2022-01-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
Eftersom åklagaren använder ordet hänsynslös, så tänker jag till exempel brännmärke från cigarretter, troligtvis i kombination med något av ovanstående…

Som sagt, vi kan enbart spekulera...

tidsangivelsen ser jag inte nödvändigtvis som märklig - och kan även därmed hänga ihop med uttrycket "hänsynslöst". En kompetent läkare har förmågan att kunna utläsa av skador om de är "färska" eller har uppstått en tid bakåt i tiden, eller om det handlar om "vanvård" över tid.

Likaså detta med BVC, eventuella besök etc. Den lilla bebisen är född 10 dec (som jag förstår tråden), därefter så infaller en julhelg, en vecka efter nyårshelg, ytterligare några dagar senare en trettonhelg. Vi har en "spik" i antal smittade av Omikron-varianten. Är nog inte helt solklart att de unga föräldrarna och bebis har varit i kontakt med BVC eller liknande.

Det blir intressant att se hur åklagaren ställer sig i sin framställan gentemot mamman...
Citera
2022-01-25, 17:03
Medlem
Amanda har spelat fotboll i trekanten under många år. Damer Division 3 är dock låg nivå.

Systern var snyggast i laget
Citera
2022-01-25, 17:09
Medlem
Undra hur detta kom fram… kanske mamman är inte gjort något men vetat om de?
Citera
2022-01-25, 17:12
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatesthits
Som sagt, vi kan enbart spekulera...

tidsangivelsen ser jag inte nödvändigtvis som märklig - och kan även därmed hänga ihop med uttrycket "hänsynslöst". En kompetent läkare har förmågan att kunna utläsa av skador om de är "färska" eller har uppstått en tid bakåt i tiden, eller om det handlar om "vanvård" över tid.

Likaså detta med BVC, eventuella besök etc. Den lilla bebisen är född 10 dec (som jag förstår tråden), därefter så infaller en julhelg, en vecka efter nyårshelg, ytterligare några dagar senare en trettonhelg. Vi har en "spik" i antal smittade av Omikron-varianten. Är nog inte helt solklart att de unga föräldrarna och bebis har varit i kontakt med BVC eller liknande.

Det blir intressant att se hur åklagaren ställer sig i sin framställan gentemot mamman...

Jag har själv en liten gosse (som ligger nöjd bredvid mig och suttar på sin napp just nu, vilket gör läsningen av denna tråden ännu mer hjärtskärande) och i min region är alla hembesök av bvc inställda pga pandemin. Efter hemkomst från förlossningen så har bvc 2 veckor på sig att initiera kontakt med föräldrarna och boka in en första träff. Sedan är det en träff i veckan tills barnet är en månad ungefär, om jag minns rätt. Men i och med att bebisen bara är drygt 6 veckor, de kanske låg kvar länge på bb, samt precis som du skriver att jul och nyår inträffat så är det mycket möjligt att bvc kanske bara träffat barnet 2-3 gånger. Detta gäller alltså i min region, det kan ju vara annorlunda organiserat i Kalmar men jag tvivlar på det.
Citera
2022-01-25, 17:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kan det vara förlossningspsykos?

Dubbel förlossningspsykos, båda föräldrar samtidigt?
Spelar ingen roll, om det visar sig att de är skyldiga ska asen ut i ljuset.
Citera
2022-01-25, 17:19
Medlem
Barnet blir väll direkt omhändertaget
Citera
2022-01-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Om min källa stämmer så har mannen i förhållandet spelat fotboll på hyfsat hög nivå.
Han gör det dock inte längre.

Spelat allsvenskt för Mjällby. Nu i IFK Påryd.
Citera
2022-01-25, 17:27
Medlem
BoISarens avatar
Datum tillagt i rubriken

//Mod
Citera
2022-01-25, 17:33
Bannlyst
Några här inne nämner paret som unga föräldrar. Man är väl inte så ung när man fyller 27 och 26 i år?
Citera
2022-01-25, 17:37
Medlem
En artikel ute även på sportsidan

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RrQpMJ/ex-allsvensk-spelare-misstanks-ha-misshandlat-spadbarn

Citat:
En man och en kvinna anhölls i helgen misstänkta för att ha grovt misshandlat sitt sex veckor gamla barn.
Mannen är en före detta allsvensk fotbollsspelare.
– Det rör sig om synnerligen grov misshandel, att gärningen varit hänsynslös, säger åklagare Linda Caneus till Kvällsposten.
Citera
2022-01-25, 17:39
Medlem
BoISarens avatar
Häktningsförhandlingen mot kvinnan lär vara klar, men tingsrätten har stängt. Besked imorgon om det inte kommer nåt i medierna
Citera
2022-01-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Häktningsförhandlingen mot kvinnan lär vara klar, men tingsrätten har stängt. Besked imorgon om det inte kommer nåt i medierna

Det jag kan säga är att han förnekar brott. Det är det enda jag kan kommentera i nuläget, säger mannens advokat Lennart Bergqvist till tidningen.

Kvinnan ska också ha begärts häktad.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RrQpMJ/ex-allsvensk-spelare-misstanks-ha-misshandlat-spadbarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in