Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Du verkar ju ha en kommunistisk grundsyn i vissa frågor (företag får inte tjäna pengar) så det borde ju kunna passa att staten övervakar medborgarna.
Som sagt, jag tror att alla överdrifter hit och dit i samband med corona och vaccin skadar människor också.
Så långt ifrån kommunist man kan komma. Står långt borta från alla ismer. Du tycker inte det blir mer komplicerat när det rör sig om medicinska företag som också har för avsikt att tjäna pengar? Om jag vore Pfizer, då skulle jag också välja att skapa ett vaccin du prenumererar på istället för en spruta. Jag skulle också sälja in det till barn trots att det inte är nödvändigt och trots att det talar emot allt vi vet om viruset. Jag skulle också möjligtvis sitta på Flashback och försöka sprida skräckpropaganda för att få fler att köpa min produkt. Jag kanske rent av skulle sponsra CNN (vilket de gör) och samtidigt få dom att veva dystopiska inslag om hur dödsfarligt corona är.
Herregud, till och med EU:s medicinska råd säger ju att dessa boosters är bullshit.
Men du ser inga konstigheter eller skäl att någonsin ifrågasätta? Jag tycker det är en svag egenskap. Jag vill aldrig bli sån. Jag ser alltid till att ifrågasätta och analysera, särskilt när det rör min hälsa.