2022-01-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Eftersom du älskar att tillskriva meningsmotståndare åsikter, så säger jag, upp till bevis. Kan du visa på ett citat där skribenten "revodneb" har uttryckt någonting som kan betraktas som ett önskemål om "ett Auschwitz för ovaccinerade"?

Han har varit en ständigt massvaccinationsivrare precis som du, lobbat för att vaccinera barn och ungdomar, presenterat falska påståenden som han inte kunnat backa upp. Ni tillhör den grupp av svin som bör ställas inför rätta i nurnbergrättegånger. Hoppas myndigheterna med tiden börjar leta fram vilka ni vaxxizter är och ser till att ni får ert straff. Om det börjar visa sig att vaccinen ger ens de minsta livslånga besvären framöver, då ligger ni nog jävligt risigt till.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag är inte nöjd förrän sådana som du ställs inför rätta för vad ni gjort. Tvingat en hel ungdom till restriktioner under nära tre år och försört deras liv bara för att ska "skydda" flottiga fetton som du.

Nu har jag inte tvingat någon så även där har du fel, liksom i allt annat. Pandemin har pågått i ganska precis 2 år, ännu ett fel av dig. På vilket sätt är ditt liv förstört?
Citera
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
208 985 nya rapporterade fall, sedan rapporterar man 19 dödsfall. Förra tisdagen vill jag minnas att man rapporterade över 60 dödsfall.

Nu är det ju förvisso en eftersläpning i dödsfallen, dessa 208 985 personer trillar inte av stolen direkt. Däremot bör det ge en liten fingervisning att Omikron inte är så pass påtagligt ändå, sett till sjukdomsförloppet.

Lägg därtill ytterliga några hundra tusen som är smittade men som inte behöver testa sig enligt nya rekommendationerna.

Så säkerligen 400-500.000+ smittade sedan i fredags.

Verkar helt meningslöst att titta på antalet smittade för oss FB-experter nu när mörkertalet per dag är betydligt högre än antal bekräftade smittade.

Det leder bara till panikångestattack hos medlemmar som IMBILDEN o liknande pågar.

Släpp på restriktioner än och låt mig ta en iskall öl samtidigt som damerna tar på mig vid tolvslaget på en krog
Citera
2022-01-25, 14:25
Medlem
Se här, dessa giriga svin...

Citat:
Pfizer/Biontech uppger, enligt nyhetsbyrån AFP, att man nu inleder kliniska studier för att testa säkerheten och immunsvaret för det uppdaterade vaccinet mot covid-19 som ska fungera ännu bättre mot omikronvarianten.

-Aftonbladet

Varför skulle ett uppdaterat vaccin mot Omicron vara nödvändigt när i princip ALLA fått Omicron nu och då det kommer råda flockimmunitet, samtidigt som dödligheten redan är 91% lägre än tidigare varianter och samtidigt som viruset troligen kommer fortsätta mutera till mildare varianter precis så som dessa virus alltid gör.

Dags börja ifrågasätta saker och ting, vilket flockdjuren varit helt inkapabla att göra under hela pandemin.
Citera
2022-01-25, 14:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Eftersom du älskar att tillskriva meningsmotståndare åsikter, så säger jag, upp till bevis. Kan du visa på ett citat där skribenten "revodneb" har uttryckt någonting som kan betraktas som ett önskemål om "ett Auschwitz för ovaccinerade"?

Jag har nog drivit med dem lite här och där, har säkert retat upp en och annan. Fast det enda jag gjort är att bemöta deras felaktigheter vad gäller vetenskapen, det har varit den ena tokigheten efter den andra som de hävt ur sig. Det är en sak att vara skeptisk men då ska man vara det på solida grunder och inte foliehattsfakta.
Citera
2022-01-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Lägg därtill ytterliga några hundra tusen som är smittade men som inte behöver testa sig enligt nya rekommendationerna.

Så säkerligen 400-500.000+ smittade sedan i fredags.

Verkar helt meningslöst att titta på antalet smittade för oss FB-experter nu när mörkertalet per dag är betydligt högre än antal bekräftade smittade.

Det leder bara till panikångestattack hos medlemmar som IMBILDEN o liknande pågar.

Släpp på restriktioner än och låt mig ta en iskall öl samtidigt som damerna tar på mig vid tolvslaget på en krog

Man korrigerade siffran till 138 000, kanske ett försök till lite skrämselpropaganda från media?
Citera
2022-01-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Att folk var oroliga för detta är ju knappast negativt, ifall du inte är orolig så är du antingen okunnig om historien och regeringar i allmännhet eller så gillar du vara ett får i flocken som glatt lyder herden oavsett vad. Sen ifall restriktioner släpps på grund av press från befolkningen eller för att regeringar gjorde det av sitt goda hjärta kanske bör diskuteras.

Nu skall du alltså försöka skademinimera med diverse nya påhitt.

Jag kan meddela dig att det inte varit någon ”press” från befolkningen i Danmark. Man har haft största förtroende för sin regering i denna fråga.

Jag förstår att ni nu måste förklara för er själva hur ni kunde gå på snacket om ”The great reset” ”Big pharma” osv.
Ni har blivit manipulerade av främmande makt och rena galningar. Erkänn nu istället att ni hade fel.

Har svårt att tro att ”Big pharma” och alla hemliga sällskap med Bill Gates i spetsen skulle förlåta UK och Danmark för detta svek. Och det konstigaste är ju att alla är betalda av ovan nämnda. Vem skall nu betala dom?
Citera
2022-01-25, 14:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Han har varit en ständigt massvaccinationsivrare precis som du, lobbat för att vaccinera barn och ungdomar, presenterat falska påståenden som han inte kunnat backa upp. Ni tillhör den grupp av svin som bör ställas inför rätta i nurnbergrättegånger. Hoppas myndigheterna med tiden börjar leta fram vilka ni vaxxizter är och ser till att ni får ert straff. Om det börjar visa sig att vaccinen ger ens de minsta livslånga besvären framöver, då ligger ni nog jävligt risigt till.

Fler lögner från dig ser jag. Jag har varit skeptisk till att vaccinera barn redan från början, men det missade du väl också.
Citera
2022-01-25, 14:30
Medlem
Citat:
Se här, dessa giriga svin...

-Aftonbladet

Varför skulle ett uppdaterat vaccin mot Omicron vara nödvändigt när i princip ALLA fått Omicron nu och då det kommer råda flockimmunitet, samtidigt som dödligheten redan är 91% lägre än tidigare varianter och samtidigt som viruset troligen kommer fortsätta mutera till mildare varianter precis så som dessa virus alltid gör.

Dags börja ifrågasätta saker och ting, vilket flockdjuren varit helt inkapabla att göra under hela pandemin.

Så ja,
Vi behöver vaccin för riskgrupper precis som med andra virus. Ingen tvingar dig kompis..

Förresten är det du som är ett flockdjur bland förnekare och konspirationsteoretiker. Förvisso i en efterbliven flock, men ändå ett flockdjur..
Citera
2022-01-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu har jag inte tvingat någon så även där har du fel, liksom i allt annat. Pandemin har pågått i ganska precis 2 år, ännu ett fel av dig. På vilket sätt är ditt liv förstört?

Restriktioner har inte påverkat ungdomarnas liv menar du? Deras mentala hälsa? Det var rent krig i Beligen här om dagen när landet införde nya restriktioner. De här människorna är beredda att slita er i stycken för vad ni gjort och det kommer sluta illa om det fortsätter. Och vad du sysslar med är en del av ett större narrativ och en större helhet, det handlar inte enbart om Sverige.

Om inte vettiga människor inte stått emellan er och rationaliteten så hade ni fortsatt driva den här skiten i all evighet. Igen, jag hoppas ni ställs inför rätta. Jag hoppas framtida utredningar tar reda på vilka ni är och utreder era agendor. Väldigt många lobbyister och människor med egenintressen har förlängt pandemin genom sin ständiga överdrivna skräckpropaganda.
Citera
2022-01-25, 14:32
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som sagt, de sista två åren har jag inte varit förkyld. Så visst skulle det GÅ att utrota dem. Skulle bara kräva en samordnad aktion över hela jorden. Några veckors lockdown, då viriluskerna inte kan hoppa över till några nya värdar - sedan är de döda, allihopa!
Fungerar inte. Sars-cov-2 har upp till 2 veckors inkubationstid, vilket betyder att någon smittad kan utveckla sjukdomen den 14e dagen och sprida viruset efter de 2 veckornas karantän.

Dessutom går ingen magisk gräns vid 14 dagar, så det finns säkert enstaka undantag som utvecklar sjukdomen efter de 2 veckorna. Dessutom finns gott om folk som inte klarar 2 veckor själva, och så fort du har en grupp viruset kan spridas i måste du förlänga tiden.

Lägg därtill alla djur, vilda och i fångenskap, som bär på viruset. Så nej, det går inte stoppa, bara skjuta det oundvikliga framför sig.

Hur kommer det sig att folk fortfarande tror att två veckor är allt som krävs?
Citera
2022-01-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så ja,
Vi behöver vaccin för riskgrupper precis som med andra virus. Ingen tvingar dig kompis..

Förresten är det du som är ett flockdjur bland förnekare och konspirationsteoretiker. Förvisso i en efterbliven flock, men ändå ett flockdjur..

Exakt vad förnekar jag ditt löjliga troll. Det finns redan vaccin för riskgrupper. Nu vill de så klart utveckla ännu en jävla booster de kan sälja in till världens befolkning. De riktar knappast in sig enbart på riskgrupper. De driver ett företag. De avser gå med vinst och upprätthålla pandemin. Det ligger i deras intresse och deras aktieägare. Är dum eller spelar du bara dum? Saknar du förmåga till kritiskt tänkande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in