2022-01-25, 17:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Ja, hembesöket brukar väl ske veckan efter om det inte har ändrats.
Kanske dem skrotat det pga COVID-19.

Har aldrig varit med om något hembesök från BVC och då har jag två barn som är yngre än 15
Citera
2022-01-25, 17:52
Medlem
Undra om de misshandlat sen start eller en gång … alltså jag mår så dåligt av att läsa detta
Citera
2022-01-25, 17:52
Medlem
Jag tror att det måste vara en uppenbar skada på barnet som otvetydigt tillfogats barnet av en vuxen, eftersom de uttalar sig direkt om skulden när de säger att gärningen var hänsynslös. Om ett barn tex kommit till sjukhus och brutit ett ben, eller varit undernärt, då krävs ju nästan ett direkt erkännande för att man så säkert ska kunna säga att skadan inte beror på olycka eller sjukdom. Shaken baby syndrome är också en väldigt omtvistad diagnos, och mycket svårt att fastställa att symtomen säkert beror på misshandel. Finns en bra dokumentär på sveriges radio om denna omtvistade "shaken baby" diagnos. Ber för barnet...
Citera
2022-01-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har aldrig varit med om något hembesök från BVC och då har jag två barn som är yngre än 15

Har en bebis på 4 månader och ett barn på 2,5 är och vi hade hembesök efter en vecka med båda barnen.
Citera
2022-01-25, 17:59
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Fd elitfotbollsspelare från Kalmar. Kan det var någon som spelat i Kalmar FF?

Mannen har tidigare spelat fotboll på elitnivå.

Den misstänkte mannen har spelat fotboll på elitnivå, med flera matcher i allsvenskan för en sydsvensk klubb. De matcherna spelade han för flera år sedan och sedan dess har fotbollskarriären fortsatt i mindre klubbar i superettan och de lägre divisionerna.
Citera
2022-01-25, 18:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Fd elitfotbollsspelare från Kalmar. Kan det var någon som spelat i Kalmar FF?

Mannen har tidigare spelat fotboll på elitnivå.

Den misstänkte mannen har spelat fotboll på elitnivå, med flera matcher i allsvenskan för en sydsvensk klubb. De matcherna spelade han för flera år sedan och sedan dess har fotbollskarriären fortsatt i mindre klubbar i superettan och de lägre divisionerna.
Mjällby.
Citera
2022-01-25, 18:04
Moderator
blomvattnares avatar
En varning är utdelad för 0.09 - Falsk ryktesspridning. Låt bli att trolla i tråden, tack.

/Mod
Citera
2022-01-25, 18:06
Medlem
Vet vi om de är en pojke eller flicka?
Citera
2022-01-25, 18:17
Medlem
Ingen info om hur det gick för mamman under häktningsförhandlingen?
Citera
2022-01-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Har en bebis på 4 månader och ett barn på 2,5 är och vi hade hembesök efter en vecka med båda barnen.

All kontakt med BVC är väl egentligen frivillig, har iaf för mig att vi blev erbjudna hembesök men valde att åka dit istället. Alla ställen gör nog lite olika.
Citera
2022-01-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
All kontakt med BVC är väl egentligen frivillig, har iaf för mig att vi blev erbjudna hembesök men valde att åka dit istället. Alla ställen gör nog lite olika.

Vissa kommuner går det inte att välja, vi har 3 barn och samma barnmorska kom hem till oss 3ggr fast vi sa att vi kunde komma in med 3e barnet.
Citera
2022-01-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Vet vi om de är en pojke eller flicka?

Det är en pojke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto