2022-01-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Nej det kan inte fortsättas med att fylla på med dos efter dos, den tredje dosen får vara spiken i kistan.

Pfizer kommer säga emot dock. Att utveckla ett prenumerationsbaserat vaccin är förmodligen den smartaste businessmodell de kunde komma på i detta läge. Jag hade gjort exakt samma sak om jag drev Pfizer. Jag hade också försökt promota det till precis alla, även de som inte är i riskzon.

Citat:
“We are rather concerned about a strategy that entangles repeated vaccination within a short term. We cannot really continuously give a booster dose every 3 or 4 months,” Marco Cavaleri, the head of Biological Health Threats and Vaccines Strategy at the EMA, said at the briefing.

“If we have a strategy in which we give boosters, let’s say every 4 months approximately, we will end up potentially having a problem with the immune response (T-cell exhaustion), and the immune response may end up not being as good as we would like it to be. So we should be careful in not overloading the immune system with repeated immunization,” Cavaleri added.

https://www.healthline.com/health-news/why-a-4th-covid-19-shot-likely-wont-provide-more-protection
Citera
2022-01-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
OM detta hade skötts på ett korrekt vis så hade situationen i samhället fått tala för sig själv. Utan tvång, med fungerande riktiga vaccin.

Ganska enkelt egentligen:
OM viruset varit förödande hade samtliga vaccinerat sig.
OM vaccinen fungerat så hade vi sluppit numera kvadrupla doser.
OM det inte funnits mycket biverkningar hade det inte funnits sådan rädsla hos vissa.
OM regering inte matat folket med vaccinpropaganda hade det varit en välvilja istället för skepticism.
OM vaccinpass inte funnits hade folket inte känt sig segregerade.

Det är så människor fungerar.
Bra inlägg. Reaktioner och motreaktioner.

Även konspirationsteorier faller i den kategorin. Om medierna skrev hela sanningen skulle inte folk behöva skapa en egen världsbild för att få världen att gå ihop.
Citera
2022-01-25, 21:12
Medlem
sebno1s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/gladjen-i-smittotoppen-pa-vag-ut-ur-pandemin/

Citat:
På den danska motsvarigheten till Folkhälsomyndigheten räknar man med flockimmunitet ”inom de närmsta veckorna”.

En hög vaccinationstäckning i kombination med höga smittotal och att vaccinerade blir smittade, sägs vara skälet...

...Men därefter kan samma sak ske i Sverige.

Magnus Gisslén, professor i infektionssjukdomar på Sahlgrenska akademin och överläkare på infektionskliniken på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, tror att det är en tidsfråga innan pandemin ebbar ut i Sverige.

Det fetade: Jaha flockimmuniteten gör comeback, och ovaccinerde har alltså rätt ännu en gång.

Även ett erkännande, hade folk utanför riskgrupp inte vaccinerat sig så hade vi kanske redan varit ute ur pandemin. Experterna sa väl att ovaccinerade spred mer smitta väl?
Citera
2022-01-25, 21:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Över 200 tusen positivt testade senaste veckan. Med mörkertal kan det vara en halv miljon.
Sanslöst att myndigheterna tillåter det här. Det är ju helt uppenbart att smittan sprids i skolorna. Varför stänger man inte ned? Bland vuxna är de i åldern 30-49 år värst drabbade. Barnens föräldrar är det som blir sjuka.
Citera
2022-01-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
https://www.expressen.se/nyheter/gladjen-i-smittotoppen-pa-vag-ut-ur-pandemin/

Det fetade: Jaha flockimmuniteten gör comeback, och ovaccinerde har alltså rätt ännu en gång.

Även ett erkännande, hade folk utanför riskgrupp inte vaccinerat sig så hade vi kanske redan varit ute ur pandemin. Experterna sa väl att ovaccinerade spred mer smitta väl?

Hehe bra poäng måste jag säga
Citera
2022-01-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Pfizer kommer säga emot dock. Att utveckla ett prenumerationsbaserat vaccin är förmodligen den smartaste businessmodell de kunde komma på i detta läge. Jag hade gjort exakt samma sak om jag drev Pfizer. Jag hade också försökt promota det till precis alla, även de som inte är i riskzon.

https://www.healthline.com/health-news/why-a-4th-covid-19-shot-likely-wont-provide-more-protection

Jag vill minnas att Pfizers VD uttalade sig i veckan om att det inte är hållbart att behöva ta en ny dos varje år, jag kan ha fel dock.
Citera
2022-01-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Över 200 tusen positivt testade senaste veckan. Med mörkertal kan det vara en halv miljon.
Sanslöst att myndigheterna tillåter det här. Det är ju helt uppenbart att smittan sprids i skolorna. Varför stänger man inte ned? Bland vuxna är de i åldern 30-49 år värst drabbade. Barnens föräldrar är det som blir sjuka.

Det är ingen idé att klappa igen, det tåget har gått. Vi borde göra likt Danmark som har en högre smittspridning än oss dessutom, ett släppa restriktionerna helt.
Citera
2022-01-25, 21:27
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att Pfizers VD uttalade sig i veckan om att det inte är hållbart att behöva ta en ny dos varje år, jag kan ha fel dock.

Där ser man. Kanske känner sig tvungen att krypa till korset när kritik från oberoende medicinska råd börjar hagla
Citera
2022-01-25, 21:30
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Chilla. Virus fungerar så. Du är bara lite överhettad/lurad av media. Siffrorna är förmodligen högre än 200.000. Säg 2 mille. 3 mille. Allvarligt talat så har det sett ut på samma sätt i alla år. Skillnaden är bara att tröttluvor som du inte förstår det.
Citera
2022-01-25, 21:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Hej IMBILDEN, har du någonsin försökt söka hjälp för din hypokondri? I all välmening.

Inser du inte att smittspridningen totalt spårat ur?
Citera
2022-01-25, 21:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är ingen idé att klappa igen, det tåget har gått. Vi borde göra likt Danmark som har en högre smittspridning än oss dessutom, ett släppa restriktionerna helt.

Kommer gå åt skogen fullständigt. Vem ska bekosta all rehab?
Citera
2022-01-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
Vilka restriktioner har pågått i 2,32769 år ?

Nawe så gulligt. Måste vara jobbigt att vara perfektionist. Inte konstigt att du inte ser det viktiga budskapet utan istället fokuserar på siffror och decimaler. Suck. Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in