2022-01-25, 23:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är stort, vi har en pandemi som påverkar alla. Synd bara att alla inte drar åt samma håll.
Vi har en "pandemi" som drabbade våra äldre, och sedan försökte etablissemanget få det till något annat
Citera
2022-01-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Enligt experter är det viktigt att många får omikron för att komma ut ur pandemin. Så viktigt att INTE följa restriktioner o se till så att omikron sprids effektivt.

Magnus Gisslén, professor i infektionssjukdomar på Sahlgrenska akademin och överläkare på infektionskliniken på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, tror att det är en tidsfråga innan pandemin ebbar ut i Sverige.

– Att vi har en så hög vaccinationstäckning och att så många kommer få omikron är ett viktigt steg, ut ur pandemin

Med omicron behövdes inte vaccinet men det är det nog för tidigt att säga.

Sverige har liten överdödlighet och har haft öppet hela pandemin.

De länder med hård lockdown har inte klaray sig bättre.

Min familj, alltså jag, fru, barn och barnbarn är nio st totalt och ingen tog vaccin.

Vi mår mycket bra, mest paykiskt trött efter detta.
Citera
2022-01-25, 23:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ben Dover?

Revodneb!
Citera
2022-01-25, 23:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det får du nog ge en källa på. Jag kan tänka mig att man upptäcker en del med corona som söker vård för annat, men majoriteten? De som vårdas på covidavdelningarna är där för covid, inget annat.

Menar du alltså att patienter med Covid är utspridda på massa olika avdelningar på ett sjukhus?
Är det verkligen sant?
Källa?
Är det ens tillåtet med en sjukdom som är klassad som samhällsfarlig?

*edit
Såg att på Karolinska är det nu nära hälften som har Covid som "bidiagnos".
Citat:
57 procent av patienterna som vårdats på Karolinska i januari månad hade covid-19 som huvuddiagnos. Detta kan jämföras med helåret 2021, då andelen var 80 procent.
https://www.karolinska.se/om-oss/centrala-nyheter/2022/01/farre-patienter-har-covid-19-som-huvuddiagnos/
Senast redigerad av DikT 2022-01-25 kl. 23:28.
Citera
2022-01-25, 23:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Vi har en "pandemi" som drabbade våra äldre, och sedan försökte etablissemanget få det till något annat

Även unga blev sjuka och for illa. Men ja äldre drabbades värst och mörkhyade, det visste vi från början i princip. Tegnell var ärlig där i alla fall.
Citera
2022-01-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Nu hittar du på igen!

Namnet du anger nämns inte i rapporten, så det är ett lika absurt påstående som att påstå att det har varit restriktioner i nästan tre år.

Lögner och översdrifter från din sida bidrar bara till oro och...
...SKRATT!

Du läste nog inte rapporten, eller så förstod du inte alls vad det stod i den.
Det står inte att lockdowns inte varit några problem.
Du får nog läsa, eller läsa om den innan du kommenterar den ytterligare för nu har du två fel av två möjliga.

Tramspell. Om du googlar källan finner du att den är grundad av en kines och att många av deras rapporter är svajjiga. Varför börjar du grina? Hitta en bättre källa? Var är den allmänt accepterade konsensusen kring det tramset du påstår?
Citera
2022-01-25, 23:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Menar du alltså att patienter med Covid är utspridda på massa olika avdelningar på ett sjukhus?
Är det verkligen sant?
Källa?
Är det ens tillåtet med en sjukdom som är klassad som samhällsfarlig?

Mjae, men om du kommer in för ett benbrott och testar positivt för covid så hamnar du nog inte på covidavdelningen, snarare på röntgen och sen gipset, därefter hemgång.
Citera
2022-01-25, 23:30
Medlem
Citat:
Riktigt bra att det sprids snabbt. De flesta kollegor jag jobbar med har blivit smittade nu. Sambons skolklass ligger på kanske 70-80 procent smittade nu.

Vi gratulerar alla som fått covid19 till immuniteten o alla trängs extra mycket nu för att vi ska få det överstökat.

Många vill hinna med att få omikron innan sportlovet så man inte riskerar positivt test o få ställa in resan.

Med den positivitet vi har nu så kommer 50% att testa positivt. Blir inget St Anton am Arlberg men kanske Hammarbybacken. 😎
Citera
2022-01-25, 23:31
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Mjae, men om du kommer in för ett benbrott och testar positivt för covid så hamnar du nog inte på covidavdelningen, snarare på röntgen och sen gipset, därefter hemgång.
Men du är säker på att man efter en operation inte hamnar på Covid avdelning, utan på en vanlig avdelning?
Jag frågar igen - har du en källa på det? (har försökt Googla men inte hittat någon specifikt om detta)
Citera
2022-01-25, 23:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men du är säker på att man efter en operation inte hamnar på Covid avdelning, utan på en vanlig avdelning?
Jag frågar igen - har du en källa på det? (har försökt Googla men inte hittat någon specifikt om detta)

Nej, jag är inte säker och har ingen källa på det, men antar att du får ett eget rum med restriktioner och snar hemgång. Om du inte lider av covid, varför ska du ha vård för covid?
Citera
2022-01-25, 23:35
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Nej, jag är inte säker och har ingen källa på det, men antar att du får ett eget rum med restriktioner och snar hemgång. Om du inte lider av covid, varför ska du ha vård för covid?
För att man rimligen samlar alla med Covid på ett ställe för att hantera smittorisken?
Citera
2022-01-25, 23:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Riktigt bra att det sprids snabbt. De flesta kollegor jag jobbar med har blivit smittade nu. Sambons skolklass ligger på kanske 70-80 procent smittade nu.

Vi gratulerar alla som fått covid19 till immuniteten o alla trängs extra mycket nu för att vi ska få det överstökat.

Många vill hinna med att få omikron innan sportlovet så man inte riskerar positivt test o få ställa in resan.

Tror du FHM har långtidstestat Omikronviruset från Sydafrika och kommit fram till att det är säkert att bli smittad till 100%, gjort långtidstester osv? Det fantastiska med detta viruset är ju för övrigt att immuniteten tycks vara mycket kortvarig om den ens finns där i överhuvudtaget. I Danmark blir ju nu massor av människor reinfekterade med muterat Omikronvirus, så tror man att man ska bli immun efter en infektion är man ju fullständigt dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in