2022-01-25, 17:01
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Han har varit en ständigt massvaccinationsivrare precis som du, lobbat för att vaccinera barn och ungdomar, presenterat falska påståenden som han inte kunnat backa upp. Ni tillhör den grupp av svin som bör ställas inför rätta i nurnbergrättegånger. Hoppas myndigheterna med tiden börjar leta fram vilka ni vaxxizter är och ser till att ni får ert straff.

Eftersom du inkluderar mig i dina anklagelser, så undrar jag vad du baserar anklagelserna på. Bygger anklagelserna på någonting jag har sagt? Eller bygger dina anklagelser på någonting som du tror om mig?

Citat:
Om det börjar visa sig att vaccinen ger ens de minsta livslånga besvären framöver, då ligger ni nog jävligt risigt till.

Vem ligger illa till när det visar sig att viruset ger livslånga besvär?

Riskerna med vaccinerna behöver ju vägas mot riskerna med infektion. Vi vet alla att det finns risker med att ta vaccin. Men det finns också risker med att avstå från vaccin. Vem anser du ska straffas för riskerna som en infektion innebär? Virusets uppfinnare? Ska vi ha Nürnbergrättegångar mot företrädare för Virologiinstitutet i Wuhan? Eller ska man kanske åtala dom vaccinmotståndare som har försökt övertala folk att inte skydda sig med hjälp av vaccin?

Citat:
Citera dig själv där du uttryckligen skriver detta så är jag beredd att tro på dig. Jag är inte ett troll som du, som påstår att jag är vaccinerad fast jag inte är det din nolla.

Och tredje dagen in med covid, och det är ett jävla töntvirus. Om du har problem att hantera detta virus så får du sluta smälla i dig 10 cheesburgare om dagen, dra ner på ditt flashbackande och gå ut och röra på dig ditt flottiga mongo.

Jag är inte helt imponerad av din argumentation. "10 cheesburgare"...

Citat:
Vi ovaccinerade som inte tillhör riskgrupp känner oss exakt lika bedrövade över deras jävla idiotrestriktioner och vaccinpassbullshit. Varför ska den stora massan straffas för att vuxna människor i riskgruppen inte tar sitt ansvar.

På vilket sätt har riskgrupperna inte tagit sitt ansvar?
Citera
2022-01-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Eftersom du inkluderar mig i dina anklagelser, så undrar jag vad du baserar anklagelserna på. Bygger anklagelserna på någonting jag har sagt? Eller bygger dina anklagelser på någonting som du tror om mig?

Vem ligger illa till när det visar sig att viruset ger livslånga besvär?

Riskerna med vaccinerna behöver ju vägas mot riskerna med infektion. Vi vet alla att det finns risker med att ta vaccin. Men det finns också risker med att avstå från vaccin. Vem anser du ska straffas för riskerna som en infektion innebär? Virusets uppfinnare? Ska vi ha Nürnbergrättegångar mot företrädare för Virologiinstitutet i Wuhan? Eller ska man kanske åtala dom vaccinmotståndare som har försökt övertala folk att inte skydda sig med hjälp av vaccin?

På vilket sätt har riskgrupperna inte tagit sitt ansvar?

Hela ditt resonemang faller då corona aldrig varit ett särskilt stort hot mot någon annan än mycket gamla (i högst grad) och infektionskänsliga, en grupp som utgör en minoritet. Ni vaxxizter sitter och matar er skit dygnet runt om att restriktionerna beror på ovaccinerade (som ni hjärna klumpar ihop) och att vaccinerade räddat samhället. Det är skitsnack. På vilket sätt kan en frisk ovaccinerad 20-åring jämföras med en multisjuk 80-åring? Det sätt som statistik och data hela tiden presenterats har varit ohederlig för att gynna ett specifikt narrativ. Först alla som ligger inne "med" covid, sen denna vägran att separare ovaccinerad riskgrupp med ovaccinerade icke riskgrupp. Oviljan att separare alla med naturlig immunitet som har mycket bättre skydd mot covid än vaccinerade. Osv osv.

Den här masspsykosen har resulterat i att folk börjat se saker som inte ens existerar. De har tappat verklighetsförankringen och gränserna för vad som är sant har suddats ut. Covid och vaccinet blev snabbt en politisk fråga och det var länge sedan det handlade om att förhindra smittspridning. Att fortsätta massvaccinera barn och ge dom boosters är rent av efterblivet.

Citat:
European Union regulators warn that frequent Covid-19 booster shots could adversely affect the immune system and may not be feasible.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/eu-drug-regulator-says-more-data-needed-impact-omicron-vaccines-2022-01-11/
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-25 kl. 17:33.
Citera
2022-01-25, 17:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Finns det risker både med virus och infektion så är det väl vettigt att försöka undvika båda. Vaccinet är antingen eller, viruset en glidande skala där man åtminstone kan försöka undvika alltför stora virusmängder så att immunförsvaret inte överväldigas.
Citera
2022-01-25, 17:50
Medlem
Som ovaccinerad med pågående covidsmitta kan jag återigen påpeka att det här överhuvudtaget inte sticker ut för mig som något speciellt. Inga foliehattssymtom utvecklade och tvivlar starkt på att påstådd långtidscovid är något annat än psykosomatiska problem. Det här är långt mildare än flunsor jag haft. Det tog några dagar sen var det över och då är jag inte direkt världens mest hälsosamma person. Seriöst, om man har problem att hantera Omicron då är man nog mycket, mycket ranglig i hälsan. Det här säger mycket för mig om vilka som ligger på IVA - om någon ens gör det med covid numera som direkt orsak. Vi vet ju att det är lite så och så med hur statistik rapporteras.

Jag har haft influensor där jag legat halvdöd i två veckor med 40+ feber och hosta som varat i månader. Det här var ingenting i jämförelse.
Citera
2022-01-25, 17:51
Medlem
Danskarna fortsätter glänsa och tycks öppna upp. Insikten tycks vara att alla kommer exponeras för Covid-19, restriktioner eller ej.
Detta kommer inte en dag för tidigt. Spontan tanke är vad Björn Olsen eller de andra i alarmistgänget "22:an" tänker om detta?
Citera
2022-01-25, 18:00
Medlem
Smittspridningen är enorm det är väl på tiden att stänga ner Sverige dvs en total lockdown.
Citera
2022-01-25, 18:00
Medlem
Madagascars avatar
Region Stockholm rapporterar idag 639 inlagda. Igår var 604.

Kan det inte börja jag minska snart...
Citera
2022-01-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hög nivå som vanligt från ett får som sakteliga vaknar från psykosen och försöker förvränga sin tidigare hållning.

En 12 åring ska klara av dubbel dos som en 11 åring ska klara av....
Tycker ni det är äns mänskligt?
Herregud vart är vi på väg.
Senast redigerad av joohnn 2022-01-25 kl. 18:06.
Citera
2022-01-25, 18:06
Medlem
Kalkylen för att massvaccinera tolvåringar nu under hösten baserades på 70 procent minskad smittspridning.

Det var alltså helt i onödan. Alla de här barnen gavs ett experimentellt läkemedel för ingenting.
Citera
2022-01-25, 18:08
Medlem
Madagascars avatar
1.9 miljoner fall konstaterade i Sverige totalt nu.

Hur många i Sverige tror ni har haft covid minst en gång nu? 4 miljoner!?
Senast redigerad av Madagascar 2022-01-25 kl. 18:14.
Citera
2022-01-25, 18:16
Medlem
Över 2 miljoner bekfräftade coronafall vaccinet är ett jävla skämt!!!
Citera
2022-01-25, 18:16
Medlem
Är så jävla trött på den här pandemin. Vad är det som gör Danmark annorlunda i Sverige? Varför har Danmark beslutat för att öppna upp medans Sverige inför ännu fler restriktioner? För smittsamheten är väl ändå samma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in