger uppe på SVT Play, idag. Sekvensen finns bara att se i ett klipp från Striptease från mitten av 90-talet (YT).

Det är Vincent Lange, av dem tre, som dyker upp senare på mordplatsen efter ett samtal från just Kviberg. När Lange väl är på plats drygt en timme efter att Moberg och Kviberg anlänt så tar han över utredningen under helgen. Kameramannen från Rapport är där hela tiden under dessa timmar och fastnar själv på ett foto taget av en frilansare. Detta bevisar att Rapport har mycket mer inspelat material än vad vi någonsin fått ta del av. Vart finns detta material? Finns det ens kvar? Är det förstört?

Men för att gå till botten med det här så kan väl dagens rättsväsende kontakta vederbörande. Man kan börja med B*ngt *r*k Anders P*tr*k Ekman, idag boendes i Sollentuna, postort. Slut på detta jävla kurragömma. Jag har fått nog, allvar alltså!
Citera
2021-04-15, 17:40
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Det här är också en skara av udda typer.
I ett sånt här gäng kan en GM finnas och tystnad om vad som ev.hänt är slående. Alla, för övrigt delade uppfattningen att det var bra för Sverige att Palme blev avrättad.
Motivet till mordet finns och de huserar nära mordplatsen.
Det behövs lite galenskap för att klara av ett sånt här mord och det verkar de besitta...

LZJ återgav till sin fru att "han visste vem som mördat Palme" morgonen den 1/3 86.
Det är fullt möjligt att det var någon av dessa bekanta till honom.
Änkan pratar om en blå anorak som hon hittade bland hans saker och med fantasi kanske det är den omtalade blåa täckjackan.

Har vi signalement på de här gubbarna? Är det värt att googla och se hur långt man kommer? Vi kanske snubblar på både Tunnelbanemannen och den långe blonde? Andra i tråden kanske har andra möjligheter att få fram bilder på personer. Har sett att det varit möjligt i andra sammanhang.

I gruppen kanske även finns någon som liknar GM vad gäller längd, ålder, kroppsbyggnad.

Enligt mottot vänd på alla stenar.

Edit. Åke J Ek har vi ju koll på liksom Anders Larsson, Leif Z-J och Bo Ragnar Ståhl. Det är väl heller inte särskilt troligt att någon av dem sprang runt på stan med WT och revolver. Här handlar det om eventuella anstiftare tror jag.
Senast redigerad av Basfakta 2021-04-15 kl. 17:44.
Citera
2021-04-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
På foto nr 5 hos remstam syns fortfarande en slemsug liggande i blodpölen. Den är tagen efter att Christer Persson och hans Norrmalmspiket/1230 satt upp avspärrningsbanden men innan åskådare hunnit kasta in blommor på mordplatsen . Denna bild borde vara tagen klart för 0110 då Torsten Kviberg och Börje Moberg kommer till platsen.

Ja, när dyker de första rosorna och marschallerna upp?
Citera
2021-04-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, banne mig. Samma fotograf ser det ju klart ut att vara och ja visst även en Ekman på i princip samma plats.
Håller med dig och är kanske beredd att omvärdera min tidigare tro.
Ska kolla lite till.

"Tv-bilden" du länkade till undrar jag om det inte är Karl Melander som fotat. Han tog ett gäng bilder åt det hållet.

Fotona http://www.itdemokrati.nu/page35a/12bPUts.png och http://www.itdemokrati.nu/page60/fko18.png bör som sagt med tanke på kameramannen i bild vara tagna i samma härad men det är en tid emellan. Notera t ex antalet bilar vid reklampelaren.

Hage & co befinner sig som sagt var fortfarande vid Söderströms och Windéns bil och det framgår av andra bilder att det flockas fotografer runt dem.

Det finns av allt att döma minst en handfull fotografer på plats redan en kvart efter skotten. Man får väl utgå från att PU gjorde sitt bästa för att samla in alla deras negativ när de började jaga en GM som enligt eget förmenande fanns kvar på platsen vid den här tidpunkten...
Citera
2021-04-15, 18:28
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Att Volvon från foto 6 saknas hänger jag inte upp mig på. Den där luckan mellan piketerna ser ut att stå tom eller täppas till av diverse fordon under kvällen. Se t ex https://youtu.be/h9zPSQOpbYE?t=48 (och notera polisens gamla "fjällkossa" som alltså inte är helt utfasad vid tidpunkten).

Ja, det är autentiska bilder. Där är den svartvita Volvon som "Almsäter" nämner. Det stödjer ju min teori att "Almsäters" förhör är mer riktigt än Ekmans. D v s bl a deras gångväg från BZ. Jag har aldrig tidigare sett den sekvensen. Det bevisar ju att hela hans förhör är mest centrerat på "tidigt" i MOP. Klippet uppladdat 2012. Hur fan har jag missat det? Vem har filmat det? Är det Rapports kameraman? Om ja, tänkt då va de sitter på. Man ser också Dodge-vanen framför. Förmodligen 1230, Norrmalmspiketen. Tack som fan. Jag håller på och klipper ihop allt som finns från Rapports kamera. Eller åtminstone allt jag har vetskap om. Fortsätt så här om du vet mer än mig.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-04-15 kl. 18:37.
Citera
2021-04-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, det är autentiska bilder. Där är den svartvita Volvon som "Almsäter" nämner. Det stödjer ju min teori att "Almsäters" förhör är mer riktigt än Ekmans. D v s bl a deras gångväg från BZ. Jag har aldrig tidigare sett den sekvensen. Det bevisar ju att hela hans förhör är mest centrerat på "tidigt" i MOP. Klippet uppladdat 2012. Hur fan har jag missat det? Vem har filmat det? Är det Rapports kameraman? Om ja, tänkt då va de sitter på. Man ser också Dodge-vanen framför. Förmodligen 1230, Norrmalmspiketen. Tack som fan. Jag håller på och klipper ihop allt som finns från Rapports kamera. Eller åtminstone allt jag har vetskap om. Fortsätt så här om du vet mer än mig.

Dessvärre nog ingen risk. 🙂

Intressant om du redigerar ihop all rörlig bild från platsen i nån sorts kronologisk ordning.

Sen så klart synd att så många suttit och nystat i det här i omgångar på varsin kant genom åren. Borde så klart funnits ordentligt sammanställt för länge sen.

Tycker du drar för stora växlar på att Almsäters och Ekmans vittnesmål går isär. Det som händer när de kommer till mordplatsen får nog de mesta de gjort tidigare under kvällen att förblekna rätt fort. De verkar som sagt inte heller ihopsnackade. Möjligt att de inte längre umgås när de väl hörs.
Citera
2021-04-15, 19:25
Medlem
Citat:
/.../ Tycker du drar för stora växlar på att Almsäters och Ekmans vittnesmål går isär. Det som händer när de kommer till mordplatsen får nog de mesta de gjort tidigare under kvällen att förblekna rätt fort. De verkar som sagt inte heller ihopsnackade. Möjligt att de inte längre umgås när de väl hörs.
Jag tror som du, Bemp. Jag har läst Almsäter-diskussionen i tråden och responsen på den, och måste säga att för mig verkar slutsatsen att han skulle gå under falskt namn i press och polisförhör vara en flashbackmyt. Den som har påstått sig veta att så är fallet är en trovärdig medlem, enligt min bedömning, men det finns inget stöd för annat än att snubben i unga år bytte namn från ett krångligt polskt till ett möjligen mer fördelaktigt svenskklingande - såvitt jag kunnat se! Har jag fel blir jag gärna rättad. Själv har jag i varje fall mycket svårt att se att dessa två ungdomar skulle vara intressanta ur ett palmeutredningsperspektiv, annat än som uppriktiga, och uppenbart nyfikna vittnen, som under en tråkig kväll plötsligt fann sig i en dramatisk händelse och ville suga musten ur erfarenheten.
Citera
2021-04-15, 19:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tolkar som att det är dokumentärfilmaren Staffan Hildebrandts filmsekvens. Eller har jag fel? Han var ju ute och filmade med polisstyrka och de stannade till vid mordplatsen, och frågade vad som hände och åkte sen iväg. Tog lång tid innan de fick höra att det var statsministern som var offret.

Eller var det Stefan Jarl?

Eller är detta filmat senare så det är nyhetsmedia?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-04-15 kl. 19:42.
Citera
2021-04-15, 21:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Dessvärre nog ingen risk. 🙂

Intressant om du redigerar ihop all rörlig bild från platsen i nån sorts kronologisk ordning.

Sen så klart synd att så många suttit och nystat i det här i omgångar på varsin kant genom åren. Borde så klart funnits ordentligt sammanställt för länge sen.

Tycker du drar för stora växlar på att Almsäters och Ekmans vittnesmål går isär. Det som händer när de kommer till mordplatsen får nog de mesta de gjort tidigare under kvällen att förblekna rätt fort. De verkar som sagt inte heller ihopsnackade. Möjligt att de inte längre umgås när de väl hörs.

Eftersom jag uppenbarligen missat sekvensen ur Palme-dokumentären som du länkade till så vet jag inte allt. Det är bara genom gemensamma ansträngningar som vi kan komma ur den här "förstoppningen" och det cirkulära beteendet. Idag lärde jag mig att "Almsäter" faktiskt såg en svartvit Volvo. En polisbil som faktiskt, officiellt, hade varit utfasad sen 1985. Jag bockar och bugar för det var tack vare dig.

Ja, jag ska redigera ihop allt kronologiskt, allt jag hittar. Behöver jag hjälp så kommer jag ställa frågor här. Mitt råd till som är intresserade är att tanka ner allt som finns för det är inte säkert att det alltid kommer att finnas tillgängligt.

Jag kan säga så här mycket. Jämfört med det som ligger uppe på SVT Play från Rapport så är nu minst fyra sekvenser bortklippta. D v s om den svartvita Volvon är filmad av Rapport. Om inte så är det tre.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tolkar som att det är dokumentärfilmaren Staffan Hildebrandts filmsekvens. Eller har jag fel? Han var ju ute och filmade med polisstyrka och de stannade till vid mordplatsen, och frågade vad som hände och åkte sen iväg. Tog lång tid innan de fick höra att det var statsministern som var offret.

Eller var det Stefan Jarl?

Eller är detta filmat senare så det är nyhetsmedia?

Jag har ingen aning vem det är som filmar. Kvaliteten på filmen ser ut att vara TV, alltså högsta möjliga japanska kvalitet 1986. Men tydligen någon som satt på sin kamera redan inne i bilen som vederbörande kommer i. Om det visar sig att det funnits fler rullande kameror än bara Rapports då jävlar kommer helvetet att bryta loss för då är det garanterat att Stig Engström finns med där någonstans. Det är inte som att leta reda på Darnells NBC-rulle från Dallas 1963. Den är ju det "holy grail" av rullande film och skyddas bättre än Vita Huset. Folk som vill åt den kommer inte åt den.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-04-15 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in