2022-01-25, 20:00
Medlem
OM detta hade skötts på ett korrekt vis så hade situationen i samhället fått tala för sig själv. Utan tvång, med fungerande riktiga vaccin.

Ganska enkelt egentligen:
OM viruset varit förödande hade samtliga vaccinerat sig.
OM vaccinen fungerat så hade vi sluppit numera kvadrupla doser.
OM det inte funnits mycket biverkningar hade det inte funnits sådan rädsla hos vissa.
OM regering inte matat folket med vaccinpropaganda hade det varit en välvilja istället för skepticism.
OM vaccinpass inte funnits hade folket inte känt sig segregerade.

Det är så människor fungerar.
Citera
2022-01-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
vad är det som pågått i 3 år?

MEN SLUTA FÖR FAN. Gör dig inte dummare än du är. Ok 2,32769 år eller vill du ha något mer exakt än så? Herregud.
Citera
2022-01-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du verkar ju ha en kommunistisk grundsyn i vissa frågor (företag får inte tjäna pengar) så det borde ju kunna passa att staten övervakar medborgarna.

Som sagt, jag tror att alla överdrifter hit och dit i samband med corona och vaccin skadar människor också.

Så långt ifrån kommunist man kan komma. Står långt borta från alla ismer. Du tycker inte det blir mer komplicerat när det rör sig om medicinska företag som också har för avsikt att tjäna pengar? Om jag vore Pfizer, då skulle jag också välja att skapa ett vaccin du prenumererar på istället för en spruta. Jag skulle också sälja in det till barn trots att det inte är nödvändigt och trots att det talar emot allt vi vet om viruset. Jag skulle också möjligtvis sitta på Flashback och försöka sprida skräckpropaganda för att få fler att köpa min produkt. Jag kanske rent av skulle sponsra CNN (vilket de gör) och samtidigt få dom att veva dystopiska inslag om hur dödsfarligt corona är.

Herregud, till och med EU:s medicinska råd säger ju att dessa boosters är bullshit.

Men du ser inga konstigheter eller skäl att någonsin ifrågasätta? Jag tycker det är en svag egenskap. Jag vill aldrig bli sån. Jag ser alltid till att ifrågasätta och analysera, särskilt när det rör min hälsa.
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-25 kl. 20:08.
Citera
2022-01-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är nog av samma anledning som att man i möjligaste mån visar hänsyn och hjälper de som av olika anledning behöver stöd och hjälp, både från samhällets sida och från många medmänniskor (men tydligen inte alla).

I Kina (och tidigare Sovjetunionen) låser man in alla som på något vis avviker och så vill du ha det, men de flesta vill inte ha ett sådant samhälle. Därför är det rimligt att alla hjälps åt för att skydda de som är skörast.

Nu hittar du på. Är det orimligt att kräva att riskgrupper vaccinerar sig och tar sitt eget ansvar? Man kan ju tro att vaccinet är värdelöst? Varför har du då inte krävt att hela världen ska vaccinera sig mot influensa? Hur hjälper det dig att en 12-åring solidaritetsvaccinerar sig, särskilt som det inte ens förhindrar smittspridning. Det är ju helt absurt.
Citera
2022-01-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Aftonbladet skriver,

”För första gången på en månad syns ingen ökning av corona i avloppsvattnet i Göteborg.
Det skriver Sahlgrenska akademin i ett pressmeddelande.

Nivåerna ligger dock kvar på samma höga nivå som hittills i år, vilket är 4,5 gånger högre än vad man tidigare rapporterat som mest under pandemin.

– Det är fortfarande många smittade, men det går äntligen åt rätt håll, säger Heléne Norder, adjungerad professor i mikrobiologi, skriver TT”

Börjar vi närma oss toppen?

De sitter och räknar antal förkylda. Det är fullkomligt meningslöst. Hoppas de kommer över sin besatthet någon gång.
Citera
2022-01-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
MEN SLUTA FÖR FAN. Gör dig inte dummare än du är. Ok 2,32769 år eller vill du ha något mer exakt än så? Herregud.
Vilka restriktioner har pågått i 2,32769 år ?
Citera
2022-01-25, 20:11
Medlem
Citat:
Vilka restriktioner har pågått i 2,32769 år ?

Fråga belgarna, italienarna, fransmännen, österrikarna, holländarna, britterna, osv osv. Vi lever inte isolerade. Vi är en del av en global värld. Dystopiska restriktioner och lockdowns i övriga Europa påverkar i längden oss alla. Om vi sitter här och rycker på axlarna åt medicinsk apartheid så spelar vi med i den här idiotin. Spela inte dum.
Citera
2022-01-25, 20:11
Medlem
Det är i alla fall skönt att pandemin börjar fasas ut. Nästa hype blir kanske ett krig.
Citera
2022-01-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Fråga belgarna, italienarna, fransmännen, österrikarna, holländarna, britterna, osv osv. Vi lever inte isolerade. Vi är en del av en global värld. Dystopiska restriktioner och lockdowns i övriga Europa påverkar i längden oss alla. Om vi sitter här och rycker på axlarna åt medicinsk apartheid så spelar vi med i den här idiotin. Spela inte dum.
Så vilka länder har haft restriktioner i 3år?
Citera
2022-01-25, 20:14
Medlem
Citat:
vad är det som pågått i 3 år?
Ca 45 000 sidor har du att gå igenom ifall du har missat så mycket.
Citera
2022-01-25, 20:15
Medlem
Citat:
Så vilka länder har haft restriktioner i 3år?

2+ år då. Väntar fortfarande på ditt motargument. Men det enda du kan är att tjata ”3 år” som en jävla papegoja. Det viktiga är kärnfrågan ditt fåniga troll.
Citera
2022-01-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är i alla fall skönt att pandemin börjar fasas ut. Nästa hype blir kanske ett krig.
Foldern om krisen(pandemin) eller kriget(Ryssland invaderar på sikt?) kommer kan inte kännas mer aktuell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in